Pagina 67 van 77
Geplaatst: do 25 okt, 2012 01:44
door summersnoek
marcopr schreef:Is de Austin al lang in de familie? Mooi zo een zz kenteken, gekregen toen nl van de provinciale kentekens afstapte.
De Austin is rond 1977 in de familie gekomen. Toen kon je nog een ZZ kenteken aanvragen. Mijn vader heeft het ZZ kenteken aangevraagd en dan leverde bij invoer van de APK vrijstelling op. Op papier mag je bijna niets met die auto. Elke gemeente die je met de auto doorkruist moet je ontheffing aanvragen om er "te" zijn. Je mag alleen in optocht met meerdere klassiekers rijden en met de auto mag je (ondanks verlichting) niet 's avonds de weg op. Op het kentekenbewijs staat die allemaal extra vermeld. Geloof me, dat ik al een paar keer illegale handelingen met het voertuig heb uitgehaald.
Het klopt dat deze auto met het rempedaal slechts op 2 wielen remt. Wil je de andere twee erbij hebben dan trek je aan de handrem.
De Austin 7 is de overgroot moeder van de Mini en kan gezien worden als een soort engels Dafje. Ontworpen voor de gewone man en uiterst simpel van techniek. Benzinepomp heeft die niet en ook de waterpomp ontbreekt. De benzinetank zit hoger dan de carburateur en benzine stroomt gewoon van hoog naar laag. In het motorblok stroomt de koelvloeistof de radiateur in (van boven) koelt af, zakt naar beneden en stroomt het motorblok weer in.
Die Seven is een erfstuk, want je bedenkt het zelf niet snel om zo'n auto aan te schaffen. Wel erurg leuk dat die nog in de familie is. Mijn vader heeft zijn hele hart en zaligheid in de restauratie gestopt. Vanaf zijn wolk kijkt hij neer met glimlach als hij de familie er nog in ziet rijden.
Geplaatst: do 25 okt, 2012 09:00
door Twécévé
Mijn Xantia, de auto naast de eend, staat nu bij de dealer voor apk, lhm lekkage en grote beurt (distributieriem). 1700 euro.
Kuch.
Even aan het kijken of dit niet het moment is om andere auto/xantia te nemen.
Geplaatst: do 25 okt, 2012 21:05
door JanR
1700 euro, dat is een hoop geld, dat zal de dagwaarde van de Xantia aardig overschrijden.
Geplaatst: vr 26 okt, 2012 00:32
door summersnoek
Twécévé schreef:Ha, zelf ben je ook nauwelijks veranderd!
Wat een geinige foto zeg.
Mijn Xantia, de auto naast de eend, staat nu bij de dealer voor apk, lhm lekkage en grote beurt (distributieriem). 1700 euro.
Kuch.
Even aan het kijken of dit niet het moment is om andere auto/xantia te nemen.
Het aanbod van Xantia's is enorm! En het is een hele fijn auto. 1700 euro's is inderdaad een heleboel centjes. Zeker de moeite waard om te orienteren of de overstap naar een andere Xantia niet interessant is. Als koper zit je sowieso goed. Meer aanbod dan vraag, dus er kan (in mijn ogen) wel behoorlijk wat af van diverse vraagprijzen. Zelfs aan ben je geen geboren onderhandelaar, dan nog maak jij toch als koper een beetje de dienst uit. Gun jezelf het beste! : ) en dan graag voor een redelijke prijs. Kwestie van een beetje van jezelf houden.
Geplaatst: vr 26 okt, 2012 09:28
door André Post
Ik heb de indruk dat de Xantia net zo hard in aantal achteruit gaat als de BX.
Heel vaak zie ik ze niet meer.
Waarschijnlijk net als de BX vroeger gaat de Xantia gewoon de sloop op als het achterstallig onderhoud te ver opgelopen is.
