Heb ik weer (Bstijl krom) Deel 2

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.

Welke lakkeuze gaat het worden?

Dolly-look (huidig)
10
30%
New-look (zwarte flanken)
23
70%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 8 dec, 2008 11:20

Als je deze kap dan toch laat liggen zou ik de chevrons boven de grille weghalen, langere lat erop en een vroege jaren '60 grille. Nu de pinkers weg zijn is dit ideaal. Dat ziet er toch een stuk groffer uit en dat kan ze wel gebruiken vind ik.

Edit: overweeg je eigenlijk geen blauwe platen? Misschien wel illegaal, maar wel veel mooier!


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 8 dec, 2008 15:39

Ik ga van het voorjaar toch eens die ribbel nogmaals proberen als deze gespoten is.

De eerste grill was ik ook aan het overwegen. Leek me in dit geval ook mooier, maar wat zijn die krengen duur zeg.
kenteken zat ook in de overweging. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 8 dec, 2008 16:07

mooi dolf wel even wennen!

maargoed beter is het wel!

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » do 2 apr, 2009 15:41

Punky schreef:Overweeg zelfs om deze kap te houden.
Ja, doen. Ziet er beter uit dan de oude kap.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 2 apr, 2009 15:48

Toevallig heb ik gisteren de ribbel in zwart gespoten en ben ik van plan die er straks op te gaan leggen.

De ribbel koelt beter. Bij ONV merkte ik dat de Dynamo alweer te warm wordt en gaat happeren. Dit komt door het te kleine gat aan de voorzijde.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » vr 3 apr, 2009 10:41

Punky schreef:Toevallig heb ik gisteren de ribbel in zwart gespoten en ben ik van plan die er straks op te gaan leggen.

De ribbel koelt beter. Bij ONV merkte ik dat de Dynamo alweer te warm wordt en gaat happeren. Dit komt door het te kleine gat aan de voorzijde.
Vreemd, ik heb nog nooit van koelproblemen bij de dynamo gehoord.
Bij een ribbelkap zit de dynamo juist dichter tegen de kap aan. Je zou
dus zeggen dat-ie dan te warm zou kunnen worden.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 3 apr, 2009 11:02

zoieso wordt de dynamo toch gekoeld door de lucht die door de fan naar binnen wordt gezogen en via dat beschermkapje van de v-snaar door de dynamo wordt geblazen,
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » vr 3 apr, 2009 13:05

dyane_maniac schreef:zoieso wordt de dynamo toch gekoeld door de lucht die door de fan naar binnen wordt gezogen en via dat beschermkapje van de v-snaar door de dynamo wordt geblazen,
Bij de Acadiane is de dynamo ook een keer te heet geworden, vlak voor
we naar de wereldmeeting in Zweden zouden vertrekken. Oorzaak was niet
dat-ie niet voldoende gekoeld werd, maar dat de spoelen van de dynamo
zodanig gecorrodeerd waren dat er intern kortsluiting ontstond, waardoor
dat ding te heet werd. Toen heb ik er een nieuwe ingezet en het probleem is
sindsdien over.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 3 apr, 2009 15:06

Sorry jongens, Ik heb weer een klassieke nachtdienstfout gemaakt en haal woorden door mekaar. De Dynamo moet zijn Bobine.

Ribbel ligt er weer op, maar blijf toch twijfelen om de moderne terug erop te leggen met wat kleine aanpassingen om de koeling iets te beinvloeden. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » vr 3 apr, 2009 15:16

Punky schreef:Sorry jongens, Ik heb weer een klassieke nachtdienstfout gemaakt en haal woorden door mekaar. De Dynamo moet zijn Bobine.

Ribbel ligt er weer op, maar blijf toch twijfelen om de moderne terug erop te leggen met wat kleine aanpassingen om de koeling iets te beinvloeden. :roll:
Ah! Geen punt. ;-) Bobine. Warm geworden? Zou eigenlijk ook niet moeten
mogen, maar ik had er vorig jaar bij de Eend (met 123) ook last van.

Ik ben voorstander van de moderne kap...! :-)
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 3 apr, 2009 15:24

Ik heb ook een 123 op de eend zitten. Heb al een nieuwe bobine geplaatst en toen was het opgelost, maar deze krijgt na een 5000km dezelfde kuren.

Mijn bobine zit trouwens op de oude luchtfilter beugel tussen de kachelpot en net achter de carb. Er zit al een hitteschild onder, wat ook al een verbetering gaf. Met de moderne kap, zou ik hem weer op de oude plek kunnen zetten. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » vr 3 apr, 2009 15:26

Punky schreef:Ik heb ook een 123 op de eend zitten. Heb al een nieuwe bobine geplaatst en toen was het opgelost, maar deze krijgt na een 5000km dezelfde kuren.

Mijn bobine zit trouwens op de oude luchtfilter beugel tussen de kachelpot en net achter de carb. Er zit al een hitteschild onder, wat ook al een verbetering gaf. Met de moderne kap, zou ik hem weer op de oude plek kunnen zetten. :wink:
Ja, bij een oude kap zit dat ding hopeloos in de weg. Vrienden van mij
hadden dat ook. Als-ie op de lampsteun zit vangt de bobine toch nog wat
rijwind, lijkt me.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 3 apr, 2009 15:31

Punky schreef:Ribbel ligt er weer op, maar blijf toch twijfelen om de moderne terug erop te leggen met wat kleine aanpassingen om de koeling iets te beinvloeden. :roll:
Vanaf de grille flexibele slang naar de bobine toe. Krijgt ie misschien wat meer frisse lucht om te koelen. Onder de kap wordt het na een lange rit toch ook aardig warm, en zal dat hitteschild ook niet meer echt helpen.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 3 apr, 2009 15:41

Die slang was ook mijn gedachten. Maar met een moderne kap kan de bobine weer naar voren en daar blijft het over het algemeen een stuk koeler en vangt hij meer wind. Het typische was tijdens ONV ook dat het happeren met name aan de orde was als ie even stil had gestaan en de bobine had kunnen opwarmen boven de uitlaatpijp, ondanks het hitteschild. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » vr 3 apr, 2009 18:50

mijnes staat naast de filter ???
mischien iets .
see you when you see me

Plaats reactie