Pagina 1 van 1

Geplaatst: di 12 apr, 2011 01:05
door summersnoek
Schuurlinnen is goed!. Staalwol liever niet gebruiken. Remreiniger als laatste is prima.
En zoals AZL57 al stelt, zo verroest zien de trommels er niet uit.

Geplaatst: vr 16 sep, 2011 10:40
door RobM
vraagje over het afstellen:

auto heeft schijfremmen vóór, HLM systeem. Alle remleidingen zijn nieuw.

ontluchten: twee keer gedaan. Volgorde is eerst de voorrem, dan links achter en dna rechts achter.

de remblokken achter zijn als volgt opgesteld: met het wiel er op de trommel draaien en de blokken opstellen tot ik nét een schurend geluid hoor. Dit heeft geen remmend effect op het wiel.

Als ik nu de rem intrap kan ik die de eerste keer best ver intrappen. Niet helemaal tot onderin. Daarna is hij keihard. Tweede keer intrappen kan maar klein stukje en is wederom keihard.

is de rem zo goed afgesteld? Ik vind het zo raar dat ik de rem de eerste keer verder in kan trappen.

Gr Rob

Geplaatst: vr 16 sep, 2011 11:11
door marcopr
Dat klinkt als lucht Bob. Het is een lang eind remleiding naar achter en na het intrappen neemt de lucht niet direkt de plek weer in die het eerst deed.
Remolie links en rechts achter nog een keer ruim doortrappen/ontluchten. Eventuele nieuwe LHM opvangen in een potje en wellicht later weer gebruiken

Geplaatst: vr 16 sep, 2011 19:04
door AZL57
Volgorde ontluchten eerst achter dan voor. Soms kan het helpen om de auto schuin te plaatsen voor het ontluchten van de voorkant. De kant van de nippel het hoogste. Succes.

Geplaatst: za 17 sep, 2011 06:44
door Gerard2cv
De achterremmen stellen door de nokken een voor een, de rechter als je achter de plaat zit rechtsom tot de rem vaststaat en terug tot hij vrij staat
De linker linksom