Pagina 1 van 3
Geplaatst: vr 25 feb, 2011 14:41
door BasvanEerden
Omdat dit een heractivering van het kenteken is en de auto APK-plichtig is moet er gelijk APK aangevraagd worden. Ik heb daarover gebeld en zelfs schriftelijk op papier staan. Volgens de medewerker van de RDW (en de brief bevestigd dat) kan je niet eerst het kenteken heractiveren en dan aan de slag voor de APK. Dus als deze wordt afgekeurd wordt voor de heractivering heb je een dure grap. Als hij niet APK-waardig is kan je er wat aan doen. Maar als eerste gaat het om de heractivering.
Geplaatst: di 1 mar, 2011 20:38
door Paul B
Is heractiveren wat anders dan een chassisnummer laten inslaan?
Bij mijn mehari ga ik het chassis vervangen. De RDW is langs geweest en volgens de beste man heb ik de keuze om straks alleen het chassisnummer te laten inslaan of dat ik het nummer laat inslaan en meteen bij de RDW de APK keuring laat uitvoeren.
Geplaatst: di 1 mar, 2011 21:30
door brammie
is heractiveren en schorsen niet mogelijk?
vroeger was heractiveren een papieren werkje!?
Geplaatst: di 1 mar, 2011 21:53
door Michiel van G.
Het gaat hier om een slapend kenteken. In theorie bestaat de auto dus niet meer.
Je moet er dus voor zorgen dat de auto terug bestaat, en dan moet je kunnen aantonen dat het daadwerkelijk die auto is, en dat hij zodanig is dat hij toegelaten kan worden tot de weg. Eigenlijk een soort omvangrijke APK keuring.
Geplaatst: wo 2 mar, 2011 13:44
door BasvanEerden
@Paul B: heractiveren is wat anders dan chassisnummer inslaan.
@brammie: je kan bij heractivering ook gelijk schorsing aanvragen. Dan heb je een auto met APK en schorsing. Of de keurmeester maakt een uitzondering.
@Michiel van G. Dank voor de goede uitleg. Alleen van mijn auto bestaat het kenteken nog alleen is er geen tenaamstelling.
Geplaatst: wo 2 mar, 2011 20:42
door Michiel van G.
Wat is het kenteken dan van de 2cv? ik ben wel benieuwd of hij nog in het recente bestand (niet op rdw.nl) staat.
Geplaatst: do 3 mar, 2011 13:34
door BasvanEerden
Het kenteken is: FB-32-SL. Hij is gewoon te vinden op de website van de RDW alleen heeft deze geen actieve tenaamstelling.
Geplaatst: do 3 mar, 2011 14:55
door Michiel van G.
ok, maar je kon hem bij het postkantoor dus niet tenaam stellen?
Geplaatst: vr 4 mar, 2011 13:29
door BasvanEerden
Nee, dat ging dus niet. Mijn Pa kon hem niet op zijn naam zetten. Er zat een blokkade op dit kenteken. We hebben netjes een brief gekregen van de RDW dat de oude eigenaar (die sinds 1988 vertrokken is uit Nederland) een brief krijgt en binnen 4 weken moet reageren of niet. Als hij reageert en van de auto afziet of geen reactie geeft, dan wordt de tenaamstelling op die van mijn vader gezet (en hoeven we niet langs de RDW).
Geplaatst: vr 4 mar, 2011 14:29
door rusty
WOW da's mooi! dat zou een hele hoop werk schelen!
suc6!
Geplaatst: vr 4 mar, 2011 18:25
door Michiel van G.
oh, kijk, dát is mooi meegenomen! scheelt weer!
Geplaatst: vr 15 apr, 2011 13:19
door BasvanEerden
We zijn alweer een paar weken en het pakte toch anders uit dan gedacht. Pa kreeg een brief van de RDW om toch langs te komen omdat er gegevens ontbreken. Dus gisteren zijn Pa en ik naar de RDW gegaan met de eend op de trailer. Hele dossier meegenomen. We hadden een goede begripvolle keurmeester. Hij heeft heel veel uitgelegd en de auto helemaal bekeken en diverse foto's gemaakt. Loodje gehangen voor het geval een nieuw chassis nodig is. In de bovenplaat stonden 2 chassisnummer waarvan 1 origineel is en was gewoon leesbaar. Is verder allemaal goed gegaan. Alleen de tijd vliegt zo'n middag. Maar Pa krijgt de papieren en gaat nu verder met opknappen en wie weet wat er nog boven tafel komt.
Geplaatst: wo 13 jul, 2011 19:09
door BasvanEerden
En nu naar een paar weken is de 2cv van Pa klaar. En wat staat ze mooi te schitteren. Gisteren is er een nieuw chassisnummer ingeslagen door de RDW en dan moet die nog APK gekeurd worden en het interieur. Maar alvast de foto's van een 2cv na 23 stallen en volledige restauratie:
De kleur is origineel AC074.
Geplaatst: wo 13 jul, 2011 21:56
door Thijs
Mooi!
En gelukkig de vierkante koplampen behouden....
Geplaatst: wo 13 jul, 2011 22:53
door BasvanEerden
De vierkante koplampen blijven en worden nog voorzien van gele lampen.