Mijn eerste eigen auto was een knalgroene 2CV4. In Rotterdam gekocht tegenover de dierentuin bij iemand die toen handelde in die dingen. Ik was 19 geloof ik. Het eendje was niet helemaal ok want stond scheef. Dat bleek te komen doordat de auto met één wiel in water had gestaan. Het lager van de wielarm zat vast en was half verrot.. Toen dat gemaakt was heb ik er eigenlijk lekker mee gereden. Werkte als klussen man in A'dam. Een eend op de grachten werkt heerlijk. En als het glad was reed ik vaak wel door de tunnels en over bruggen die voor anderen een glijbaan bleken. 35000km verder heb ik hem verkocht voor 50 gulden minder dan de aankoop. Toen gebruikte hij zoveel olie dat je eerst 10min moest rijden voor stoppen verantwoord was voor de omgeving...
Voor nu heb ik nog even genoeg rijdend materieel. Als mijn AMA is verkocht ga ik op zoek naar een betaalbare eend. Ik denk dat ik ga kijken bij Eendenspul. Dat lijkt mij een goed adres voor een eend. Ik ben technisch redelijk handig dus kan veel wel zelf aan gewoon onderhoud. Weet wel dat de trommelremmen voor me toen de nodige hoofdbrekers heeft gekost. Ik herinner me iets met centreren van de schoenen wat niet lukte... Citroen Amsterdam was niet goedkoop daarna weet ik nog goed...
Nog geen Eend maar...
-
- Regelmatige poster
Nog geen Eend maar...
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
- Jeroen-citroen
- Moderator