al tijdje opzoek naar een ami6 1/43

Alles over 2cv modelauto's en miniaturen
Plaats reactie
sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

al tijdje opzoek naar een ami6 1/43

Bericht door sleurhut » zo 19 jun, 2011 16:33

Hallo forummers,

is hier iemand die nog een 1/43 ami heeft liggen? merk maakt totaal niet uit, de bedoeling is er een kleine serie resin modellen van te maken in diverse uitvoeringen (er zijn geen bouwdozen hiervan dus dan moet je zelf maar een bouwdoos maken he :P )

uitvoering, kleur, staat en merk maken niets uit, het liefst een berline maar een break is ook goed.

Mochten mensen willen zien hoe het gieten en maken van de doosjes in z'n werk gaat: ik post hier wel wat foto's.

zet maar een reactie als je wat hebt liggen,

sleurhut

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » zo 19 jun, 2011 23:27

Ha sleurhut, ik heb nog een oude AMI 6 berline liggen van NOREV, maar die is te mooi om als mal te gebruiken. Als er iets voorbij schijft laat ik het je direct weten.

ps ik heb een plastic eend (ca 1/30) liggen met twee wielen (band en velg is 1 gietstuk) van nylon oid. Kan jij extra wielen gieten als ik je een wieltje opstuur?
tweeceevees zijn leuk!

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » ma 20 jun, 2011 00:02

ja klopt ik ga geen echt mooie modellen gebruiken, er zal toch nog wel het een en ander aan veranderd moeten worden voor die mooi en strak genoeg is voor een mal (elk detail word overgenomen, zelfs het 1 bij 1mm vw logotje op de kofferklep van mijn 1/87 schaal kevertje is overgenomen)

stuur maar een pbtje dan stuur ik mijn gegevens, moet even kijken hoe ik dat ga doen (tis een wiel, das wat lastiger als bvb een dashboardje) en zal dus 2 zijdig gegoten moeten worden (anders krijg je het wiel er nooit meer uit de mal en zal je een half wiel hebben)

eerst even mijn kever mal afmaken, dacht dat ik genoeg silicone had gehaald maar bleek toch te weinig te zijn :lol:

sleurhut

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Bericht door Daffy » ma 20 jun, 2011 19:16

als je nog zoekt, ik heb de Eligor Ami6 Berline en de Eligor Ami 6 brake in de aanbieding. Beide zijn het metalen modellen
Afbeelding

Afbeelding

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » ma 20 jun, 2011 20:42

bedankt voor het aanbod maar heb een leuke gezien, 10tje incl dioramatje, heeft nog wel detail nodig maar dat komt wel goed.

die eligor modellen zijn trouwens nog knap prijzig, 30 euro voor een ami6je in 1/43 :o .

morgen maak ik mijn mal af (deel 2 gieten) en daarna beginnen met de eerste paar modellen, die zullen wel niet geweldig zijn, de mal moet toch wat modellen achter de rug hebben voor die echt goed gaat gieten ben ik achter gekomen (zal wel aan slijtage liggen).

ik hou jullie op de hoogte!

Sleurhut

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » ma 20 jun, 2011 23:01

ZIjn er benieuwd Sleurhut!
tweeceevees zijn leuk!

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » di 21 jun, 2011 19:40

oke de mal is af en de eerste lading zit erin, over 10 minuten weet ik of mijn mal goed is of niet :D

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » di 21 jun, 2011 20:44

nou de mal blijkt dus echt goed te zijn :) , de eerste k@ver is er net uitgekomen en die is goed te noemen, vreemd genoeg begint alleen wel het dak wat te vervormen maar dat is omdat ik hem uit de mal heb moeten duwen. zal nu even een 2e gieten met een andere mengverhouding zodat de sneller droogt en die wat meer kan hebben nu.

zal zo een foto maken :wink:

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » za 2 jul, 2011 23:31

beetje heel laat maar toch, hier zijn wat foto's,

zo kwam de eerste uit de mal:

Afbeelding

daarna primen en in zijn laagje glanzend zwart:

Afbeelding
voila, een exact kopie van de kevert

en dit is zo ongeveer hoe het gaat:

1. het origineel waar ik een mal van maak
2. de kever die pas uit de mal is, er zitten nog vliesjes her en der die er eerst uit moeten
3. in de primer, hierdoor kan ik imperfecties snel zien en plamuren (bijna geen)
4. het eindresultaat na een laagje glans zwart en wat details aanstippen met zilver

Afbeelding

foto's van de mal zelf zullen nog wel volgen
[/list]

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » za 2 jul, 2011 23:57

Het lijkt wel een fabriekje!
tweeceevees zijn leuk!

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » zo 3 jul, 2011 01:15

haha ja, meer voor de lol niet echt voor de verkoop, is ook verboden trouwens. kleine opdrachtjes etc wil ik wel doen maar geen grote serie's op marktplaats.

nu bezig mijn 1/87 DS safari kaal te halen (wat er nog over is van de verf :P) om dan daarvan een sleutelhanger te maken.

sleurhut

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » zo 3 jul, 2011 16:59

o ja marco je hebt pb!

Plaats reactie