Pagina 1 van 2

Motor naar Euro 95 aanpassen

Geplaatst: do 17 mar, 2011 18:13
door Thijs
Graag zou ik willen weten wat er allemaal nodig is om een A06-635 motor aan te passen voor Euro 95. Is dit enkel de zuigers en de cilinders aanpassen aan de juiste compressie?

Zijn die cilindersets van Goldcircle dan geschikt voor euro 95?

Geplaatst: do 17 mar, 2011 19:01
door Ramon
de meeste 635 blokjes lopen gewoon prima op euro 95, je moet het gewoon proberen. gaat het goed lekker goedkoop tanken!

ik zou er zelf niet aan beginnen waarom je motor openmaken als hij lekker loopt?!


ik heb zelf een aantal eenden met motor types, A06 635, ak2 A06 664, aya2 en visa alles loop mij op 95


ramon

Geplaatst: do 17 mar, 2011 19:15
door BasvanEerden
Mijn burton met A06/636 blok met rode plaatje prima op euro95. En ik heb er niks aan gewijzigd. Zelfs de dyane loopt op euro95. Probeer het gewoon.

Geplaatst: do 17 mar, 2011 19:48
door brammie
als je de onsteking niet te snel zet is er niks aan de hand
gewoon 95 tanken
en zorgen dat je kleppen goed staan

Geplaatst: vr 18 mar, 2011 06:39
door Kulio
Raymon schreef:
gaat het goed lekker goedkoop tanken!
Hoe bedoel je, lekker goedkoop tanken met de huidige benzineprijzen?

Geplaatst: vr 18 mar, 2011 09:02
door Ramon
wat kost 95? en wat kost 98? nou dan is het toch goedkoop! vergeleken bij 98!!

Geplaatst: vr 18 mar, 2011 10:27
door Michiel van G.
1,55.9 tegenover 1,73.9 is zeker veel :)

Geplaatst: vr 18 mar, 2011 13:41
door BasvanEerden
Hier is de peut €1,529 voor 1 liter euro95.

Geplaatst: vr 18 mar, 2011 14:13
door CitRoel
Ik vind gewoon proberen nogal een vreemde aanbeveling. Die motor moet volgens het boekje 98 hebben. Waarschijnlijk loopt ie goed op 95 en als je je ontsteking niet tevroeg hebt staan en je er niet altijd volgas mee rijd blijft ie dat waarschijnlijk ook wel doen. Maar ik zou als je flink scheurt er toch 98 mee tanken.

Er komen nu waarschijnlijk verhalen van mensen die wel altijd scheuren en altijd 95 tanken en er gaat nooit wat mis. Dan hebben zij geluk gehad!

Geplaatst: vr 18 mar, 2011 16:46
door 2cvpieter
ik ben er zo een, met de eend 2 ton op die manier gereden, als ie niet pingeld op 95 geen probleem, eventueel voor je eigen gemoedsrust wat loodvervanger erbij. ik zou het in ieder geval proberen en als het niet goed voelt kun je altijd nog ombouwen

Geplaatst: vr 18 mar, 2011 17:13
door Thijs
Ik wordt niet bepaald vrolijk van deze 'adviezen'.
De motor hoort gewoon op 98 te lopen en met 95 kun je aardig wat schade oplopen.
Aangezien ik 5 dagen in de week 150km per dag rijd, heb ik een paar nieuwe cilinders zo terugverdiend.

En deze opmerking slaat helemaal kant noch wal:
eventueel voor je eigen gemoedsrust wat loodvervanger erbij.
Het gaat hier om het octaangetal, dit houdt geen verband met het al of niet aanwezig zijn van lood. Het is gewoon onzin om er loodvervanger in te gooien die motoren hebben helemaal geen lood nodig. waarom koop je die rommel dan?

Geplaatst: vr 18 mar, 2011 18:13
door supercees
beste thijs, als je om tips vraagt en er nogal wat mensen zijn die zeggen dat het geen moer uitmaakt wat je tankt (wat ik uit een 20 jarige ervaring met a-types ook ondervonden heb) en je reageert zo, vraag dan niets.

en over loodvervanger: lood werd vroeger in benzine gedaan om de klopvastheid en dus het octaangetal te verhogen, dus die opmerking is wel terecht.

prettig weekend.

Geplaatst: za 19 mar, 2011 20:26
door Ramon
hahaha mooie discussie idd, maar ik zeg gewoon proberen!!!

Geplaatst: zo 20 mar, 2011 23:01
door Cilinderkop
Nou Thijs , het antwoord op je vraag is ,dat je zuigers 7.9 moet plaatsen om aan de juiste compressie te voldoen voor octaan 95

Geplaatst: do 24 mar, 2011 11:59
door Doris D.
Het is wel steeds lastiger om nog aan super 98 te komen.
Op de snelweg wordt het schaarser (en onbetaalbaar) en in en om Eindhoven toch ook...
Wij hebben dus altijd octaanbooster in de kofferbak, voor het geval er alleen 95 wordt aangeboden.

Parallelvraag:
Hoe zit het nu met Shell V-Power?
Dat zou een octaangetal van 97 hebben en dus als Super gebruikt kunnen worden.
Is dat nog zo?