Heb ik weer (Bstijl krom) Deel 2
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Als je deze kap dan toch laat liggen zou ik de chevrons boven de grille weghalen, langere lat erop en een vroege jaren '60 grille. Nu de pinkers weg zijn is dit ideaal. Dat ziet er toch een stuk groffer uit en dat kan ze wel gebruiken vind ik.
Edit: overweeg je eigenlijk geen blauwe platen? Misschien wel illegaal, maar wel veel mooier!
Yannick
Edit: overweeg je eigenlijk geen blauwe platen? Misschien wel illegaal, maar wel veel mooier!
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ja, doen. Ziet er beter uit dan de oude kap.Punky schreef:Overweeg zelfs om deze kap te houden.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Toevallig heb ik gisteren de ribbel in zwart gespoten en ben ik van plan die er straks op te gaan leggen.
De ribbel koelt beter. Bij ONV merkte ik dat de Dynamo alweer te warm wordt en gaat happeren. Dit komt door het te kleine gat aan de voorzijde.
De ribbel koelt beter. Bij ONV merkte ik dat de Dynamo alweer te warm wordt en gaat happeren. Dit komt door het te kleine gat aan de voorzijde.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Vreemd, ik heb nog nooit van koelproblemen bij de dynamo gehoord.Punky schreef:Toevallig heb ik gisteren de ribbel in zwart gespoten en ben ik van plan die er straks op te gaan leggen.
De ribbel koelt beter. Bij ONV merkte ik dat de Dynamo alweer te warm wordt en gaat happeren. Dit komt door het te kleine gat aan de voorzijde.
Bij een ribbelkap zit de dynamo juist dichter tegen de kap aan. Je zou
dus zeggen dat-ie dan te warm zou kunnen worden.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Bij de Acadiane is de dynamo ook een keer te heet geworden, vlak voordyane_maniac schreef:zoieso wordt de dynamo toch gekoeld door de lucht die door de fan naar binnen wordt gezogen en via dat beschermkapje van de v-snaar door de dynamo wordt geblazen,
we naar de wereldmeeting in Zweden zouden vertrekken. Oorzaak was niet
dat-ie niet voldoende gekoeld werd, maar dat de spoelen van de dynamo
zodanig gecorrodeerd waren dat er intern kortsluiting ontstond, waardoor
dat ding te heet werd. Toen heb ik er een nieuwe ingezet en het probleem is
sindsdien over.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Sorry jongens, Ik heb weer een klassieke nachtdienstfout gemaakt en haal woorden door mekaar. De Dynamo moet zijn Bobine.
Ribbel ligt er weer op, maar blijf toch twijfelen om de moderne terug erop te leggen met wat kleine aanpassingen om de koeling iets te beinvloeden.
Ribbel ligt er weer op, maar blijf toch twijfelen om de moderne terug erop te leggen met wat kleine aanpassingen om de koeling iets te beinvloeden.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ah! Geen punt. Bobine. Warm geworden? Zou eigenlijk ook niet moetenPunky schreef:Sorry jongens, Ik heb weer een klassieke nachtdienstfout gemaakt en haal woorden door mekaar. De Dynamo moet zijn Bobine.
Ribbel ligt er weer op, maar blijf toch twijfelen om de moderne terug erop te leggen met wat kleine aanpassingen om de koeling iets te beinvloeden.
mogen, maar ik had er vorig jaar bij de Eend (met 123) ook last van.
Ik ben voorstander van de moderne kap...!
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb ook een 123 op de eend zitten. Heb al een nieuwe bobine geplaatst en toen was het opgelost, maar deze krijgt na een 5000km dezelfde kuren.
Mijn bobine zit trouwens op de oude luchtfilter beugel tussen de kachelpot en net achter de carb. Er zit al een hitteschild onder, wat ook al een verbetering gaf. Met de moderne kap, zou ik hem weer op de oude plek kunnen zetten.
Mijn bobine zit trouwens op de oude luchtfilter beugel tussen de kachelpot en net achter de carb. Er zit al een hitteschild onder, wat ook al een verbetering gaf. Met de moderne kap, zou ik hem weer op de oude plek kunnen zetten.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ja, bij een oude kap zit dat ding hopeloos in de weg. Vrienden van mijPunky schreef:Ik heb ook een 123 op de eend zitten. Heb al een nieuwe bobine geplaatst en toen was het opgelost, maar deze krijgt na een 5000km dezelfde kuren.
Mijn bobine zit trouwens op de oude luchtfilter beugel tussen de kachelpot en net achter de carb. Er zit al een hitteschild onder, wat ook al een verbetering gaf. Met de moderne kap, zou ik hem weer op de oude plek kunnen zetten.
hadden dat ook. Als-ie op de lampsteun zit vangt de bobine toch nog wat
rijwind, lijkt me.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Vanaf de grille flexibele slang naar de bobine toe. Krijgt ie misschien wat meer frisse lucht om te koelen. Onder de kap wordt het na een lange rit toch ook aardig warm, en zal dat hitteschild ook niet meer echt helpen.Punky schreef:Ribbel ligt er weer op, maar blijf toch twijfelen om de moderne terug erop te leggen met wat kleine aanpassingen om de koeling iets te beinvloeden.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Die slang was ook mijn gedachten. Maar met een moderne kap kan de bobine weer naar voren en daar blijft het over het algemeen een stuk koeler en vangt hij meer wind. Het typische was tijdens ONV ook dat het happeren met name aan de orde was als ie even stil had gestaan en de bobine had kunnen opwarmen boven de uitlaatpijp, ondanks het hitteschild.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer: