Pagina 1 van 3

Geplaatst: za 9 apr, 2011 13:50
door Dabdriver
Dabdriver schreef:Afbeelding
Afbeelding
Resultaat komt nog.
Nou het was al een tijdje geleden maar nu zit het allemaal weer in elkaar.
Met hulp van een kennis kom je er wel.
En natuurlijk maak je een foutje.
Ik had het moeten zeggen maar ja daar gaat je schroefdraad.
Afbeelding
(Oja dat is waar ook)...vervelend schroefdraad eraf. maar gelukkig kan je deze een beetje hetstellen met een draadvijl.
Gewoon om het draad beetje in te krassen ...en het werkte
zo ziet een draadvijl eruit;
Afbeelding
Je krijg er wel blaren van maar het werkt.
Na het persen...(dus niet alleen met bankschroef maar met pers)
Doppen erop geschoeft (met extra loktide erop!)
Even de smeer vet erin whalla.
Het eind resultaat is dat alle twee fusee's weer perfect zijn!
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: za 10 sep, 2011 16:33
door theoenmarion
Ik vraag mij eigenlijk af, waar zijn de 2 onderste bouten (links en rechts) voor? zijn dit stelbouten om speling op te heffen of om de Amber te stellen?

Geplaatst: za 10 sep, 2011 16:35
door Tom Duckpower
instellen van de stuuruitlslag.. hoeverder ze uitgedraaid zijn, hoe minder ver de wielen kunnen draaien en hoe groter de draaicirkel wordt.

Geplaatst: za 10 sep, 2011 18:44
door theoenmarion
Dabdriver schreef:
Dabdriver schreef:Afbeelding
Afbeelding
Resultaat komt nog.
Nou het was al een tijdje geleden maar nu zit het allemaal weer in elkaar.
Met hulp van een kennis kom je er wel.
En natuurlijk maak je een foutje.
Ik had het moeten zeggen maar ja daar gaat je schroefdraad.
Afbeelding
(Oja dat is waar ook)...vervelend schroefdraad eraf. maar gelukkig kan je deze een beetje hetstellen met een draadvijl.
Gewoon om het draad beetje in te krassen ...en het werkte
zo ziet een draadvijl eruit;
Afbeelding
Je krijg er wel blaren van maar het werkt.
Na het persen...(dus niet alleen met bankschroef maar met pers)
Doppen erop geschoeft (met extra loktide erop!)
Even de smeer vet erin whalla.
Het eind resultaat is dat alle twee fusee's weer perfect zijn!
Afbeelding
Afbeelding
Dabdriver, waar hebt u de draagarm en fuseekop mee behandeld. Ik wil de mijne ook graag als nieuw hebben. Heeft u deze met rx 7 ingesmeerd of is dat lakverf?

Geplaatst: za 10 sep, 2011 23:44
door Dabdriver
Draagarm en fusee heb ik gestraald.
http://www.youtube.com/watch?v=0JHZtGZbr-o
Draagarm eerst in de rx5 en daarna rx10.
Fusee Heb ik in de rx5.
Het ziet er best aardig uit toch voor een amateur?

Geplaatst: za 10 sep, 2011 23:46
door Dabdriver
oja draagarmen komen uit 1986 maar dat zag je natuurlijk wel he

Geplaatst: zo 11 sep, 2011 00:18
door theoenmarion
Dabdriver schreef:Draagarm en fusee heb ik gestraald.
http://www.youtube.com/watch?v=0JHZtGZbr-o
Draagarm eerst in de rx5 en daarna rx10.
Fusee Heb ik in de rx5.
Het ziet er best aardig uit toch voor een amateur?

Toppie hoor!

Geplaatst: zo 11 sep, 2011 17:24
door theoenmarion
Kikken. Ik heb de kroonmoer eraf. Wel moeten splijten met de beitel.
Maar als ik de fuseebussen wil vervangen, kan ik dat met de draagarm aan het chassis of moet deze er eigenlijk vanaf. Ik wil hem eigenlijk ook wel mooi schoon en gelakt hebben( de draagarm) maar maak ik dan geen ringen of zo stuk welke nu nog goed zijn?

Geplaatst: ma 12 sep, 2011 11:12
door Dabdriver
theoenmarion schreef:Kikken. Ik heb de kroonmoer eraf. Wel moeten splijten met de beitel.
Maar als ik de fuseebussen wil vervangen, kan ik dat met de draagarm aan het chassis of moet deze er eigenlijk vanaf. Ik wil hem eigenlijk ook wel mooi schoon en gelakt hebben( de draagarm) maar maak ik dan geen ringen of zo stuk welke nu nog goed zijn?
Theoenmarion, Ik vond zelf als je draagarm los maak het pretigste om mee te werken.. Het is alleen een klusje wat wel tijd kost. Maar heb je geen haast ermee gewoon doen!
Nieuwe ringen krijg je bij een nieuwe fusee pen set..( bij webshop te krijgen)
Dus hou het gescheiden!
Als je het toch wil vervangen gebruik je de nieuwe toch?
Dus neem heel veel tijd ervoor......dest het mooier het wordt.
De fusee pen zit meestal knetter vast.. Een pers werkt het best. en dan is het wat makelijk als de draagarm van het chassis eraf is! hahaha
Rammen met een hamer op een fussee kan meer kapot maken dus doe dat niet.!
Enne maak foto's , dat is altijd makelijk om terug te kijken.:D

Geplaatst: za 21 apr, 2012 22:29
door theoenmarion
Ben dus nu toch bezig de fuseepennen te vernieuwen. Ik lees dat het passen is met de vulringen. Maar als het geheel in elkaar zit, moet je het dan weer los persen om er misschien dunner ringen tussen te leggen????

Geplaatst: za 21 apr, 2012 23:03
door Dabdriver
theoenmarion schreef:Ben dus nu toch bezig de fuseepennen te vernieuwen. Ik lees dat het passen is met de vulringen. Maar als het geheel in elkaar zit, moet je het dan weer los persen om er misschien dunner ringen tussen te leggen????
Als het niet lukt heb je het niet kunnen persen.
Maar meestal lukt het wel.
Gewoon met veel geduld kom je er wel.
Mischien zit het eerst een beetje strak maar door smering gaat het daarna prima!

Geplaatst: za 21 apr, 2012 23:12
door theoenmarion
Nee, ik moet de nieuwe er nog in slaan, of persen, maar wil graag weten als...
Kan ik de nieuwe er met een kunstof hamer voorzichtig in slaan? En ik lees over een nacht in de vriezer leggen! Maar sommigen zeggen juist van niet doen.

Geplaatst: za 21 apr, 2012 23:26
door Dabdriver
theoenmarion schreef:Nee, ik moet de nieuwe er nog in slaan, of persen, maar wil graag weten als...
Kan ik de nieuwe er met een kunstof hamer voorzichtig in slaan? En ik lees over een nacht in de vriezer leggen! Maar sommigen zeggen juist van niet doen.
Voorzichtig intikken kan geen kwaad.
Over het in de vriezer zetten, sorry maar die heb ik niet in m'n schuur!

Geplaatst: zo 22 apr, 2012 11:10
door Thijs
http://solutions.3mnederland.nl/wps/por ... 9CQC0XW4gl

Dit dan?

Past wel in de garage.....

Geplaatst: zo 22 apr, 2012 11:20
door theoenmarion
Goed idee. maar blijft er dan geen condens achter zodat roest ontstaat? Heb je ervaring met dit spul. Lijkt mij ideaal.