Pagina 7 van 39

Geplaatst: za 26 feb, 2011 17:34
door Willem2
Ik heb meer dan eens slechte verhalen gehoord over de losse white-walls. Ze schijnen de zijkanten van je banden op te vreten, in Duitsland zouden ze ook verboden zijn.
Dus als je ze gebruikt, hou dat goed in de gaten!

Geplaatst: za 26 feb, 2011 19:35
door duck-tuc
Willem2 schreef:Ik heb meer dan eens slechte verhalen gehoord over de losse white-walls. Ze schijnen de zijkanten van je banden op te vreten, in Duitsland zouden ze ook verboden zijn.
Dus als je ze gebruikt, hou dat goed in de gaten!
ja weetk,
ik hou dat dan zeker in de gaten. en zo vaak ga ik er ook niet mee rijden hoor.
ne kameraad heeft t ook op zijn kever en die zegt niet harder rijden als 120km/u anders vliegen ze langs uw oren af,
ma denk ni da t zo een probleem is bij een 2cv :p

die heeft er zelf al een paar kunne vervangen.

grtz

Geplaatst: za 26 feb, 2011 20:47
door joe_catchou
als ze wat los komen krijg je jimmy op je stuur .
dus niet andere dingen gaan lopen zoeken van ophanging en stuur ;-)
heeft eens een vriend van me gehad .
lag zich krom te zoeken allerlei gingen met zijn ophanging en stuur directie en zo meer andere banden met velgen er op want hij dacht dat het aan de velg of band kon liggen .
werd er later verteld dat het die wall's waren .

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 00:33
door duck-tuc
joe_catchou schreef:als ze wat los komen krijg je jimmy op je stuur .
dus niet andere dingen gaan lopen zoeken van ophanging en stuur ;-)
heeft eens een vriend van me gehad .
lag zich krom te zoeken allerlei gingen met zijn ophanging en stuur directie en zo meer andere banden met velgen er op want hij dacht dat het aan de velg of band kon liggen .
werd er later verteld dat het die wall's waren .

whahah ja da kan idd gebeuren,
maar ik ga t is proberen, moest t echt tegenvallen met rijden ofzo dan is t er snel weer afgehaald, zo duur was da nu ook weer niet,
heb zelfs al gezien dat ze dat ook kunnen verven, das ook een optie he als deze tegen vallen,
maar ik vind het resultaat wel mooier met ne white wall :P

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 06:15
door Punky
Klinkt als russisch roulette!!!
Je weet dat het fout gaat op een keer, maar toch waag je de gok met mogelijk schokkende resultaten als gevolg.

Maar succes.

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 11:17
door duck-tuc
Punky schreef:Klinkt als russisch roulette!!!
Je weet dat het fout gaat op een keer, maar toch waag je de gok met mogelijk schokkende resultaten als gevolg.

Maar succes.
der zijn er zo veel die er hebben,
en als ze loskomen of klappen stuk is de optie nog altijd verven :p

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 12:24
door Punky
Als ze loskomen zal dat op de snelweg zijn en als er een moterrijder achter je zit of een auto zal deze je dat in dank afnemen.

En zoveel zie ik er de laatste jaren niet meer gelukkig. Als andere het doen, hoeft het nog niet verstandig te zijn. ;-)

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 12:27
door duck-tuc
Punky schreef:Als ze loskomen zal dat op de snelweg zijn en als er een moterrijder achter je zit of een auto zal deze je dat in dank afnemen.

En zoveel zie ik er de laatste jaren niet meer gelukkig. Als andere het doen, hoeft het nog niet verstandig te zijn. ;-)
kijk ma s bij kevers... daar zijn er nog genoeg die het hebben hoor.

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 12:55
door HB
Voor kevers kun je banden kopen met WW's, en hebben die ook een ander systeem voor de flappen wat net iets anders werkt als dat bij een eend..

die worden over het algemeen tussen band en velg geklemd dat zit iets beter..

verder heb ik me ook rot gezocht naar WW's en in amerika kan je wel 135 banden krijgen met WW. het kost alleen wel een lieve duit zo'n 200 dollar per band..

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 13:05
door duck-tuc
HB schreef:Voor kevers kun je banden kopen met WW's, en hebben die ook een ander systeem voor de flappen wat net iets anders werkt als dat bij een eend..

die worden over het algemeen tussen band en velg geklemd dat zit iets beter..

verder heb ik me ook rot gezocht naar WW's en in amerika kan je wel 135 banden krijgen met WW. het kost alleen wel een lieve duit zo'n 200 dollar per band..
ja zou kunnen, zo ver ben heb ik nog niet gezocht ;)
maar die ik hier heb liggen worden ook tussen de velg en de band geklemd..

moesten ze loskomen ofzo dan ga ik gewoon op zoek na die bandenverf en dan verf ik ze

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 15:24
door Punky
duck-tuc schreef:
Punky schreef:Als ze loskomen zal dat op de snelweg zijn en als er een moterrijder achter je zit of een auto zal deze je dat in dank afnemen.

En zoveel zie ik er de laatste jaren niet meer gelukkig. Als andere het doen, hoeft het nog niet verstandig te zijn. ;-)
kijk ma s bij kevers... daar zijn er nog genoeg die het hebben hoor.

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 17:26
door Willem2
:lol:

Geplaatst: za 5 mar, 2011 00:41
door duck-tuc
k was vorige week begonne met de velge op te schuren en te spuiten in t beige.

nu pakte die lakken ni op elkaar en serieus aant klote geweest...
ik afbijtspul gaan halen om die lak los te bijten, ma da werkte van geene meter..

nu hebk gewoon t boormachine gepakt, daar een staalborstel op en alle lak er zo afgehaald, ging lekker vlot :D
heb al 2 velge gedaan. (allé de binnekant) want de banden moeten er nog af.
en dan nog s te goei met schuurpapier en dan denk ik da k ze ga late moffelen..
ben er nog niet goed uit wat ik er mee moet gaan doen..
moffelen is wel beter denk ik dan spuiten...

Geplaatst: za 5 mar, 2011 08:45
door Willem2
Kun je ze niet eerst laten zandstralen dan? Scheelt een hoop werk.

Geplaatst: za 5 mar, 2011 10:26
door Boudewijn
Hou even de prijs in de gaten. Als je ze gaat poedercoaten krijg je waarschijnlijk nooit exact de juiste kleur, dan nog de kosten er bij voor het stralen dan ben je zo een paar tientjes per velg kwijt. Voor € 45.00 heb je al nieuwe velgen in de goede kleur. De oude velgen kun nog je via de markt verkopen en zo de kosten nog wat drukken.
Let er ook op dat de oude velg inwendig geroest kan zijn. Die van mij zien er nog goed uit maar toen ik één van de achter wielen op de vooras zette, maakte de auto rare geluiden. De roest had de velg wat naar binnen gedrukt zodat deze tegen het fusee aanliep.