motorproblemen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
G*DVER@#*@#*@#*(@#*(@#(@()!^!*!
Iemand een Dyane kopen?
ik word er helemaal gek van,
20 km probleemloos testgereden, en nu moet ik ergens heen, houdt ie er weer mee op na 2km, zelfde probleem als eerst, toen bleek het de ontsteking te zijn, nu maar weer de hele handel uit elkaar halen....
welke idioot heeft de dyane bedacht, moet je eerst de hele wagen slopen voor je bij de ontsteking kunt...
Iemand een Dyane kopen?
ik word er helemaal gek van,
20 km probleemloos testgereden, en nu moet ik ergens heen, houdt ie er weer mee op na 2km, zelfde probleem als eerst, toen bleek het de ontsteking te zijn, nu maar weer de hele handel uit elkaar halen....
welke idioot heeft de dyane bedacht, moet je eerst de hele wagen slopen voor je bij de ontsteking kunt...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
grilletje bumper en nummerbordplaat...... oh ja , en roostertje
maar wat was het geval.....
een of andere rare aanslag op de onderbrekernok, die dus dat kunstof? dingetje op het bewegende contactpunt afsleet, waardoor de puntje zichzelf tot nul stelden zeg maar, tja dat rijdt niet echt handig.
nok nu geschuurd en gepolijst en het gaat al 50 km goed, maar vanmorgen gaf hij nog een plof, dus of het helemaal goed is weet ik niet....
ik ben dus bezig om een elektronische ontsteking te bestellen...... hopelijk ben ik daarmee van het gezeur af.
toch vind ik het wel vreemd, want ik heb eigenlijk niets met die nok gedaan en voorheen werkte hij altijd prima...
maar wat was het geval.....
een of andere rare aanslag op de onderbrekernok, die dus dat kunstof? dingetje op het bewegende contactpunt afsleet, waardoor de puntje zichzelf tot nul stelden zeg maar, tja dat rijdt niet echt handig.
nok nu geschuurd en gepolijst en het gaat al 50 km goed, maar vanmorgen gaf hij nog een plof, dus of het helemaal goed is weet ik niet....
ik ben dus bezig om een elektronische ontsteking te bestellen...... hopelijk ben ik daarmee van het gezeur af.
toch vind ik het wel vreemd, want ik heb eigenlijk niets met die nok gedaan en voorheen werkte hij altijd prima...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
ik krijg geleidelijk aan een hekel aan die wagen......
hij verbruikt nu dus geen olie meer nu ik de kleppen gepolijst heb, en hij stinkt niet meer omdat de cilinderkop weer afsluit,....
alleen nu lekt ie olie, dus toch maar eens de onderdruk meten...........
niks he,. constand een kleine overdruk, m'n luchtfilter zwemt ook zo'n beetje in de olie...
toch maar eens terug met de nieuwe vulpijp denk ik. of kan het ook nog ergens anders aan liggen? dan probeer ik die mogelijkheden eerst uit te sluiten...
hij verbruikt nu dus geen olie meer nu ik de kleppen gepolijst heb, en hij stinkt niet meer omdat de cilinderkop weer afsluit,....
alleen nu lekt ie olie, dus toch maar eens de onderdruk meten...........
niks he,. constand een kleine overdruk, m'n luchtfilter zwemt ook zo'n beetje in de olie...
toch maar eens terug met de nieuwe vulpijp denk ik. of kan het ook nog ergens anders aan liggen? dan probeer ik die mogelijkheden eerst uit te sluiten...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Overdruk is zoiezo niet goed. Er moet een behoorlijke onderuk te meten zijn. Kan heel goed aan de vulpijp liggen. Het gevolg is olielekkage en olie in je luchtfilter.
Wynns stop oil leak kan het rubber in de vulpijp soepel maken. Maar aangezien het een nieuwe vulpijp is betwijfel ik of het rubber nu al te hard is geworden. Of het werkt? Proberen!
En anders gewoon terug met die vulpijp. Het is bekend dat er bij elke partij een paar zitten die niet helemaal werken zoals het hoort.
Wynns stop oil leak kan het rubber in de vulpijp soepel maken. Maar aangezien het een nieuwe vulpijp is betwijfel ik of het rubber nu al te hard is geworden. Of het werkt? Proberen!
En anders gewoon terug met die vulpijp. Het is bekend dat er bij elke partij een paar zitten die niet helemaal werken zoals het hoort.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Ik zie het al, je hebt (nog) niets met de edele Dyane. Welke idioot heeft de Dyane geconstrueerd? Wel de constructeurs van Citroen!
Het lijkt me dat je wat gestressed bent door de problemen. Probeer te onthaasten en probeer de problemen rustig op te lossen. Iedereen op het forum staat klaan om je te helpen; je bent niet alleen!
Als het om motorproblemen bij de Deuche gaat maakt het niet uit of je een met 2CV aan het sleutelen bent of met een Dyane. Ik geef toe dat het sleutelen aan een Dyane wat meer werk is als je bij de ontsteking moet zijn. En als je de ontstekingshoek moet stellen kan je ook beter het luchtfilter verwijderen. That's all.
O ja als je aan de ontsteking bezig bent vergeet dan niet de oliekoeler schoon te maken. Dat scheelt je een keer de neus eraf te sleutelen, waar je een hekel aan hebt. Met perslucht van achteren naar voren schoonblazen; als je geen perslucht hebt probeer het met remmenreiniger.
