Pagina 7 van 9
Geplaatst: ma 1 feb, 2010 08:47
door Punky
Stond me iets van bij dat ik dat in het verleden ooit had gehoord, maar kan er natuurlijk ook naast zitten.
Geplaatst: ma 1 feb, 2010 09:41
door André Post
Een Mehari saat wel hoger afgestelt,
ook zitten er meer vulplaatjes bij de eindstoppen van de voordraagarmen.
Geplaatst: za 17 apr, 2010 11:48
door Joos
De laatste weken was 't weer wat kalmer met het meharibouwen. Deze week toch weer wat gedaan.
Op een oude koplampbak de mijn uit de neus gescheurde koplampbevestiging teruggevonden en dus weer in de neus geplakt. Steviger dan tevoren maar met al dat plakwerk wordt het echt wel de "lelijkste" (=meest nonchalante) Méhari van de Benelux. (Aan sommige met de borstel overgeverfde zuid franse '69ers kan ik nog steeds niet tippen

)
Verder toch maar besloten een ander voorsubframe te monteren. Het vorige is gewoon dubbelgeplooid van de rottigheid. Ook de voorruitsteun wilde er met het grootste geweld niet meer uit en het dashboard had toch wat scheuren opgelopen.
Die drie elementen heb ik gelukkig al voor héél weinig tweedehands op de kop kunnen tikken
En over op koppen tikken gesproken: Mijn wachten is beloond! Mijn gereviseerde cilinderkoppen met nieuwe klepstotergeleiders zijn binnen. Ik kan nu aan op opbouw van de motor beginnen

(als ik dat riskeer in mijn eentje, met Haynes maar zonder momentsleutel..)
Geplaatst: za 17 apr, 2010 13:59
door TimVS
Een tip koop een momentsleutel je weet wat er bij mij mis ging door dat niet te doen

Geplaatst: za 17 apr, 2010 14:03
door Joos
Inderdaad,
mijn raadsman uit glooiend Haspengouw had me dat daarstraks ook al aangeraden

Geplaatst: za 17 apr, 2010 23:23
door brammie
Joos schreef:(Aan sommige met de borstel overgeverfde zuid franse '69ers kan ik nog steeds niet tippen

)
http://picasaweb.google.nl/bram.martsen/Mehari1968#
dank je

Geplaatst: vr 23 apr, 2010 19:16
door Tom Duckpower
Goed bezig!
Wanneer wil je m klaar hebben?
Geplaatst: vr 23 apr, 2010 22:28
door Joos
Eind juli.
Vorig weekend kwam ik helaas op een uitgelopen schroefdraad in mijn blok uit, ik ga dus 't een en 't ander overbouwen naar een ander cartertje, maar dat zal wellicht pas voor volgend weekend zijn.
Geplaatst: ma 28 jun, 2010 22:10
door supercees
en hoe staat het ermee?
ik zou graag veel foto's zien, omdat wij binnenkort beginnen met de bouw van een mehari met onderdelen die we overal en nergens vandaan gaan halen en dus niet eerst een complete auto uit elkaar schroeven...
Geplaatst: ma 28 jun, 2010 23:14
door Joos
supercees schreef:en hoe staat het ermee?
Het gaat goed, dankjewel

Ik ben er vorige week weer aan begonnen en zit nu met een opgebouwd chassis met achtersubframe.
Nu is het dus wachten op het voorsubframe om verder te kunnen.
Tot nu toe is er eigenlijk weinig mehari-specifiek, op dat buizenframe na dus.
Voor dat frame heb ik een gat of zes extra moeten boren in mijn chassis, en de laatste (16? 24?)centimeters van mijn chassis afgeslepen.
Ook voor het voorste kader moet ik weer wat gaten gaan boren maar da's hopelijk voor volgende week.
Banden.
Geplaatst: vr 9 jul, 2010 21:34
door Hassie
Michiel van G. schreef:Ah Joos, ook aan de NangKang banden? :P
Dag Michiel van G.,
Uit een oud forumbericht zie ik dat jij blijkbaar Nangkang banden rijdt.
Ook ik rijd met deze banden. Echter, door de hoge spanning rammelt m'n voortrein heel erg bij het rijden over een klinkerweg.
Weet jij toevallig wat de beste, laagst geoorloofde spanning is die ik met deze banden kan rijden. Kreeg van een monteur het advies ze op 30 psi te zetten, maar dat geeft die enorme rammel zoals boven vermeld.
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Vrgrt
Hassie.
Geplaatst: vr 9 jul, 2010 22:00
door Willem2
dat is 2,1 bar. Dat is best hoog. Ik heb Mabors 135 breed en m'n eendengaragist zei dat ik ze 0,1 bar harder moest oppompen dan de 125 banden. Dus dat zou voor voor 1,5 zijn.
Dan denk ik dat dat ook kan met je Nangkangs.
Geplaatst: vr 9 jul, 2010 22:25
door Michiel van G.
Ik rijd op 2,0 bar. Maa reen rammelende voortrein, daar heb ik absoluut geen last van. Misschien dat het nodig is dat de voortrein weer gesmeerd wordt?
welk type Nankangs heb je overigens? ik heb de N803, die enigszins op de Michelin ZX lijken.
Geplaatst: vr 9 jul, 2010 22:39
door Ramon
ik merk dat ook op de onverharde wegen, met een beetje gammele stuurinrichting rammelt het behoorlijk, mabors gaat het aller beste
mijn banden zet ik altijd hier op ibiza op 1,5 bar
in Nederland (veel snelweg ) op 2 bar
achterbanden eigenlijk altijd op 2 bar
michelin m&s, nakang, toyo oid is altijd klote die moet je zeker aan de voorkant niet harder zetten als 1,5 bar
Geplaatst: za 10 jul, 2010 08:36
door AZL57
Check ook je schokbrekers eens die kunnen ook een rammelende voortrien opleveren. Ik heb een jaar of tien geleden een oude vooras met batteurs gemonteerd. Dit is echt veel beter dan de modernere exemplaren. Vering is zachter en de wegligging beter.