Pagina 1 van 1

topsnelheid

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 18:24
door Klojo
Sinds kort heb ik mij een Dyane6 van bj.73 aangeschaft,perfect in orde
en bolt heel lekker.
Op de autostrade haal ik daar 130km/h uit,niet slecht vind ik zo.
Maar mijn vraag is nu,of het wel aan te raden is om een lange afstand te
doen aan deze snelheid?
Ik moet namelijk zo'n 80km autostrade doen per dag.
Dit wagentje heeft trouwens ook zo'n 12 jaar stilgestaan.

Kortom,kunnen ze hier tegen of doe ik het beter wat kalmer aan?

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 19:07
door Ramon
als ik jou was zou ik de eerste 2000 km rustig rijden, het moet toch wel een beetje wennen aan elkaar na zo'n lange stilstand.

waarom jou Dyane zo hard gaat komt ten eerste door het aka2 blok wat je waarschijnlijk hebt, die heeft meer compressie als een gewoon eend blok, en door de zo gehete turbo aansluiting heeft hij 0,8 pk meer, verder heeft de dyane een veel betere aerodynamica dan een eend,

veel plezier met je dyane

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 23:00
door Christian
Als je wijzer goed aan zou geven, dan zit je bij 130 km/h over z'n toeren. Ikzelf zou het op zo'n 120 km/h (of langzamer) houden, ter behoud van het motortje. Het scheelt je overigens flink in benzine, als je niet konstant aan het planken bent. De AM2 motor is, meen ik, standaard voor de dyane.

Geplaatst: di 1 jun, 2004 09:31
door Bjorn
kheb een keer een jaar zo'n 30.000 km gereden, waarvan hoofdzakelijk snelweg (120-130km/u) Maar na dat jaar was mn motortje echt op..
Kzou het bij zo/n 110-120 houden

Geplaatst: di 1 jun, 2004 11:53
door TB
Ik vraag me af wat een eend motor ongeveer kan hebben aan km-stand??

Geplaatst: di 1 jun, 2004 13:01
door BlueDuck
Als ie op tijd zn onderhoud krijgt.... veel. Denk dat 2 ton wel haalbaar moet zijn als je dus op de juiste wijze zorgt voor t blokkie.

Geplaatst: di 1 jun, 2004 21:56
door Ramon
mijn oude blok heeft de 363900 km gehaald toen lag werkelijk de inhoud van het carter in het luchtfilter bij het starten. de nokkenas was vierkant maar starte deed hij nog tot op de laatste dag van vervanging, toen heb ik het hem laten weten ook.

dus alles is mogelijk

Geplaatst: di 1 jun, 2004 23:16
door TB
Onderhoud is toch het belangrijkste uiteindelijk en natuurlijk ook de olie goed op temperatuur laten komen.

Groeten Tom.