Pagina 1 van 3

Regen + rijden = nat

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 10:02
door Tha_Duck
Uiteraard, natte voeten in de eend :) Regen + rijden = lekken haha

Tis neem ik aan de ventilatie klep, de vorige eigenaar heeft al ducttape op het scharnier/sierstrip van de ventilatie klep gedaan. Dat is natuurlijk een prut oplossing.

Mijn vraag is dan ook, als ik de sierstrip vervang voor een RVS versie + een nieuw rubber er opzet. Blijf ik dan iets droger? Want de klep zelf is niet weggerot en is op kleur dus die wil ik eigenlijk nog wel even laten zitten.

Ik zat er dus aan te denken om te kopen:
http://www.burtoncar.com/pages/nl/artik ... rubber.asp
en
http://www.burtoncar.com/pages/nl/artik ... st-rvs.asp

is dat iets?

En moet ik gelijk nieuwe rubbers voor de wisserasjes halen? Want die moeten eraf vermoed ik op basis van wat ik gelezen heb voor de vervanging van de sierstrip.

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 10:17
door Hanzelman
Misschien is je ventilatieklep wel krom,als die eenmaal te hard dichtgedraaid is trek je m krom en sluit deze niet meer goed af. Nieuw rubber en sierstrip helpt dan dus ook niet. Als je deze gaat vervangen is kleine revisie van je ruitenwisserasjes,zoals nieuwe rubbers ook aan te raden idd. Succes met deze leuke klus.

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 10:21
door Tha_Duck
Ik merkte wel verschil bij het dichtdraaien, toen ik hem losjes dicht had was het nagenoeg waterdicht. Ik hoop dan ook dat het vooral met een nieuw rubber opgelost kan worden voorlopig.

Reden is dat ik best een nieuwe klep wil, maar die moet gespoten worden (want RVS voorop vind ik niet zo mooi) en ik wil eigenlijk het spuiten in 1x doen als het eenmaal zover is dat alles moet :)

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 11:56
door Tha_Duck
Ik zat nog is te denken. Stel dat ik een nieuwe RVS klep bestel incl. rubber en lijst.. Dan ben ik wel 99,99% zeker van waterdichtheid.

Maar die RVS klep, kan ik die gewoon bloot laten? En later misschien een keer spuiten?

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 14:37
door AZL57
je bent nooit verzekerd van waterdichtheid. Het is soms lang zoeken tot je de oorzaak vindt. Een nieuw rubber zal zeker helpen als het netjes gemonteerd wordt. Je kunt proberen de oude klep te richten.
Succes.

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 15:35
door deusjevo
Ik heb de RVS Bu.ton (pieeeeeep) klep gemonteerd en vind 't een prima ding.
Nieuw rubber in je oude klep frommelen heeft volgens mij niet zoveel nut.
Je moet de klep "open en dicht vouwen" om het rubber te monteren en dat is waarschijnlijk de genadeklap voor je verroeste klep.

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 17:00
door Tha_Duck
deusjevo schreef:Ik heb de RVS Bu.ton (pieeeeeep) klep gemonteerd en vind 't een prima ding.
Nieuw rubber in je oude klep frommelen heeft volgens mij niet zoveel nut.
Je moet de klep "open en dicht vouwen" om het rubber te monteren en dat is waarschijnlijk de genadeklap voor je verroeste klep.
Heb je de klep compleet gekocht met alu strip? Want ze hebben geen volledige RVS set zo te zien :(

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 17:29
door siemen
ik vind die rvs kleppen maar rotzooi! zijn vaak krom en het rubber klemt niet lekker.
meschien dat die rvs van bu*ton wel goed zijn.

zelf heb ik altijd orginele (oude voorraad)

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 19:37
door AZL57
je hoeft alleen de smalle kanten van de klep omhoog te buigen, je kunt daarna de rubber als een gordijn in een rail op zijn plaats trekken. Ingesmeerd met tectyl gaat dit nog beter. Nooit een probleem mee gehad als is het soms even priegelen om het goed te krijgen. Met de hulp van een botte schroevendraaier bijvoorbeeld.

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 21:32
door deusjevo
AZL57 schreef:je hoeft alleen de smalle kanten van de klep omhoog te buigen, je kunt daarna de rubber als een gordijn in een rail op zijn plaats trekken. Ingesmeerd met tectyl gaat dit nog beter.
Probleem is dat je die smalle kanten ook weer dicht moet slaan/tikken, daarmee beschadig je je klep weer.

Humm, moet nog ergens foto's hebben...

Hier:

http://cid-b0d686955399b1de.photos.live ... ame%20Eend

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 22:28
door Hassie
Weet je zeker dat de lekkage door de klep wordt veroorzaakt???
Bij mij lekt het door het scharnier dan wel boven het scharnier van de motorkap.

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 22:35
door Tha_Duck
Ik heb er net even rustig naar gekeken, het kan net zo goed het scharnier zijn. Of het rubber daaronder. Er zat al ducttape op het scharnier, maar dat was redelijk op dus even een nieuw stuk erop gedaan en dat zou moeten helpen vooralsnog. Het rubber zag er voor de rest nog aardig uit, maar heb hem wel even met vasaline ingesmeerd om een beetje extra soepelheid te krijgen.

Terug had ik in, minder harde, regen overigens geen last meer. Ik had de klep minder vast gedraaid, dus misschien dat dat ook nog helpt.

Als je overigens zo'n RVS klep besteld, is dat dan inclusief de bovenplaat (die op kleur is) of alleen het metaal daaronder?

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 23:04
door HB
klep plus bovenplaat niet in kleur..

je kunt een set bestellen met rubber en bevestigingsstrip maar in kleur leveren doen ze niet

Geplaatst: di 17 mei, 2011 08:26
door Punky
Waarom een RVS klep? Een gewone stalen werkt ook, mits goed behandeld!!!

Wanneer je de klep hebt gekocht het hole frame gedeelte op de achterkant volspuiten met ML en dit na een aantal dagen herhalen. Daarna de voorzijde spuiten en ik heb nog steeds geen roest mogen waarnemen bij mijn klepje.

Ook de sierstrip hoeft niet van RVS te zijn. Heb de aluminium strip zitten en die functioneert net zo goed.

Alleen aanleren de klep met 2 vingers dicht te draaien!!!

Geplaatst: di 17 mei, 2011 09:01
door Hanzelman
siemen schreef:ik vind die rvs kleppen maar rotzooi! zijn vaak krom en het rubber klemt niet lekker.
meschien dat die rvs van bu*ton wel goed zijn. ( zelfde troep )

zelf heb ik altijd orginele (oude voorraad)
( oud en origineel, beste wat er maar is )