Mehari '77
- André Post
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
De laatste weken was 't weer wat kalmer met het meharibouwen. Deze week toch weer wat gedaan.
Op een oude koplampbak de mijn uit de neus gescheurde koplampbevestiging teruggevonden en dus weer in de neus geplakt. Steviger dan tevoren maar met al dat plakwerk wordt het echt wel de "lelijkste" (=meest nonchalante) Méhari van de Benelux. (Aan sommige met de borstel overgeverfde zuid franse '69ers kan ik nog steeds niet tippen
)
Verder toch maar besloten een ander voorsubframe te monteren. Het vorige is gewoon dubbelgeplooid van de rottigheid. Ook de voorruitsteun wilde er met het grootste geweld niet meer uit en het dashboard had toch wat scheuren opgelopen.
Die drie elementen heb ik gelukkig al voor héél weinig tweedehands op de kop kunnen tikken
En over op koppen tikken gesproken: Mijn wachten is beloond! Mijn gereviseerde cilinderkoppen met nieuwe klepstotergeleiders zijn binnen. Ik kan nu aan op opbouw van de motor beginnen
(als ik dat riskeer in mijn eentje, met Haynes maar zonder momentsleutel..)
Op een oude koplampbak de mijn uit de neus gescheurde koplampbevestiging teruggevonden en dus weer in de neus geplakt. Steviger dan tevoren maar met al dat plakwerk wordt het echt wel de "lelijkste" (=meest nonchalante) Méhari van de Benelux. (Aan sommige met de borstel overgeverfde zuid franse '69ers kan ik nog steeds niet tippen

Verder toch maar besloten een ander voorsubframe te monteren. Het vorige is gewoon dubbelgeplooid van de rottigheid. Ook de voorruitsteun wilde er met het grootste geweld niet meer uit en het dashboard had toch wat scheuren opgelopen.
Die drie elementen heb ik gelukkig al voor héél weinig tweedehands op de kop kunnen tikken

En over op koppen tikken gesproken: Mijn wachten is beloond! Mijn gereviseerde cilinderkoppen met nieuwe klepstotergeleiders zijn binnen. Ik kan nu aan op opbouw van de motor beginnen

(als ik dat riskeer in mijn eentje, met Haynes maar zonder momentsleutel..)
1977 Mehari
http://picasaweb.google.nl/bram.martsen/Mehari1968#Joos schreef:(Aan sommige met de borstel overgeverfde zuid franse '69ers kan ik nog steeds niet tippen)
dank je

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het gaat goed, dankjewelsupercees schreef:en hoe staat het ermee?

Ik ben er vorige week weer aan begonnen en zit nu met een opgebouwd chassis met achtersubframe.
Nu is het dus wachten op het voorsubframe om verder te kunnen.
Tot nu toe is er eigenlijk weinig mehari-specifiek, op dat buizenframe na dus.
Voor dat frame heb ik een gat of zes extra moeten boren in mijn chassis, en de laatste (16? 24?)centimeters van mijn chassis afgeslepen.
Ook voor het voorste kader moet ik weer wat gaten gaan boren maar da's hopelijk voor volgende week.
1977 Mehari
Banden.
Dag Michiel van G.,Michiel van G. schreef:Ah Joos, ook aan de NangKang banden? :P
Uit een oud forumbericht zie ik dat jij blijkbaar Nangkang banden rijdt.
Ook ik rijd met deze banden. Echter, door de hoge spanning rammelt m'n voortrein heel erg bij het rijden over een klinkerweg.
Weet jij toevallig wat de beste, laagst geoorloofde spanning is die ik met deze banden kan rijden. Kreeg van een monteur het advies ze op 30 psi te zetten, maar dat geeft die enorme rammel zoals boven vermeld.
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Vrgrt
Hassie.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
ik merk dat ook op de onverharde wegen, met een beetje gammele stuurinrichting rammelt het behoorlijk, mabors gaat het aller beste
mijn banden zet ik altijd hier op ibiza op 1,5 bar
in Nederland (veel snelweg ) op 2 bar
achterbanden eigenlijk altijd op 2 bar
michelin m&s, nakang, toyo oid is altijd klote die moet je zeker aan de voorkant niet harder zetten als 1,5 bar
mijn banden zet ik altijd hier op ibiza op 1,5 bar
in Nederland (veel snelweg ) op 2 bar
achterbanden eigenlijk altijd op 2 bar
michelin m&s, nakang, toyo oid is altijd klote die moet je zeker aan de voorkant niet harder zetten als 1,5 bar