Pagina 1 van 4

Brilrubbers

Geplaatst: ma 25 jul, 2011 19:23
door Jimmy
Hallo allemaal,

Ik heb bij de restauratie van mijn 2cv az, de brilrubbers laten vervangen bij de garage op de hoek. nu blijkt dat aan de linkerkant van de motor deze toch blijft lekken.
Aangezien ik er niets voor heb betaald, blijft er niets over om deze zelf maar te wisselen.

Nu heb ik een pakking set besteld, alleen zitten hier twee typen in welke moet ik hebben ? foto 1 of foto 2
Ik weet namelijk niet zeker dat de rubbers die er nu in zitten wel de goede zijn.
Het motorblok is een A06 635.

Als ik het goed begrijp hoeft de cilinderkop niet helemaal eraf, tot de zuigerpen en dan kan ik de rubber net vervangen klopt dat ?

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt

Groeten Jimmy

Geplaatst: ma 25 jul, 2011 19:58
door tweeceevee
Je hebt de bovenste brilrubbers nodig. De kop Moet er wel vanaf, anders krijg je de rubbers niet over de stoterstangen.

Geplaatst: di 26 jul, 2011 08:11
door Nicky
Heb je ook de oorzaak van het lekken weggenomen?
Waarschijnlijk een defecte olievulpijp, waardoor je geen onderdruk in je blok hebt.
Meestal zijn dan de brilrubbers de eersten die gaan lekken.

Geplaatst: di 26 jul, 2011 09:01
door backfire
Wat jimmy denk ik bedoelt is dat de cilinder er niet helemaal af hoeft en dus de zuiger kan blijven zitten.

Geplaatst: di 26 jul, 2011 09:45
door Jimmy
Het blok was lek vrij, alleen heb ik deze preventief vervangen. en nu komt er druppels gewijs wat olie uit.

Inderdaad ik bedoel dat de zuiger er niet helmaal uit hoeft .

Geplaatst: di 26 jul, 2011 10:05
door tweeceevee
Cilinder kan gewoon blijven zitten, die hoeft er niet af voor de brilrubbers. Is er geen stoterstang bus beschadigd bij de vorige montage ? Daar hij nu lekt.

Geplaatst: di 26 jul, 2011 14:21
door Jimmy
Ik hoop het niet, zou wel slecht zijn van de garage

Geplaatst: di 26 jul, 2011 15:02
door Gerard2cv
Je kan eerst proberen om het deel dat lekt iets om het pijpje te verdraaien zodat hij misschien beter sluit

Geplaatst: di 26 jul, 2011 16:16
door AZL57
Ik doe altijd een beetje vloeibare pakking op de brilrubbers nooit last met lekkage. Niet te veel doen dan kan dit in de stoterkanalen lopen. Waren de nieuwe rubbers trouwens nog mooi zacht?

Geplaatst: di 26 jul, 2011 16:33
door Jimmy
De nieuwe rubbers waren zacht, ik ga toch voor de zekerheid eerst even de onderdruk meten en de vulpijp testen, mocht het dan nodig zijn om ze te vervangen dan zal ik wat vloeibare pakking bij de hand houden

Geplaatst: di 26 jul, 2011 17:14
door Gerard2cv
Vloeibare pakking zal niet helpen,maar het rubber is nog zacht en de rest lekt ook niet,dan zal hij niet goed op zijn plaats zijn gekomen

Geplaatst: di 26 jul, 2011 21:07
door Jimmy
Ik heb net de onderdruk gemeten met de plank en de slang methode maar met twee verschillende vulpijpen blaast hij de vloeistof weg uit de leiding die aan de oliepeilstok pijpje zit.

Ook blaast de motor erg hard uit de vulpijp en uit het oliepeilstokgaatje
Volgens mij zijn beide vulpijpen dus defect klopt dat ?

Geplaatst: di 26 jul, 2011 21:37
door achtpeter
Waarschijnlijk. Andere mogelijkheid: Je hebt versleten of gebroken zuigerveren en daardoor blow-by gassen in het carter. Daar kan geen vulpijp tegenop. Maar dan is ook het vermogen wat teruggelopen...

Geplaatst: do 4 aug, 2011 17:51
door Jimmy
Vandaag een nieuwe vulpijp geplaatst en de carberateur afgesteld. het lekken is tot nu toe gestopt. En het motortje loopt nu ook lekker rustig en pakt goed op.

Geplaatst: ma 5 sep, 2011 21:02
door theoenmarion
Jimmy schreef:Ik heb net de onderdruk gemeten met de plank en de slang methode maar met twee verschillende vulpijpen blaast hij de vloeistof weg uit de leiding die aan de oliepeilstok pijpje zit.

Ook blaast de motor erg hard uit de vulpijp en uit het oliepeilstokgaatje
Volgens mij zijn beide vulpijpen dus defect klopt dat ?
Kun je mij uitleggen hoe je dit doet? wat is de plank en de slang methode?