Erasmo's galvabak
Bij mijn schutbord wil ik volgens de 'klittenband-methode' werken dus dat gaat niet werken daar.
Verder nog niks aangebracht, ik ben niet aan het schutbord begonnen omdat ik hier geen klittenband heb.
Binnenkort ook de motorkap doen, maar dat moet overdag want dan kan ik de eend buiten zetten en de motorkap op het tapijt in de schuur leggen. Is het erg om hem helemaal van links naar rechts te doen, dat het isolatiemateriaal bij de driehoekjes een klein beetje buiten het compartiment komt?
Verder nog niks aangebracht, ik ben niet aan het schutbord begonnen omdat ik hier geen klittenband heb.
Binnenkort ook de motorkap doen, maar dat moet overdag want dan kan ik de eend buiten zetten en de motorkap op het tapijt in de schuur leggen. Is het erg om hem helemaal van links naar rechts te doen, dat het isolatiemateriaal bij de driehoekjes een klein beetje buiten het compartiment komt?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
kijk uit dat het echt niet los kan komen. ik weet niet hoe brandwerend brandwerend is.
ik heb dit spul ooit met bison tix onder kap geplakt. scheelde weinig in geluid. toegegeven ik had het niet op het schutbord geplakt, maar betwijfel de geluidsreductie. origineel zit/zat er een dikke bitumen(?) laag aan de binnenkant van het schutbord. dit is zwaar en daardoor behoorlijk dempend. ook de isolatie die origineel onder de kap zit is een stuk "zwaarder" dan dat noppen spul en isoleert ook meer geluid. als ik bij de eend (met nog de originele geluiddemping onder de kap met mn oor ca 10cm van deze isolatie af ben lijkt het alsof ik doof aan dat oor ben. terwijl bij de aca met dat noppenspul dit effect echt minder was.
heb nu als experiment isolatie schuim van de biltema (waarom nou niet een vestiging van de biltema in nederland?). hier ben ik erg benieuwd naar. ik hoop dat het een beetje werkt.
ik heb dit spul ooit met bison tix onder kap geplakt. scheelde weinig in geluid. toegegeven ik had het niet op het schutbord geplakt, maar betwijfel de geluidsreductie. origineel zit/zat er een dikke bitumen(?) laag aan de binnenkant van het schutbord. dit is zwaar en daardoor behoorlijk dempend. ook de isolatie die origineel onder de kap zit is een stuk "zwaarder" dan dat noppen spul en isoleert ook meer geluid. als ik bij de eend (met nog de originele geluiddemping onder de kap met mn oor ca 10cm van deze isolatie af ben lijkt het alsof ik doof aan dat oor ben. terwijl bij de aca met dat noppenspul dit effect echt minder was.
heb nu als experiment isolatie schuim van de biltema (waarom nou niet een vestiging van de biltema in nederland?). hier ben ik erg benieuwd naar. ik hoop dat het een beetje werkt.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Nou ik heb even het paneel er af getrokken:

De schimmel heeft alweer toegeslagen
Binnenkort zelf maar eens panelen fabriceren...
Daarna met karton een malletje geknipt voor de meest linker inham:

en na nog wat knipwerk:

Binnen de lijntjes is anders maar het komt toch achter een plaat...
Morgen het ding erop lijmen en kijken hoe die het houdt. Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe dus eerst maar eens testen of het goed zit voor ik verder ga.
Ik zie net dat dit foto's zijn van voor de rechterdeur, maar voor de linkerdeur is uiteraard met de noppen de andere kant op

De schimmel heeft alweer toegeslagen

Daarna met karton een malletje geknipt voor de meest linker inham:

en na nog wat knipwerk:

Binnen de lijntjes is anders maar het komt toch achter een plaat...
Morgen het ding erop lijmen en kijken hoe die het houdt. Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe dus eerst maar eens testen of het goed zit voor ik verder ga.
Ik zie net dat dit foto's zijn van voor de rechterdeur, maar voor de linkerdeur is uiteraard met de noppen de andere kant op

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo bekend ben met van die bitumen platen. Nu ik er wat meer over lees zijn ze inderdaad beter voor achter de deuren...backfire schreef:Waarom noppenschuim in je deur? Bitumen dreunplaat werkt daar vele malen beter en neemt ook geen vocht op. Met dat schuim heb je nog meer kans op schimmel. Noppenschuim moet je onder de motorkap doen.
Maar goed dit is een tijdelijke oplossing, de deurplaten moeten toch nog vervangen worden. Dan ga ik er wel bitumen achter hangen.
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Let wel bitumen plak je op het metaal niet op de houten plaat.
Tip voor je deurplaat, bij de karwei (ik heb ze bij de andere 2 niet zien liggen) hebben ze hardboard liggen, kost 2 euro per plaat en die zijn 60x120cm ideaal voor je deurplaten. Als je dan nog een trapeze boor koopt dan kun je de gaten exact namaken zonder al te veel moeite.
voorbeeld:

Tip voor je deurplaat, bij de karwei (ik heb ze bij de andere 2 niet zien liggen) hebben ze hardboard liggen, kost 2 euro per plaat en die zijn 60x120cm ideaal voor je deurplaten. Als je dan nog een trapeze boor koopt dan kun je de gaten exact namaken zonder al te veel moeite.
voorbeeld:
