Pagina 1 van 1
Harde RAMMEL
Geplaatst: do 4 aug, 2011 16:58
door Hassie
Beste 2cv-adepts,
Als ik met een flink vaartje over een uitholling in het wegdek rijd bv over een diep liggende put of met een flink vaartje over de spoorrails van een spoorwegovergang, dan hoor ik een behoorlijk harde rammel eerst voor en daarna achter. Voor lijkt het wel of de hele voortrein los ligt. Na contrôle zie ik niets los liggen. Zelf dacht ik wellicht wordt de rammel veroorzaakt door de trekstang op het kantelmes. Kan dat? Heeft iemand hier ervaring mee???
Bij voorbaat dank voor reacties.
Geplaatst: do 4 aug, 2011 17:29
door Gerard2cv
Dit kan lagerspeling zijn en-of lengtespeling op de fuseepen
Geplaatst: do 4 aug, 2011 18:21
door Jeroen-citroen
Mijn eerste eend heeft ook iets soortgelijks gehad en dat waren rotte fuseepennen.
Geplaatst: vr 5 aug, 2011 12:15
door Hassie
Gerard2cv schreef:Dit kan lagerspeling zijn en-of lengtespeling op de fuseepen
Gerard, dank voor je reactie.
Voorwiellagers en fuseepennen heb ik 2400km geleden vervangen.
Lijkt mij erg snel als de fuseepennen nu alweer ruimte zouden vertonen.
Maar heb ook wel eens op het forum iemand zien mopperen over het snelle slijten van fuseepennen!
Fuseepennen kwamen bij ... vandaan; lijkt mij een adres om degelijk spul te verkopen.
Geplaatst: vr 5 aug, 2011 13:32
door Gerard2cv
Hoe heb je de axiale speling dan opgelost?
Geplaatst: vr 5 aug, 2011 18:54
door Hassie
Gerard2cv schreef:Hoe heb je de axiale speling dan opgelost?
Door de juiste drukringen te plaatsen.
Ben vanmiddag ermee bezig geweest: geen noemenswaardige speling kunnen constateren op één van de fusees. Andere kant maar even laten zitten want ik ontdekte bij het bewegen van het wiel, links-rechts vasthoudend en bewegend, dat de spoorstangkogelbout licht beweegt van boven naar beneden en waarbij een geluid vrij komt van metaal op metaal. Wellicht dat dat de oorzaak is van de rammel.
Dit lijkt op slijtage van de kogel van de spoorstangkogelbout en/of de kogelboutcup (s). Of is het simpeler en hoeft er slechts een nieuw rubber demperblok geplaatst te worden?
Geplaatst: za 6 aug, 2011 07:31
door Gerard2cv
Dan zullen de stuurleviertjes versleten zijn.Je zou die kunnen bijstellen, maar dat wil ik je afraden omdat ze dan kunen vastlopen omdat de kogel aan het levier nooit egaal gesleten is.Wel na vervanging sporing stellen.
Geplaatst: za 6 aug, 2011 12:04
door Hassie
Gerard2cv schreef:Dan zullen de stuurleviertjes versleten zijn.Je zou die kunnen bijstellen, maar dat wil ik je afraden omdat ze dan kunen vastlopen omdat de kogel aan het levier nooit egaal gesleten is.Wel na vervanging sporing stellen.
Gerard, stuurleviertjes, zijn dat de stuurkogelcups???
Geplaatst: za 6 aug, 2011 14:23
door Gerard2cv
Dat zijn de stukjes tussen het fuseestuk en de spoorstang.
Geplaatst: za 6 aug, 2011 21:20
door Hassie
Gerard2cv schreef:Dat zijn de stukjes tussen het fuseestuk en de spoorstang.
Dank!