Pagina 1 van 1
engels chassis?
Geplaatst: do 24 mar, 2011 23:37
door slootweg
In de UK bied 2cv city, 2cv chassis (verzinkt) aan voor 350 pound.
zijn deze chassis in nederland verkrijgbaar? en is het een beetje goed spul?
zijn ze geaccepteerd door de RDW. Ik vind nergens enige info over deze chassis, terwijl een beetje chassis in Nl toch op zo'n E800,- komt.
Wie weet er iets van? groet, Marco.
Geplaatst: vr 25 mar, 2011 14:18
door BasvanEerden
Het enige chassis uit Engeland dat ik ken is het Wheels Chassis. Je hebt (goedkope) gegalvaniseerde Argentijnse chassis die echt waardeloos zijn. Slechte kwaliteit. Ik zou navraag doen over de herkomst van het chassis.
In Nederland zijn de regels veranderd omtrent chassis wissels. Op het forum zijn daar diverse topics over. Forummer Erikjan heeft hier zelfs de brief van de RDW over geplaatst.
Geplaatst: vr 25 mar, 2011 17:20
door huub
ik ken een aantal mensen die met een 2cvcity chassis rondrijden, er is helemaal niets mis mee.
ze zijn een paar jaar achter elkaar met een vrachtauto met chassis naar de franse nationale gereden , en met een lege vrachtauto weer terug .
iedere keer toch een honderd chassis aan de man gebracht...
was wel leuk gezicht , per uur werd de stapel op de vrachtauto lager , en halverwege de zaterdag waren ze op.
ik heb een tijdje geprobeert er een acadiane chassis van 2cvcity te bestellen , maar het lijkt er op dat de website een achterhaald email adres bevat.
je zou het via de telefoon kunnen proberen.
ze zijn overigens niet in nederland goedgekeurd , dus volgens de letter der wet mag je er hier niet mee rijden.
Geplaatst: vr 25 mar, 2011 21:12
door Thijs
Begin er niet aan, je reduceert je A-type tot een berg schroot aangezien je auto dan niet meer legaal is.
engels chassis
Geplaatst: za 26 mar, 2011 07:39
door Roadrunner
In GB zijn ook chassis' te koop van SLC/ Ken Hanna. Mijn collega gebruikt altijd deze chassis'. Je hebt er wel veel meer werk aan om te monteren omdat niet alles is voorgeboord en er niet overal draad is getapt. In GB wordt dit bedrijf ook wel 2CV Shitty genoemd. Zegt dat genoeg?
Geplaatst: za 26 mar, 2011 11:28
door Bartje
Ik wil niemands bussenis kapot maken, maar ik heb uit mijn engelse vrienden en bekenden kring alleen maar slechte verhalen gehoort over dit goedkope chassis. Vermoeiingsscheuren, afbreken van schokdemperophangpunten en slechte kwaliteit van laswerk.
Geplaatst: ma 28 mar, 2011 00:27
door theo-2cv
al die verhalen van iedereen. niemand spreekt hier uit eigen ervaring.
dit weekend hebben we hier de acadyane van mijn zwager rob voorzien van een gegalvaniseerd chassis van 2cv city.
we hebben maar liefst 4!!!!! gaatjes op moeten boren.
het is een stevig en goed gegalvaniseerd chassis.
een paar jaar geleden hebben we onder de eend van ons moeder en een paar jaar daarvoor bij ons vader een chassis van der fransoze geplaatst. bij die chassis's van der fransoze hebben we meer gaatjes op moeten boren. en die chassis zijn eens zo duur!!
ook netjes en stevig hoor, maar wel eens zo duur.
groeten theo
Geplaatst: za 2 apr, 2011 21:41
door TimVS
Maar je weet wel niet wat dit chasis over enkele jaren gaat doen
Geplaatst: za 2 apr, 2011 22:27
door siemen
als hij goed glimt dan is die goed verzinkt!
ach ands giet je er toch nog wat ml in.
Geplaatst: za 2 apr, 2011 22:33
door HB
dat kan zowiezo nooit kwaad.. die van mij heeft ook altijd een badje met rx7 rond rollen
elkjaar de verspuit even op de uiteinden van de balken en dan dan die weer door..
Geplaatst: di 12 apr, 2011 10:31
door 2pkaatje
In Belgiƫ is het niet mogelijk dit chassis op een legale manier onder je 2CV te plaatsen, daar het chassis niet gekeurd werd door een erkend Europees testlabo en zij het certificaat van Citroƫn dat het chassis als vervangonderdeel mag gebruikt worden niet kunnen voorleggen. Ook in Nederland zal dit het zelfde probleem zijn. Zowel de Belgische als de Nederlandse keuringsinstanties zullen daarom het chassis niet goedkeuren.
Geplaatst: di 12 apr, 2011 17:59
door Peter v G
Ben het eens met 2pkaatje.
Voor de wissel is er dan tenminste nog een Burton van te bouwen, daarna is dit niet meer mogelijk.
Zonder gekheid, er zijn goede, legale mogelijkheden om je chassis te vervangen. Weliswaar ben je dan in eerste instantie duurder uit maar je autootje blijft, naar mijn mening, ook meer waard.
Geplaatst: vr 15 apr, 2011 13:23
door BasvanEerden
Gisteren bij de RDW een gesprek gehad met de keurmeester. Bij een chassiswissel is schouwen noodzakelijk en moet er bij een nieuw/vervangend chassis een certificaat zitten. Bij de RDW is een lijst op te vragen welke chassis zijn goedgekeurd. Dat geldt ook voor gegalvaniseerde chassis. Als er maar een certificaat meegeleverd wordt waar een RDW-kenmerk opzit of een gelijkwaardige organisatie in een EU-land. Zonder certificaat wordt het niet goedgekeurd.