Pagina 1 van 2
van club naar oud
Geplaatst: do 16 jun, 2011 07:43
door björn
ik wil in de bestel mijn club dash vervangen met een oud type dash

maar hier zit een ander ruiten wisser schakelaar op dan ik nu heb

ook wat meer draadjes 2 meer dan nu
hoe en wat en en welke waar?????
heeft iemand ervaring hier mee?????

Geplaatst: do 16 jun, 2011 08:01
door rusty
ik dacht dat je i.c.m. een oude schakelaar ook een oud type ruitenwissermotor nodig hebt, weet dat niet zeker, maar misschien kan je ergens wat aanpassen.
er is hier vast wel iemand die weet hoe t moet
leg anders ff een oud en een nieuw bedradingsschema naast elkaar.
greetzzzzzzzzzz
Geplaatst: do 16 jun, 2011 09:07
door Gerard2cv
Bij het type met 2 draadjes krijg de motor zelf een plus om hem weer in zijn ruststand te zetten en jij moet nu die schakelaar erbij zoeken
Bij de club uitvoering zal je een rechthoekige hebben, maar jij zoek nu een ronde met 2 aansluitingen
Geplaatst: do 16 jun, 2011 09:17
door AZL57
Deze schakelaar zit ook in mijn 2cv6 special van 83 en die heeft al een nieuwe ruitenwisser motor. Hij schakelt zowel bij links als rechtsom draaien de wisser aan. Ik heb een draad onderbroken en de interval schakelaar ertussen gezet.
Geplaatst: do 16 jun, 2011 12:44
door björn
ik heb nu 1 met 2 draden in mijn eend .
maar wat moet ik doen om deze met 4 er in te hangen?????
Geplaatst: do 16 jun, 2011 13:08
door backfire
Bjorn, ik heb de mijne met een enkelpologe schakelaar (wel ruitenwissermotor met 4 draden) en daar tussen een dubbelpolig relais welke uiteindelijk de motor schakelt. Ik zal straks even kleurenschema en type relais opschrijven. Relais kost je maar een paar euro.
Geplaatst: do 16 jun, 2011 13:16
door björn
ok thanks
Geplaatst: do 16 jun, 2011 21:32
door backfire
En dan nu het verhaal.
Relais is van ripault met nummer 275253
nummer 1 en 2 is dus een reguliere schakelaar.
op nummertje 1 sluit je een + aan
nummer 2 gaar naar nummer 85
en nummer 86 gaat naar de aarde
Dan komt nu het lastige, ik heb zelf stekkerblok van de ruitenwisser motor gedemonteerd, maar zo ver ik mij kan herinneren heb ik wel de draad incl kleur hergebruikt.
op nummer 30 sluit je blauw aan (draad is de witte! van de motor)
op nummer 87a sluit je wit aan (grijze draad)
op nummer 87 sluit je zwart aan (gele draad) -> Deze gaat rechstreeks naar de plus
De kleuren hierboven zijn die van de beschermkapjes van amp stekkertje
Dan heb je nog een blauwe draad van de ruitenwisser motor, deze gaat rechstreeks naar plus (deze kan dus samen met de gele draad)
Dan heb je nog de zwarte draad op de motor, deze leg je rechstreeks aan de aarde.
Geplaatst: do 16 jun, 2011 23:08
door björn
ok ik heb dus een oud type ruitenwisser motor waar 2 draden op geschroeft zitten en niet 3 met steker blok.
help ik snap er geen reet meer van
Geplaatst: do 16 jun, 2011 23:16
door siemen
orgineel heb jij inderdaad een ruitenwisser motor met 2 draden!
Geplaatst: do 16 jun, 2011 23:31
door björn
Geplaatst: do 16 jun, 2011 23:32
door backfire
als je het elektra schema hebt van oude draadboom dan komen we er wel uit.
van club naar oud
Geplaatst: vr 17 jun, 2011 07:53
door Roadrunner
op de site van een eendengarage hier in mijn woonplaats (Vlaardingen) staat ook een omgebouwde eend te koop in vintage look...
Geplaatst: vr 17 jun, 2011 10:12
door Gerard2cv
Meet nu gewoon welke stand van jouw schakelaar een verbinding maakt tussen 2 stekkers.Jouw motor heeft zelf een ruststand, die heb je dus niet nodig.Die schakejaar met 4 draden hoef je alleen de 2 maar aan te sluiten
probeer gewoon,je kan geen sluiting maken Het is alleen een plus doorverbinden
Geplaatst: vr 17 jun, 2011 13:21
door björn
ok gererd ik ga het is proberen bedankt