Pagina 7 van 8
Geplaatst: ma 8 dec, 2008 11:20
door Yannick
Als je deze kap dan toch laat liggen zou ik de chevrons boven de grille weghalen, langere lat erop en een vroege jaren '60 grille. Nu de pinkers weg zijn is dit ideaal. Dat ziet er toch een stuk groffer uit en dat kan ze wel gebruiken vind ik.
Edit: overweeg je eigenlijk geen blauwe platen? Misschien wel illegaal, maar wel veel mooier!
Yannick
Geplaatst: ma 8 dec, 2008 15:39
door Punky
Ik ga van het voorjaar toch eens die ribbel nogmaals proberen als deze gespoten is.
De eerste grill was ik ook aan het overwegen. Leek me in dit geval ook mooier, maar wat zijn die krengen duur zeg.
kenteken zat ook in de overweging.

Geplaatst: ma 8 dec, 2008 16:07
door Ramon
mooi dolf wel even wennen!
maargoed beter is het wel!
Geplaatst: do 2 apr, 2009 15:41
door Jesper
Punky schreef:Overweeg zelfs om deze kap te houden.
Ja, doen. Ziet er beter uit dan de oude kap.
Geplaatst: do 2 apr, 2009 15:48
door Punky
Toevallig heb ik gisteren de ribbel in zwart gespoten en ben ik van plan die er straks op te gaan leggen.
De ribbel koelt beter. Bij ONV merkte ik dat de Dynamo alweer te warm wordt en gaat happeren. Dit komt door het te kleine gat aan de voorzijde.
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 10:41
door Jesper
Punky schreef:Toevallig heb ik gisteren de ribbel in zwart gespoten en ben ik van plan die er straks op te gaan leggen.
De ribbel koelt beter. Bij ONV merkte ik dat de Dynamo alweer te warm wordt en gaat happeren. Dit komt door het te kleine gat aan de voorzijde.
Vreemd, ik heb nog nooit van koelproblemen bij de dynamo gehoord.
Bij een ribbelkap zit de dynamo juist dichter tegen de kap aan. Je zou
dus zeggen dat-ie dan te warm zou kunnen worden.
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 11:02
door dyane_maniac
zoieso wordt de dynamo toch gekoeld door de lucht die door de fan naar binnen wordt gezogen en via dat beschermkapje van de v-snaar door de dynamo wordt geblazen,
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 13:05
door Jesper
dyane_maniac schreef:zoieso wordt de dynamo toch gekoeld door de lucht die door de fan naar binnen wordt gezogen en via dat beschermkapje van de v-snaar door de dynamo wordt geblazen,
Bij de Acadiane is de dynamo ook een keer te heet geworden, vlak voor
we naar de wereldmeeting in Zweden zouden vertrekken. Oorzaak was niet
dat-ie niet voldoende gekoeld werd, maar dat de spoelen van de dynamo
zodanig gecorrodeerd waren dat er intern kortsluiting ontstond, waardoor
dat ding te heet werd. Toen heb ik er een nieuwe ingezet en het probleem is
sindsdien over.
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 15:06
door Punky
Sorry jongens, Ik heb weer een klassieke nachtdienstfout gemaakt en haal woorden door mekaar. De Dynamo moet zijn Bobine.
Ribbel ligt er weer op, maar blijf toch twijfelen om de moderne terug erop te leggen met wat kleine aanpassingen om de koeling iets te beinvloeden.

Geplaatst: vr 3 apr, 2009 15:16
door Jesper
Punky schreef:Sorry jongens, Ik heb weer een klassieke nachtdienstfout gemaakt en haal woorden door mekaar. De Dynamo moet zijn Bobine.
Ribbel ligt er weer op, maar blijf toch twijfelen om de moderne terug erop te leggen met wat kleine aanpassingen om de koeling iets te beinvloeden.

Ah! Geen punt.

Bobine. Warm geworden? Zou eigenlijk ook niet moeten
mogen, maar ik had er vorig jaar bij de Eend (met 123) ook last van.
Ik ben voorstander van de moderne kap...!

Geplaatst: vr 3 apr, 2009 15:24
door Punky
Ik heb ook een 123 op de eend zitten. Heb al een nieuwe bobine geplaatst en toen was het opgelost, maar deze krijgt na een 5000km dezelfde kuren.
Mijn bobine zit trouwens op de oude luchtfilter beugel tussen de kachelpot en net achter de carb. Er zit al een hitteschild onder, wat ook al een verbetering gaf. Met de moderne kap, zou ik hem weer op de oude plek kunnen zetten.

Geplaatst: vr 3 apr, 2009 15:26
door Jesper
Punky schreef:Ik heb ook een 123 op de eend zitten. Heb al een nieuwe bobine geplaatst en toen was het opgelost, maar deze krijgt na een 5000km dezelfde kuren.
Mijn bobine zit trouwens op de oude luchtfilter beugel tussen de kachelpot en net achter de carb. Er zit al een hitteschild onder, wat ook al een verbetering gaf. Met de moderne kap, zou ik hem weer op de oude plek kunnen zetten.

Ja, bij een oude kap zit dat ding hopeloos in de weg. Vrienden van mij
hadden dat ook. Als-ie op de lampsteun zit vangt de bobine toch nog wat
rijwind, lijkt me.
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 15:31
door Tom Duckpower
Punky schreef:Ribbel ligt er weer op, maar blijf toch twijfelen om de moderne terug erop te leggen met wat kleine aanpassingen om de koeling iets te beinvloeden.

Vanaf de grille flexibele slang naar de bobine toe. Krijgt ie misschien wat meer frisse lucht om te koelen. Onder de kap wordt het na een lange rit toch ook aardig warm, en zal dat hitteschild ook niet meer echt helpen.
Geplaatst: vr 3 apr, 2009 15:41
door Punky
Die slang was ook mijn gedachten. Maar met een moderne kap kan de bobine weer naar voren en daar blijft het over het algemeen een stuk koeler en vangt hij meer wind. Het typische was tijdens ONV ook dat het happeren met name aan de orde was als ie even stil had gestaan en de bobine had kunnen opwarmen boven de uitlaatpijp, ondanks het hitteschild.

Geplaatst: vr 3 apr, 2009 18:50
door joe_catchou
mijnes staat naast de filter ???
mischien iets .