Pagina 1 van 1
Savoia cars
Geplaatst: vr 29 apr, 2011 09:59
door geit
Hey,
Een nieuwe 2cv sahara, maar met de looks van een buggy.
SAHARA
En ze hebben ook een
MEHARI
Geplaatst: vr 29 apr, 2011 10:01
door geit
Info verkregen door Brico René van La 2cv Mania
Dear Rene:
Thanks for your interest in the SAVOIA products.
All our cars are made by hand, on request from the clients only.
The first Sahara is under manufacturing now, and we expect to have it ready around next August.
The basic configuration is as follows:
- two SAVOIA S40 EFI engines (front+rear), total 84HP at 6000 rpm, torque 50Nm at 3500 rpm
- 650 kg weight
- two CVT gearboxes
- four wheel drive
- ABS and fiberglass body, 2x2 type, with hard top, assembled over a .steel pipe reinforced cage
- 16" wheels
- air conditioning and GPS
Estimated price is from U$S 19,000.- to 22,000.- FOB Buenos Aires, depending on the optionals that must be stated by the client when placing the manufacturing order.
For your information, this kind of vehicle with some added parts, can be used to run the Paris-Dakar race.
The sea freight cost is around U$S 2500.-.
Please do not hesitate in contacting me for any further consult.
Best regards
Carlos Muñoz
Technical Dpt
Geplaatst: vr 29 apr, 2011 10:08
door geit
Enkele detailfoto's van motor, koets en chassis
FOTOKES
en een
Videoke
Geplaatst: vr 29 apr, 2011 10:22
door Gerard2cv
Geplaatst: vr 29 apr, 2011 10:28
door geit
Je kan ook kiezen voor een manuele 4bak

Geplaatst: vr 29 apr, 2011 10:36
door Bull Frog Bleu
...Is even een investering maar dan rij je wel een compleet nieuwe mehari

Zelfs de motoren maken ze nieuw. Let trouwens op de torsiestang in de achterbrug (op één van de foto's). Weer een nieuwe oplossing voor onze stabilisatorstang.
Maar ach we krijgen hier vast en zeker geen typegoedkeuring op :S
Geplaatst: vr 29 apr, 2011 10:42
door geit
De prijs opgave is voor het Sahara model met 2 motors .
Geplaatst: vr 29 apr, 2011 10:49
door Bull Frog Bleu
...ah okee. Mogelijk is de retromehari een stuk goedkoper. Daarbij is denk ik het verschepen van een dergelijk voertuig duurder dan enkel de onderdelen ervan. Of even naar spanje afreizen waar zo te lezen reeds een dealer is gevestigd

Geplaatst: vr 29 apr, 2011 10:50
door geit
Bull Frog Bleu schreef:...ah okee. Mogelijk is de retromehari een stuk goedkoper. Daarbij is denk ik het verschepen van een dergelijk voertuig duurder dan enkel de onderdelen ervan. Of even naar spanje afreizen waar zo te lezen reeds een dealer is gevestigd

The sea freight cost is around U$S 2500.-. voor de Sahara
Geplaatst: vr 29 apr, 2011 13:28
door Joos
Bull Frog Bleu schreef:Of even naar spanje afreizen waar zo te lezen reeds een dealer is gevestigd

Dan zou er in "ons" vereenigd europa toch wel iets te regelen moeten zijn voor typegoedkeuring?
Geplaatst: vr 29 apr, 2011 14:36
door BasvanEerden
Als hij in Spanje goed gekeurd is dan zou het (theoretisch) in België of Nederland geen probleem met de typegoedkeuring opleveren. Dan duurt alleen de administratie wat langer i.v.m. opvragen gegevens. Dat is het voordeel van 1 Europa.
Geplaatst: vr 29 apr, 2011 20:47
door brammie
hmm?!een container met automaatbakken?!

Geplaatst: za 30 apr, 2011 00:00
door Joos
brammie schreef:hmm?!een container met automaatbakken?!

en krukassen

Geplaatst: za 30 apr, 2011 11:12
door backfire
Bedrijfje is al langer bezig, tot nu toe nog niets gezien, zeker de cvt nog niet. Maar ik hoop wel dat ze door kunnen zetten, want ze hebben een aantal goede ideeën. Ik snap alleen 4 bouts bevestiging niet, ik ben benieuwd of ze ook een 3 bouts versie maken.
Geplaatst: ma 9 mei, 2011 13:50
door BasvanEerden
Er zit toch ook een vertegenwoordiger in Frankrijk?