Help: geen remlichten
Geplaatst: zo 13 mar, 2011 20:02
Help!
Mijn remlichten doen het niet meer. Omdat ik nog niet zo lang eend rij maar wel houd van een puzzel vol frisse moed begonnen. Het begon er mee dat ik zaterdag geen knipperlicht had, alleen bij linksaf. Kijkend in de kabelboom boven de accu zag ik draden loshangen. Na nieuwe kabelschoenen etc. geplaatst te hebben werkten de knipperlichten weer maar bij het testen kwam ik er achter dat mijn remlichten niets meer doen. De radio, die op de plus bij de remlichtschakelaar bij het rermpedaal zit, wertkt ook niet, en doet dat al langere tijd niet. ik denk dus dat de remlichten al langere tijd weigeren maar ben er niet verdacht op geweest). De vorige eigenaar heeft nogal een warboel van de kabelboom gemaakt: allemaal groense kabels! Ik heb voor het gemak van de plus van de accu de remschakelaar gevoed met een kabeltje buitenom en dan werken de remlichten en de remschakelaar wel naar behoren!! Het zit dus in de pluskabel die naar de remschakelaar loopt.
Mijn vragen: Waarvandaan moet deze pluskabel komen die naar de remschakelaar loopt, vanaf het schema dat ik heb uit het engelse restauration manual, wordt ik daar geen wijs uit.
Voorts: als ik een bypass leg rechtstreeks vanaf de accu om de remschakelaar te voeden, zodat ik in ieder geval weer kan rijden: kan dat of loop ik dan risico's?
Mijn eend: een 2CV '87 er in clubuitvoering (dus breed dashboard) van duitse origine.
Groeten Coen
Bijkomend euvel (zou het verband houden): zodra ik de alarmlichten aandoe (schakelaar zijkant dashboard): de knipperlichten neits meer doen. Als ik de alarmlichtenschakelaar weer uitdoe doen de knipperlichten het weer (via richtingaanwijzer dus links of rechts).
Ook bijkomend euvel: het interieurlampje boven de deur werkt ook niet.
De zekeringen werken voor zover ik kan zien wel!
Mijn remlichten doen het niet meer. Omdat ik nog niet zo lang eend rij maar wel houd van een puzzel vol frisse moed begonnen. Het begon er mee dat ik zaterdag geen knipperlicht had, alleen bij linksaf. Kijkend in de kabelboom boven de accu zag ik draden loshangen. Na nieuwe kabelschoenen etc. geplaatst te hebben werkten de knipperlichten weer maar bij het testen kwam ik er achter dat mijn remlichten niets meer doen. De radio, die op de plus bij de remlichtschakelaar bij het rermpedaal zit, wertkt ook niet, en doet dat al langere tijd niet. ik denk dus dat de remlichten al langere tijd weigeren maar ben er niet verdacht op geweest). De vorige eigenaar heeft nogal een warboel van de kabelboom gemaakt: allemaal groense kabels! Ik heb voor het gemak van de plus van de accu de remschakelaar gevoed met een kabeltje buitenom en dan werken de remlichten en de remschakelaar wel naar behoren!! Het zit dus in de pluskabel die naar de remschakelaar loopt.
Mijn vragen: Waarvandaan moet deze pluskabel komen die naar de remschakelaar loopt, vanaf het schema dat ik heb uit het engelse restauration manual, wordt ik daar geen wijs uit.
Voorts: als ik een bypass leg rechtstreeks vanaf de accu om de remschakelaar te voeden, zodat ik in ieder geval weer kan rijden: kan dat of loop ik dan risico's?
Mijn eend: een 2CV '87 er in clubuitvoering (dus breed dashboard) van duitse origine.
Groeten Coen
Bijkomend euvel (zou het verband houden): zodra ik de alarmlichten aandoe (schakelaar zijkant dashboard): de knipperlichten neits meer doen. Als ik de alarmlichtenschakelaar weer uitdoe doen de knipperlichten het weer (via richtingaanwijzer dus links of rechts).
Ook bijkomend euvel: het interieurlampje boven de deur werkt ook niet.
De zekeringen werken voor zover ik kan zien wel!