Pagina 1 van 9
Geplaatst: vr 25 feb, 2011 15:19
door Michiel van G.
Inderdaad, een gereviseerde 435cc haalt de 100 prima. En zeldzaam zijn ze zeker.
Geplaatst: vr 25 feb, 2011 18:12
door Thijs
Hmmm, dus 100kmph is wel te halen?
Ik ga er toch nog eens over nadenken.
Het is zelfs een origineel Nederlandse Dyane.
Dezelfde kleur als die van jou Michel.
Geplaatst: za 26 feb, 2011 11:14
door Michiel van G.
Ik denk dat de jouwe Bleu Thasos is, dat is inderdaad wel vergelijkbaar met Bleu Myosotis van de mijne.
Ik heb een Dyane 4 gehad, en die ging gemakkelijk 100. het is dan wel van belang dat je het motortje goed inrijdt en goed onderhoud geeft (maar dat geldt voor elke motor) en een elektronische ontsteking helpt daar zeer zeker ook aan bij.
De acceleratie is wat langzamer dan van een 602cc, maar voor de rest zou ik me er niet zo'n zorgen over maken.
Wat is trouwens het kenteken van de auto? Toevallig 19-63-TS?
Geplaatst: za 26 feb, 2011 17:04
door Thijs
Ik weet niet precies wat de kleur is.
Er zit wel een plaatje op het schutbord.
Zit er normaal gesproken ook nog zo;n chassinr plaatje op het schutbord? Die heb ik zo even niet kunnen vinden.
Ik ben er nog niet uit wat ik er mee ga doen. Er zit best wel veel roest aan.
Dat kenteken dat je noemt is het niet, er staan 2 letters in het midden.
Uit het Dyaneregister:
Dyane 4 82-DJ-51 1974 AC 639 - Blue Lagune NL
Dat is dus de kleur....
Het chassis lijkt wel erg goed, alleen wat roest op de bovenkant, bij de voerenbak.
Het motortje heb ik net wel even aan het draaien gehad. Alleen bleef hij niet lopen, de accu is ook schoonleeg.
Geplaatst: za 26 feb, 2011 17:57
door Michiel van G.
ah, die ken ik ook wel. Ik weet ook bij welke garage hij indertijd is verkocht.
Wel een zeldzaam autootje, maar indertijd al behoeftig aan tlc...
Geplaatst: za 26 feb, 2011 18:30
door AZL57
435 motoronderdelen NOS zijn redelijk goed te krijgen omdat er maar weinig vraag naar is.
Geplaatst: zo 27 feb, 2011 00:49
door Thijs
Maar zou er een typeplaatje op het schutbord moeten zitten?
Geplaatst: zo 27 feb, 2011 10:08
door AZL57
In principe ja ergens aan de reechterkant. Hoe oud is de dyane, bij de heel oude exemplaren misschien ook op het chassis in de buurt van de dwarsbalk onder de versnellingsbak.
Geplaatst: zo 27 feb, 2011 22:19
door Thijs
1974.
Maar moet het bij het kleurnummer zitten dan? Daar zit niks...
Onder de versnellingsbak heb ik nog niet gekeken.
Geplaatst: zo 27 feb, 2011 22:30
door Michiel van G.
Voor het kleurnummer zou er een klein rond schildje op het schutbord moeten zitten, net boven de accu. daar staat dan op AC 639, en dat is bleu lagune.
Geplaatst: zo 27 feb, 2011 22:51
door Thijs
Ja, die zit er maar geen ander blikje dan met het chassisnummer? Net zoals bij de 2CV6?
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 09:30
door Michiel van G.
ah, jazeker, op de voorpoot van het chassis, links naast de cilinderkop, net even naast de plek waar bij latere 2cv's en Dyane's het chassisnummer zit.
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 19:42
door Thijs
Okee, zal ik daar eens even zoeken.
Ik begin de Dyane eigenlijk steeds leuker te vinden.
Het is alleen te hopen dat hij nog de moeite waard is om op te knappen.
Eerst de accu maar eens opladen.
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 22:13
door Michiel van G.
Een Dyane is het altijd waard
maar, ik zou 'm gewoon eens laten keuren om te zien wat voor punten er aan het licht komen. Kun je hem daarna op je gemak opknappen.
Geplaatst: za 5 mar, 2011 21:20
door Thijs
Hmmm, na de auto wat verder te hebben onzerzocht kom ik tot de conclusie dat er toch hier en daar wel wat verrot is.
De kofferbakbodem is doorgerot, de vloerplaten vooraan.
Kofferklep heeft een gat onder het raam....
Nogal wat deuken e.d...
Het chassis is wel er goed en na de accu te hebben opgeladen heb ik even een paar meter met de auto gereden.
De uitlaat is ook lek trouwens.
Wat ik er mee ga doen weet ik nu nog niet maar ik heb hier op het forum al wel erg verrotte Eenden gezien die ook weer een nieuw leven kregen.
Alleen het plaatwerk van een Dyane lijkt niet zo goed verkrijgbaar? Wie heeft hier tips voor?