Pagina 1 van 2
de godin (ff wat foto's van een tussendoor DS19 in 1/43)
Geplaatst: zo 14 nov, 2010 20:50
door sleurhut
Zo de 2cv is af dus pakken we de DS er even bij.
mijn eerste impressie: leuk model hoor maar de pasvorm is om te janken.
maarja we beginnen weer met frisse moed aan dit modelletje
.
foto's van de sprue's (van iemand anders die ik niet ken, credits aan hem)
zitten ook banden bij natuurlijk maar ik ga ervanuit dat iedereen weet hoe banden eruit zien
.
ben nu begonnen aan het motorblok, raad eens: de blokhelften waren krom
, gelijk plamuur papje gemaakt dus en erop gesmeerd. ff wachten en schuren. nu is het mooi glad en past die wel. volgende stap is de kleppendeksel. foto's in kleur van een schoon uitgebouwd blok vinden blijkt knap lastig te zijn. of ze zijn in z/w of te vies om iets te zien
.
hij zal schoon gebouwd worden afgezien van een washje voor het ophalen van detail aan bvb het gietijzeren motorblok.
de bedoeling is ook hier weer lekker veel xtra detail toe te voegen, denk hierbij bvb aan werkende raamslingertjes en een mooi interieur. mischien ophanging iets aanpassen alsof die geparkeerd staat.
de eerste updates zullen spoedig volgen
mvg
sleurhut
Geplaatst: za 20 nov, 2010 20:26
door AZL57
Ja dat is een mooi model, ik heb dat ook al eens gebouwd. Mooie detaillering. Ik heb ook de banden nog witte zijvlakken gegeven dat ziet er nog meer 50er jaren uit ;-)
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 09:21
door sleurhut
t lijkt me wel tijd voor een update
dit zijn 2 losse remklauwen met remblokken er nog in, zoals je ziet werken ze met een hevel en een veer. als je de handrem aantrekt trek je de hevels naar voren en klemmen de blokken de schijf vast (denk dat het alleen de handrem is, zie ook leidingen lopen voor vloeistof.
nou de klauwen uit de kit kloppen wel in de grote lijn alleen missen o.a. de 2 veren en de hevels. remblokken zijn er ook niet das gewoon een gat waar de schijf in moet.
dus even 2 veren gedraaid, staafjes op de klauwen maken en veren eromheen, de hevels liggen te drogen en komen er later op:
motorblok had ik al groen gekwast alleen beviel me niet, is nu weer grijs dus, hier een foto van hoe die was met de kleur erop en in de wagen geplaatst:
had wel heel veel tape nodig, de pasvorm is te slecht:
hmm dat lijkt redelijk he? behalve op het punt waar die gaat schanieren...
buiging van de deur en body is niet hetzelfde, als die vooraan goed aansluit staat die achteraan iets open.
motorkap past dus ook al niet, en de spatborden zitten al zo strak mogelijk erop dus dit is blijkbaar normaal
tot de volgende update!
sleurhut
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 11:50
door Henk Davelaar
Leuk knutsel projekt dat houd je van de straat.
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 14:11
door AZL57
ik had geen pasproblemen. Maar hoe oud is dat model al, misschien vervormd tijdens de opslag? Of worden ze nog steeds gemaakt?
Geplaatst: do 2 dec, 2010 10:12
door marcopr
En sleurhut, hoe gaat het met de DS?
Geplaatst: do 2 dec, 2010 13:45
door the Nosepicker
Hij ligt thuis uit te kateren van zijn verjaardag denk ik..
Geplaatst: vr 3 dec, 2010 12:26
door sleurhut
hehehe nee geen kater gehad
, had nog school de dag erna. het bouwen heb ik op het moment niet veel tijd voor ivm school en zeer veel proefwerken die best zwaar meetellen, komt nog wel dat bouwen
.
Geplaatst: di 14 dec, 2010 22:47
door sleurhut
hier wat foto’s van de vooruitgang denk er wel aan dat dit macrofoto’s zijn, in het echt ziet de motor en veel mooier uit (in mijn ogen). hij is nog lang niet klaar. zaterdag word de rest gespoten en kan dat erop. de carb is tijdelijk, waarschijnlijk word die nog wel een beetje opgeleukt net veertjes en asjes. hij zal ook compleet aangesloten worden als de motor op het chassis zit (denk hierbij ook aan een aangesloten startmotor.
de motor is verweerd met 2 technieken, een ‘wash’ (zeer zwaar verdunde verf die in alle kiertjes kruipt en zo de motor een vies uiterlijk geeft) en drybrushing (penseel dopen in de verf, helemaal droogborstelen op een stuk wc papier, dan met de pigmenten die nog aan de kwast zitten over randjes gaan om dat zo achter te laten en die stukjes lichter of donkerder te kleuren
tot de volgende update en thnx voor de reacties!
sleurhut
Geplaatst: wo 22 dec, 2010 21:15
door sleurhut
en weer een updateje, zover ben ik nu, helaas is de benzineleiding los komen zetten, je moet hem bij de carter vastpakken anders knapt vanalles af , ik ben niet helemaal tevreden over de vervuiling, een beetje minder bovenop zou wel mogen, dat word dus nog even rechtgezet
de foto's:
en de uitlaat die gespoten is met een mengsel zwart/zilver, was een experimentje wat aardig uitpakt in mijn ogen, de kleuren wilde niet helemaal goed mengen, na veel schudden werd het uiteindelijk een soort van metallic grijs met zwart erdoor, helemaal goed.
reacties zijn welkom, er komt nog veeeel meer detail op, morgen is het boutjes dag (boutje snijden, plakken, verven en hopen dat die blijft zitten)
mvg
sleurhut
Geplaatst: wo 22 dec, 2010 22:18
door 2cvpieter
knetter gek, gelijk echt bijna ,in mijn ogen
wat een geduld
Geplaatst: do 23 dec, 2010 07:01
door Gerard2cv
De voorraadbol moet nog naast de benzinepomp aan het motorblok komen
Geplaatst: do 23 dec, 2010 22:17
door AZL57
Ik weet niet of die bougiekabels goed lopen een oude ds had 2 eenden bobines in de buurt van het schutbord daar moeten de kabels heen gaan.
Ik heb toevallig eens zo'n exemplaar geplunderd in een frans bos
Geplaatst: za 26 feb, 2011 23:41
door sleurhut
Oke ff een update hoe de DS er ongeveer bij staat, helaas is de compressor kapot gegaan dus ik kan mijn dash niet opnieuw spuiten, heb hem in de acryl primer en vlak daarna ging die kapot. geen probleem in een doos en opsturen die hap, over 2 weken weer een goede terug.
nouja waar waren we,
deurtjes afhangen en scharniertjes aanpassen, nu sluiten ze weer perfect:
kijk dat is meer de bedoeling
begonnen de DS strak te maken, veel schuurwerk en zo te zien nog heel wat plamuurwerk, de raamstijlen zitten er inmiddels weer in. helaas een kleine afwijking dus daar moet ik nog ff naar kijken.
en misschien krijgt ze een vriendje van me, een DS19 waar ik vandaag op geboden heb, deze zal omgebouwd worden tot cabrio versie. hopen dat die akkoord gaat!!!
langzamerhand werk ik naar de laklaag toe, vandaag ook nog even wat klein plamuurwerk gedaan (ejectholes van de spuitgietmachine wegwerken en ben begonnen met de bouw van een nieuwe uitlaat. alleen nog even uitvogelen hoe ik uitlaatklemmen ga maken. komt wel goed met flink wat geduld.
is het trouwens mogelijk 3e neus wieldoppen op een 1e neus velg te zetten? (ivm 5 bouts bij de 3e en 1 centrale bout bij de 1e neus). vind deze wieldoppen nogal groot, iets subtielere zouden haar beter staan.
updates van de uitlaat volgen.
sleurhut
Geplaatst: vr 15 apr, 2011 23:29
door sleurhut
Nou zullen we dit ook maar weer eens updaten, waarschijnlijk moet er een nieuwe koets uut frankrijk komen (heb er laatst een op ebay gezien), ben het schuurwerk zat. als die strak is dan is die weer te zwak en knapt het zo snel dat je hem nooit gespoten krijgt, nieuwe koets kost 7 euro..
Was het ff helemaal zat dus heb een 1/43 kitje van heller gehaald en heb die gebouwd. lekker prutsen in het klein.
heb er dit van gemaakt:
met interieur, zelfs tapijt erin van plakvilt (dat spul wat je onder bloempotten plakt zodat ze je tafel niet bekrassen)
En dat is gelijk het 1e model van 2011 wat af is gebouwd.
Zal eens kijken wanneer ik die body hier kan krijgen, in de tussentijd nog wat gewerkt aan een maanden project (nog een 2cv6, dit keer meer motordetail).
updates volgen en reacties zijn welkom!
sleurhut