Mehari '77

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 1 feb, 2010 08:47

Stond me iets van bij dat ik dat in het verleden ooit had gehoord, maar kan er natuurlijk ook naast zitten.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 1 feb, 2010 09:41

Een Mehari saat wel hoger afgestelt,
ook zitten er meer vulplaatjes bij de eindstoppen van de voordraagarmen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » za 17 apr, 2010 11:48

De laatste weken was 't weer wat kalmer met het meharibouwen. Deze week toch weer wat gedaan.

Op een oude koplampbak de mijn uit de neus gescheurde koplampbevestiging teruggevonden en dus weer in de neus geplakt. Steviger dan tevoren maar met al dat plakwerk wordt het echt wel de "lelijkste" (=meest nonchalante) Méhari van de Benelux. (Aan sommige met de borstel overgeverfde zuid franse '69ers kan ik nog steeds niet tippen :wink: )

Verder toch maar besloten een ander voorsubframe te monteren. Het vorige is gewoon dubbelgeplooid van de rottigheid. Ook de voorruitsteun wilde er met het grootste geweld niet meer uit en het dashboard had toch wat scheuren opgelopen.
Die drie elementen heb ik gelukkig al voor héél weinig tweedehands op de kop kunnen tikken :-)

En over op koppen tikken gesproken: Mijn wachten is beloond! Mijn gereviseerde cilinderkoppen met nieuwe klepstotergeleiders zijn binnen. Ik kan nu aan op opbouw van de motor beginnen :-)
(als ik dat riskeer in mijn eentje, met Haynes maar zonder momentsleutel..)
1977 Mehari

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » za 17 apr, 2010 13:59

Een tip koop een momentsleutel je weet wat er bij mij mis ging door dat niet te doen :wink:

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » za 17 apr, 2010 14:03

Inderdaad,
mijn raadsman uit glooiend Haspengouw had me dat daarstraks ook al aangeraden :-)
1977 Mehari

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » za 17 apr, 2010 23:23

Joos schreef:(Aan sommige met de borstel overgeverfde zuid franse '69ers kan ik nog steeds niet tippen :wink: )
http://picasaweb.google.nl/bram.martsen/Mehari1968#
dank je :P :P
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 23 apr, 2010 19:16

Goed bezig!
Wanneer wil je m klaar hebben?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » vr 23 apr, 2010 22:28

Eind juli.

Vorig weekend kwam ik helaas op een uitgelopen schroefdraad in mijn blok uit, ik ga dus 't een en 't ander overbouwen naar een ander cartertje, maar dat zal wellicht pas voor volgend weekend zijn.
1977 Mehari

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 28 jun, 2010 22:10

en hoe staat het ermee?

ik zou graag veel foto's zien, omdat wij binnenkort beginnen met de bouw van een mehari met onderdelen die we overal en nergens vandaan gaan halen en dus niet eerst een complete auto uit elkaar schroeven...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » ma 28 jun, 2010 23:14

supercees schreef:en hoe staat het ermee?
Het gaat goed, dankjewel ;-)
Ik ben er vorige week weer aan begonnen en zit nu met een opgebouwd chassis met achtersubframe.
Nu is het dus wachten op het voorsubframe om verder te kunnen.

Tot nu toe is er eigenlijk weinig mehari-specifiek, op dat buizenframe na dus.
Voor dat frame heb ik een gat of zes extra moeten boren in mijn chassis, en de laatste (16? 24?)centimeters van mijn chassis afgeslepen.

Ook voor het voorste kader moet ik weer wat gaten gaan boren maar da's hopelijk voor volgende week.
1977 Mehari

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Banden.

Bericht door Hassie » vr 9 jul, 2010 21:34

Michiel van G. schreef:Ah Joos, ook aan de NangKang banden? :P
Dag Michiel van G.,
Uit een oud forumbericht zie ik dat jij blijkbaar Nangkang banden rijdt.
Ook ik rijd met deze banden. Echter, door de hoge spanning rammelt m'n voortrein heel erg bij het rijden over een klinkerweg.

Weet jij toevallig wat de beste, laagst geoorloofde spanning is die ik met deze banden kan rijden. Kreeg van een monteur het advies ze op 30 psi te zetten, maar dat geeft die enorme rammel zoals boven vermeld.
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Vrgrt
Hassie.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » vr 9 jul, 2010 22:00

dat is 2,1 bar. Dat is best hoog. Ik heb Mabors 135 breed en m'n eendengaragist zei dat ik ze 0,1 bar harder moest oppompen dan de 125 banden. Dus dat zou voor voor 1,5 zijn.

Dan denk ik dat dat ook kan met je Nangkangs.
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 9 jul, 2010 22:25

Ik rijd op 2,0 bar. Maa reen rammelende voortrein, daar heb ik absoluut geen last van. Misschien dat het nodig is dat de voortrein weer gesmeerd wordt?

welk type Nankangs heb je overigens? ik heb de N803, die enigszins op de Michelin ZX lijken.
Verbruik: Afbeelding

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 9 jul, 2010 22:39

ik merk dat ook op de onverharde wegen, met een beetje gammele stuurinrichting rammelt het behoorlijk, mabors gaat het aller beste

mijn banden zet ik altijd hier op ibiza op 1,5 bar
in Nederland (veel snelweg ) op 2 bar

achterbanden eigenlijk altijd op 2 bar

michelin m&s, nakang, toyo oid is altijd klote die moet je zeker aan de voorkant niet harder zetten als 1,5 bar

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5261
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 10 jul, 2010 08:36

Check ook je schokbrekers eens die kunnen ook een rammelende voortrien opleveren. Ik heb een jaar of tien geleden een oude vooras met batteurs gemonteerd. Dit is echt veel beter dan de modernere exemplaren. Vering is zachter en de wegligging beter.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie