Pagina 1 van 2
rare code ??
Geplaatst: di 28 dec, 2010 22:35
door mangast
ik heb mijn eendje even rond het typeplaatjes schoongemaakt om de orginele kleur te kunnen achterhalen, hij is door de vorige eigenaar bordeaurood geschilderd, uiteraard met de hand en nu wil ik graag de auto naar de orginele kleur terugbrengen. Als ik de kleur van de motorruimte zie ga ik er vanuit dat hij bleu celeste was, maar na wat schoonmaakwerk prijkt nu een code 3914 op het schutbord, daaronder AM 88, daaronder het plaatje met de rest van de gegevens.
kan iemand mij vertellen wat die code 3914 betekent? het kan ook 391 met een toevoeging 4 zijn omdat deze niet echt in één lijn met de andere cijfers staan.
Geplaatst: di 28 dec, 2010 22:38
door Tom Duckpower
Dat is een ORGA-nummer, waarmee je de productiedag kunt achterhalen middels deze calculator:
http://www.2cv.nl/historie/orga.html
Geplaatst: di 28 dec, 2010 22:53
door mangast
oke, bedankt. Ik heb ook nog een code GP24 op een sticker onder het plaatje met chassisnummer. Voor de code GP staat ook nog iets van een 9 ofzo.
op het chassisplaatje staat ook nog 81 4042 waarvaqn ikdacht dat dat het OGA nummer was:-)
Geplaatst: wo 29 dec, 2010 22:09
door Hassie
In het boek "De Eend"van Jan de Lange staan achterin kleurencodes. Jouw code(s) zie ik daar niet bij. Er wordt ook gesproken over een rond blikje op het schutbord onder de motorkap waarop de fabriekskleur van de autostaat. Er staat niet bij of dat de echte kleur is of een code.
Geplaatst: wo 29 dec, 2010 22:44
door AZL57
die aluminium plaatjes met AC kleurnummer zijn ergens begin jaren '70 gestopt geloof ik.
Later kwamen geloof ik kleuraanduidingen met 3 letters met verf gedrukt op het schutbord.
code
Geplaatst: do 30 dec, 2010 07:23
door Roadrunner
Am met een jaartal erachter bijv. 88, wil zeggen Anee Modelle, modeljaar 88. Dat wil zeggen dat de auto de wijzigingen heeft ondergaan die in 1988 standaard zijn. Jouw eend heeft dus al de specificaties van 1988. gebouwd in juli 87.
Geplaatst: vr 31 dec, 2010 18:13
door brammie
AZL57 schreef:die aluminium plaatjes met AC kleurnummer zijn ergens begin jaren '70 gestopt geloof ik.
Later kwamen geloof ik kleuraanduidingen met 3 letters met verf gedrukt op het schutbord.
in 1980 werden de blikjes nog gebruikt
tenminste op mijn eend wel AC539
bleu celeste word met EMB aangegeven in zwarte verf
Geplaatst: vr 8 dec, 2017 13:07
door noot
81 4042: 81 is de fabriek waar de 2CV gebouwd is: Centre de Poissy. 4042 is het PSA Orga nummer waarvan de productiedatum is af te leiden. GP24 is het body number, sinds 1979 niet langer op microfisches gerestistreerd bij Citroen.
Geplaatst: za 9 dec, 2017 16:56
door Thijs
Zou mangast 7 jaar later nog steeds op zoek zijn?
Geplaatst: ma 11 dec, 2017 11:34
door gillis
Thijs schreef:Zou mangast 7 jaar later nog steeds op zoek zijn?
Scherp!

Geplaatst: ma 11 dec, 2017 21:31
door AZL57
Daarnaast de vraag poissy is toch de simca/talbot fabriek zijn daar eenden gebouwd?
Re: hij is klaar, rij er al 3 jaar met veel plezier in
Geplaatst: za 25 apr, 2020 20:24
door mangast
gillis schreef: ↑ma 11 dec, 2017 11:34
Thijs schreef:Zou mangast 7 jaar later nog steeds op zoek zijn?
Scherp!
Re: rare code ??
Geplaatst: za 25 apr, 2020 20:33
door gillis
Bewijs is in de foto's

Re: rare code ??
Geplaatst: za 30 okt, 2021 20:06
door JoF
Kan iemand bevestigen dat het onderdeel 81/ in de code 81/4042 verwijst naar de fabriek c.q. plaats waar de betreffende 2CV is gemaakt ? En zo ja, om welke fabriek c.q. welke plaats gaat het dan ? Betreffende code staat aanvullend vermeld op het aluminium plaatje waar ook het chassisnummer op staat.
Heb zelf het een en ander kunnen opzoeken, en voor zover ik kan nagaan, komt 81 overeen met Centre de Poissy. Zijn daar 2CV´s van de band gerold ?
Re: rare code ??
Geplaatst: vr 11 feb, 2022 19:28
door JoF
Bij dezen een correctie op wat ik zelf eerder geschreven heb: de code 81/4042 heeft niets te maken met de fabriek van herkomst noch met de Orgacode. Sinds gisteren ben ik eigenaar van een gerestaureerde witte 2CV6 Spécial, die oorspronkelijk in België geleverd is (kenteken destijds: HJB-954). Het ORGA-nummer 4131 op het schutbord komt overeen met de productiedatum 1 maart 1988, en de auto is op 13 april 1988 in België geïmporteerd, en daar hoort een Gelijkvormigheidsattest bij (Certificat de Conformite). Dat attest zat nog bij de papieren van de auto, en in feite valt er dus te lezen dat de auto voldoet aan de omschrijving van het oorspronkelijke type: Citroën AZKA002/(2CV), chassisnummer VF7AZKA00KA en vervolgens met stempels de resterende 6 cijfers van het chassisnummer én dat het type volledig overeenkomt met bla bla bla Ministerie en Procesverbaal nummer: 81/4042.