Pagina 1 van 1
Chasis
Geplaatst: do 9 jun, 2011 12:37
door Frank1968
Goedmiddag,
Ik heb mijn oog laten vallen op een 2cv4 uit 1973. Ik heb echter niet heel veel technisch inzicht. Op een site bij aankooptips zag ik het volgende staan:
"Als een chassis is doorgerot is dat snel te zien, hij knikt dat ter hoogte van het stuurhuis. Aan de buitenkant is dat eenvoudig te zien doordat de driehoekplaatjes onder de motorkap naar buiten buigen. Ga ook eens met je voet op de voorbumper staan en geef wat druk, wanneer de opening tussen het driehoekje en de koets beweegt is het chassis slecht."
Ik weet echter niet waar ik de driehoekplaatsjes onder de motorkap kan vinden en hoe ik deze kan herkennen. Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt.
Groet, Frank.
Geplaatst: do 9 jun, 2011 12:41
door Charlie
Hoi Frank Welkom op dit forum.
met de driehoekjes worden de driehoekige plaatjes bedoelt die tussen het voorspatbord en de motorkap zitten...
vooraan zit die vast met 1 boutje en aan het schutbord met 2 boutjes
Geplaatst: do 9 jun, 2011 12:53
door Charly
Op onderstaande foto zie je het "driehoekje" links van de Double Chevron met Twents rosje
Geplaatst: do 9 jun, 2011 13:13
door Frank1968
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Dus als ik het goed begrijp het rode gedeelte links van de Chevron met Twents rosje, dus links van de naad en in een punt eindigend bij het zwarte voorspatbord?
Geplaatst: do 9 jun, 2011 13:28
door Charly
Frank1968 schreef:Dus als ik het goed begrijp het rode gedeelte links van de Chevron met Twents rosje, dus links van de naad en in een punt eindigend bij het zwarte voorspatbord?
Yep!
Geplaatst: do 9 jun, 2011 14:26
door Frank1968
Bedankt, dan weet ik in ieder geval waar ik op moet letten.
Geplaatst: do 9 jun, 2011 17:44
door rusty
Maar dat zegt niet alles, doe niet je beste kleren aan als je gaat kijken, en kijk GOED onder het chassis!!! Als de randen van t chassis open staan zit er roest tussen kijk ook goed naar het stukje plaat aan de zijkant van het chassis net aceter de vooras en tussen de ophanging van de veerpot (ronde buis) dit gedeelte moet helemaal recht en strak zijn, anders is het chassis al geknikt. Kijk ook of de rest van de auto nog ok is, bodemplaten, dorpels (vooral de hoeken voor en achter) , voorruitframe, staartstukken achter en bodemplaten, alles is te vervangen, maar dat kan flink in de papieren gaan lopen! het beste is natuurlijk om een kenner mee te nemen, die weet alle zwakke punten en waar op te letten!
Succes met de aankoop!
Greetzzzzz
rusty
Geplaatst: do 9 jun, 2011 17:58
door Tom Duckpower
Hoewel ik denk dat die problemen bij een chassis van 1973 wel mee zullen vallen.
Chassis van die bouwjaren zijn vele malen beter dan die van de jaren 80 eenden.
Geplaatst: do 9 jun, 2011 18:11
door AZL57
ja ik zag gisteren een ongerestaureerde, nog steeds in dagelijks gebruik zijnde 76er. Ongeloofelijk hoe gaaf het chassis was. Carrosserie wast ietsje minder maar ik heb slechtere gezien van een jaar of 3 oud
Geplaatst: do 9 jun, 2011 19:03
door Geert
Ik zou een "kenner"meenemen om de eend te bekijken, scheelt je straks een hoop ellende!
Geplaatst: wo 29 jun, 2011 22:02
door Frank1968
Ben net terug van vakantie en zie nu alle reacties op mijn vraag: allemaal hartelijk dank.
Groet, Frank.