Als je alles goed gedaan hebt zal je nog lang plezier hebben van je Dyane. Verkoop hem anders en laat je plezier niet bederven en koop een Eend. Maar denk eraan een Dyane is wel de betere auto van de twee.
Het lijkt me dat je wat gestressed bent door de problemen. Probeer te onthaasten en probeer de problemen rustig op te lossen. Iedereen op het forum staat klaan om je te helpen; je bent niet alleen!
Als het om motorproblemen bij de Deuche gaat maakt het niet uit of je een met 2CV aan het sleutelen bent of met een Dyane. Ik geef toe dat het sleutelen aan een Dyane wat meer werk is als je bij de ontsteking moet zijn. En als je de ontstekingshoek moet stellen kan je ook beter het luchtfilter verwijderen. That's all.
O ja als je aan de ontsteking bezig bent vergeet dan niet de oliekoeler schoon te maken. Dat scheelt je een keer de neus eraf te sleutelen, waar je een hekel aan hebt. Met perslucht van achteren naar voren schoonblazen; als je geen perslucht hebt probeer het met remmenreiniger.
Als je alles goed gedaan hebt zal je nog lang plezier hebben van je Dyane. Verkoop hem anders en laat je plezier niet bederven en koop een Eend. Maar denk eraan een Dyane is wel de betere auto van de twee.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
ik vroeg niet of ik beter een eend kon kopen ik vind de dyane 'specialer'.... dat de techniek hetzelfde is lost mijn probleem niet op.
mijn vraag was eigenlijk vooral of die overdruk nog aan iets anders kon liggen dan aan de vulpijp, ik geloof van niet, maar zoek toch even bevestiging...
aangezien het een nieuwe vulpijp is ga ik er gewoon mee terug en verwacht dat het dan netjes opgelost wordt.
mijn vraag was eigenlijk vooral of die overdruk nog aan iets anders kon liggen dan aan de vulpijp, ik geloof van niet, maar zoek toch even bevestiging...
aangezien het een nieuwe vulpijp is ga ik er gewoon mee terug en verwacht dat het dan netjes opgelost wordt.
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Hallo Niels,De onderdruk die je bij een 2 cyl. moet hebben omdat de zuigers tegelijk op en neer gaan en dus bij het naar beneden gaan een druk op de olie zouden geven,moeten voorzien zijn van een geforceerde carterontluchting.Maar om te weten of het aan de vulpijp of aan de zuigers of klepgeleiders ligt,vind ik niet zo moeilijk.Als de geleiders lekken krijg je bij gas loslaten een enorme rookpluim en lekke zuigerveren geeft compressie verlies en beide een vervuiling van de bougies.De vulpijp alleen zit onder de zuigers en kan je met de U-buis meten.Dit is echt de manier om het te weten.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
Als je je Dyaantje echt kwijt wilt ben ik zeer geïnteresseerd.
Maar voordat je dat doet;
Mijn Acadiane lekte in het begin ook na revisie en inbouw van andere motor. En echt op heel vreemde plekken, o.a. langs de oliepijlstokhouder die ik met een pink rond kon duwen. Maar uiteindelijk zonder noemenswaardige reparatie is alle lekkage weg gegaan en rij ik nu alweer ruim een jaar zonder een druppel lekkage/verbruik.
Leuke is dat ik niet weet hoe de lekkage is gestopt. Dus misschien moet je 'm niet perfect meteen willen hebben en zal je gewoon moeten gaan rijden. Ik heb ook een half jaar met een board-plaatje achterin gereden wat ik onder de auto schoof.
Maar voordat je dat doet;
Mijn Acadiane lekte in het begin ook na revisie en inbouw van andere motor. En echt op heel vreemde plekken, o.a. langs de oliepijlstokhouder die ik met een pink rond kon duwen. Maar uiteindelijk zonder noemenswaardige reparatie is alle lekkage weg gegaan en rij ik nu alweer ruim een jaar zonder een druppel lekkage/verbruik.
Leuke is dat ik niet weet hoe de lekkage is gestopt. Dus misschien moet je 'm niet perfect meteen willen hebben en zal je gewoon moeten gaan rijden. Ik heb ook een half jaar met een board-plaatje achterin gereden wat ik onder de auto schoof.
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
Gerard, bedankt voor de reactie....
de klepgeleiders zijn vernieuwd, althans die plastic dingen erop... en daar ligt het niet aan, er walmt niks,
ik heb een vacuum/drukmeter die ik voor mijn pianola gebruik, en die geeft aan dat er een continue overdruk is in het carter in plaats van onderdruk,
ik kan hieruit concluderen dat het echt aan de vulpijp ligt dus....
en martijn... ik heb inmiddels al weer bijna 2000 km gereden, dus het gaat niet zomaar over....
de klepgeleiders zijn vernieuwd, althans die plastic dingen erop... en daar ligt het niet aan, er walmt niks,
ik heb een vacuum/drukmeter die ik voor mijn pianola gebruik, en die geeft aan dat er een continue overdruk is in het carter in plaats van onderdruk,
ik kan hieruit concluderen dat het echt aan de vulpijp ligt dus....
en martijn... ik heb inmiddels al weer bijna 2000 km gereden, dus het gaat niet zomaar over....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Gerard schreef:
De rookpluim kan je zien maar hoe weet je of je compressieverlies hebt? Weet je dat alleen door het wegblijven van de rookpluim na het gas loslaten? Of kan je dat ook op een andere manier bepalen, uiteraard zonder testbank?....Als de geleiders lekken krijg je bij gas loslaten een enorme rookpluim en lekke zuigerveren geeft compressie verlies.