Geplaatst: vr 26 okt, 2012 11:17
door summersnoek
André Post schreef:Ik heb de indruk dat de Xantia net zo hard in aantal achteruit gaat als de BX.
Heel vaak zie ik ze niet meer.
Waarschijnlijk net als de BX vroeger gaat de Xantia gewoon de sloop op als het achterstallig onderhoud te ver opgelopen is.
Klopt helemaal. Een echte ver/ge bruikswagen dus. En zat hebben er achterstallig onderhoud. Sommige die er nu nog rondrijden zien er dan ook niet uit. Als de buitenkant al minder netjes is, dan moeten we er maar vanuit gaan dan het totale onderhoud ook onvoldoende is. Maar er zijn er ook die er nog prachtig uitzien en waar de bestuurder een 55+ is en de voiture elke interval een goede beurt geeft bij meneer Citroen.
Een 6 cilinder 3 liter vind ik een prachtige uitvoering. Heb ik zelf nooit gehad en schijnt ook kwa motor wel kwetsbaar te zijn.
Geplaatst: vr 26 okt, 2012 12:47
door David
Ik heb mijn V70 voor 700 euro gekocht......
Uit 2000 met 4 ton, maar loopt fantastisch.
Geplaatst: vr 26 okt, 2012 13:13
door André Post
Hier bij mij in de buurt reed een Xantia met een al wat oudere man die hobbelde flink.
Een keer vriendelijk advies gegeven om die bollen eens te laten servicen maar ik werd een beetje raar aangekeken.
Geplaatst: vr 26 okt, 2012 16:10
door summersnoek
David schreef:Ik heb mijn V70 voor 700 euro gekocht......
Uit 2000 met 4 ton, maar loopt fantastisch.
Jaaa, Volvo! Zweedse degelijkheid. Wat zijn dat toch een kilometervreters. Er is hier een dorp verderop een 240 met 1 miljoen kilometer op de teller. Amazones zijn ook al van die voitures die tonnen rijden. V40 en V 70 compact en toch ruimte! Goeie car David. En ook alweer te koop voor niet te veel centjes.
Geplaatst: vr 26 okt, 2012 16:11
door summersnoek
Seat vind ik helemaal niks! Bah bah bah!
Geplaatst: vr 26 okt, 2012 20:45
door Guro
Heb er een twingo naast. Uit '98 maar op en top betrouwbaar.
Geplaatst: za 27 okt, 2012 08:17
door David
Twingo's, zeker de oudere types, zijn absolute topauto's.
Betrouwbaar, ruim, zuinig, degelijk, echt super.
Wat voor kleur heb je?
Geplaatst: za 27 okt, 2012 12:17
door BasvanEerden
Twingo's zijn lekkere auto's om mee te rijden. Ik heb er 2 gehad. Eentje uit mei 2004 en na een nachtelijke inbraak ingeruild voor een nieuwe in januari 2007. En vervolgens in januari 2009 ingeruild voor een nieuwe Clio estate. Mijn eerste twingo had ruim 70.000 gelopen en de andere 80.000 en nooit problemen gehad. De top die ik gehaald heb was 189 op de gps.
Geplaatst: zo 28 okt, 2012 09:25
door summersnoek
Mijn vrouw heeft een Clio 1.2 liter maar die haalt dus echt niet de 189. Ik zou wel eens in een 2 liter willen rijden. In mijn geval kan ik beter eend blijven rijden. Ooit al eens een bon gehad omdat ik bij Arnhem met 170 ben geflist in mijn oude Fordje 16 klepper. Hoeveel cc had die Clio waar jij 189 mee heb gereden Bas?
Geplaatst: zo 28 okt, 2012 12:25
door BasvanEerden
Dat was met mijn eerste twingo. Wel in Duitsland en was een standaard 60pk blok waar mee "gerommeld" was lees iets getuned.
Mijn Clio haalt de 200 ruim en is de 1.2 met 100 pk. Is een beetje getuned.