Pagina 1 van 1
Onbelast aan de haal
Geplaatst: ma 25 apr, 2011 15:53
door Winfried
Vandaag voor het eerst met de nieuwe aanwinst (rode 2CV6 uit '87) op stap geweest. Heerlijk tripje gemaakt, echter na verloop van tijd leek het of ik, wanneer ik ontkoppelde om op te schakelen, mijn voet nog op het gas had want het toerental schoot omhoog. Net of de gasklep blijft hangen. Zou dat door de warmte komen of is er iets anders aan de hand.
Hoor het graag!
Groet,
Winfried.
Geplaatst: ma 25 apr, 2011 16:30
door OnsEendje2
Ik denk dat je gasveer het aan het begeven is.
Even een stoelrubber gebruiken voordat je 'm helemaal kwijt bent.
Geplaatst: ma 25 apr, 2011 16:46
door Winfried
Neuh.. gasveer is nog prima, trekt de klep meteen dicht, nieuwe gaskabel ook nog, al heeft dat er niets mee te maken..
Hij start ook zeer beroerd als 'ie warm is, maar dat schijnt normaal te zijn..
Geplaatst: ma 25 apr, 2011 17:12
door Willem2
Zeer slecht starten is natuurlijk niet normaal. Een goed afgestelde eend waar een goede bobine in zit start ook goed bij een warme motor.
Heb je geprobeerd om de gasklep verder dicht te duwen? Misschien lijkt het of ie goed dicht is, maar kan ie nog wat verder.
Geplaatst: ma 25 apr, 2011 17:14
door noodles
Heb ik met de Dyane ook gehad, bleek dat het rubbertje in het schutbord (waar de gaskabel doorheen gaat) erg droog en stroef was geworden. Heb toen het rubber even ingevet en het probleem was weg... Dat beroerde starten als 'ie warm is had mijn Dyane ook maar na het inbouwen van een 123-ignition is ook dat probleem verholpen

Geplaatst: ma 25 apr, 2011 21:21
door Punky
Ook asjes van je carb inspuiten met spuitvet, kan wonderen doen. Kwaad kan het zeker niet.
Welkom trouwens.

Geplaatst: wo 27 apr, 2011 14:41
door Winfried
Ik heb ook gedacht aan valse lucht, bleek dat ik 3 van de 4 moertjes waarmee de carburateur op het spruitstuk staat nog behoorlijk wat na kon trekken ( de 4e kon ik niet bij..

). Voor het starten maakt het een wereld van verschil!
Echter waaneer de motor warm wordt zakt het toerental maar zeer langzaam terug naar stationair, en dat is lastig wanneer je gewend bent ook op de motor te remmen. Suggesties kan ik dus nog steeds gebruiken.. Enne.. bedankt voor het welkom..
Winfried.
Geplaatst: wo 27 apr, 2011 15:58
door Gerard2cv
Kijk eens naar het pedalenstel,misschien dat het als je de koppeling intrapt,het het gaspedaal meetrekt. Even die bout weer aandraaien.
Geplaatst: wo 27 apr, 2011 19:56
door Winfried
Pedalenstelsel zit op z'n plek, werkt zoals het hoort..
En de gasklepas van mijn carburateur is geheel spelingvrij en loopt soepel..
Geplaatst: di 3 mei, 2011 21:53
door Winfried
Probleem opgelost.
De vorige eigenaar had een nieuwe gaskabel gemonteerd, deze zat echter niet vast aan/in het schutbord. Na enig vogelen is mij dat gelukt.. *schouderklopje*
Hij start echter nog steeds beroerd als 'ie warm is. Ga maar eens beginnen met nieuwe bougies..
Geplaatst: wo 4 mei, 2011 08:30
door rusty
en een andere/nieuwe bobine (dat is waarschijnlijk de oorzaak, is een bekende kwaal!
greetzzzzzzzzzz
Geplaatst: vr 13 mei, 2011 09:18
door Winfried
Ben begonnen met het eenvoudigste; nieuwe bougies en kleppen gesteld.
Alle problemen opgelost en hij start zelfs wárm als een fluitje.
Nou de piepende rem..
Geplaatst: vr 13 mei, 2011 14:00
door BasvanEerden
Dat van de rem kan de remblokken zijn. Er is nogal verschil in kwaliteit remblokken. Bij de dyane piepen de remmen ook ligt maar bij de burton weer niet. Ik kan geen problemen vinden dan dat ze alleen piepen.
Geplaatst: do 20 dec, 2012 22:20
door Winfried
Het vervolg...
Probleem bleek na een snelwegrit nog steeds niet opgelost. Kwam onderweg langs Kraggenburg, daar zit een eendengarage en die had de oplossing. Gasklepveer losmaken uit de koelkap en in het gaatje haken van de koplampstang. Af en toe een druppie olie. Klaar... Probleem werd (!) veroorzaakt door slijtage. Dank aan deze garage(en ja, dit is reclame

)
Edit TomD: en daarom is de reclame verwijderd!