Pagina 1 van 1

RDW perikelen heractiveren Azam6

Geplaatst: di 28 jun, 2011 20:42
door CitRoel
Het is eindelijk zover dat we de azam6 haar slapende kenteken kunnen wakker maken. We hadden netjes een afspraak en een ééndaagskenteken (heerlijk erheen gereden, wat rijdt dat anders dan m'n eigen eend!) De keurmeester heeft het chassisnummer schoongemaakt en vertelde ons dat ie de manier van inslaan niet herkende en dus vermoedde dat er een illegale chassiswissel plaats had gevonden. Nou kennen wij de historie van de auto en de eerste eigenaar erg goeden we weten dus 100% dat de koets nóóit van het chassis geweest is. Er staan geen Chevrons voor en na het chassisnummer maar ik weet niet of ze dat in België wel deden.
Nu gaat de RDW Citroën Nederland mailen met de vraag of chassis en motornummer samen verstrekt zijn. Is dit zo, en dit is zo, dan wordt het kenteken heractiveert... tot die tijd moeten we wachten.
Heeft iemand hier eerdere ervaring mee?

RDW

Geplaatst: di 28 jun, 2011 21:11
door schroef
Ik heb behoorlijk veel met de RDW te maken, zeg maar bijna wekelijks. Je had dit voor kunnen zijn door een homologatieverklaring aan te vragen bij Meneer Molleman van Citroën Nederland. Deze afdeling geeft zo'n homologatieverklaring gratis af en bij de RDW wordt dit erkend. Goeie les voor de volgende keer. Bij oude auto's staan er inderdaad geen chevrons als openings en sluitteken en staat alleen het nummer op de bodem. Ik zou er maar niet van wakker liggen. In 95% van de gevallen komt het goed, tenzij je toch stieken hebt gerommeld.....

Geplaatst: di 28 jun, 2011 21:13
door CitRoel
Oké bedankt, goede les! Ik dacht dat dat alleen makkelijk was met uitvoeren/invoeren. Er is 100% niet mee gerommeld dus ik ga ervan uit dat het in orde komt.

Geplaatst: wo 29 jun, 2011 17:43
door siemen
Volgens mij hebben de ouderen eenden geen chervron logo. Ik ben zo heen gegaan en de man heeft het chassis nummer alleen bekeken en was in orde!
ook niet naar de motor of niks gekeken. alleen even gevoeld als er speling op de fusee waren en op de remmen testbank geweest.
klaar.

Geplaatst: do 30 jun, 2011 09:55
door rusty
Ik heb van verschillende mensen (die het kunnen weten!) gehoord dat in de jaren 70 bij veel (alle?) eenden het chassis nummer met de hand is ingeslagen zonder chevrons! dus dit zou in jou geval normaal en waarschijnlijk een origineel chassisnummer zijn van je eend!

maar leg dat maar eens uit een de vrienden bij de RDW....

greetzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: do 30 jun, 2011 10:13
door Bull Frog Bleu
...ja dat is heel lastig uit te leggen aan de vrienden van de RDW :S

Zo had ik twee jaar terug een chassis van een belgische ami 8 aangeboden ter schouwing. Daar werden de chassisnummers ook handingeklopt.
RDW was niet overtuigt of het wel helemaal fris was en dat terwijl het 100% origineel was. Enkel bij aanwezigheid van de koets met typeplaatje mocht het ami chassis door naar de volgende ronde.
Moet ooit nog gebeuren. Tot die tijd staat er een gerestaureerde ami koets op te wachten ;)

Geplaatst: do 30 jun, 2011 12:00
door Michiel van G.
klopt, mijn Dyane heeft het ook. Hand ingeslagen, geen Chevrons.
Is daarmee ook gewoon geïmporteerd. Pas toen het nummer op de voorbalk kwam te staan werd het machinaal (gewalst) ingeslagen.

Geplaatst: zo 3 jul, 2011 08:37
door AZL57
belgische eenden hadden ook soms een nummer op een plaatje dat onder de voorzitting werd vastgelast. En inderaad zonder chevrons! We hebben een keer problemen met een SM gehad omdat een dronken fransman op de fabriek op maandagmorgen een nummer op de kop had ingeslagen.........

Geplaatst: zo 3 jul, 2011 12:02
door Yannick
AZL57 schreef:belgische eenden hadden ook soms een nummer op een plaatje dat onder de voorzitting werd vastgelast.
Klopt maar zo zijn ze volgens mij nooit uitgevoerd naar Nederland (de Dyanes niet in ieder geval). Speciaal voor jullie werd het nummer er gewoon ingeklopt :wink: