Pagina 1 van 2
adapterringen voor gsa bak naar 2cv
Geplaatst: wo 10 aug, 2011 20:57
door Joey_Brinkmann
hi,
zijn er hier misschien mensen geintereseerd in adapterringen om een gs[a] versnellingsbak aan 2cv aandrijf assen te koppelen?
en wat zijn jullie ervaringen ermee? ben zelf vanplan om een gsa motor plus bak in te bouwen maar tips en trukjes zijn altijd welkom, is het bijvoorbeeld nodig om de remmen ook sterk te verbeteren en eventueel achter schijven te maken?
greets
Geplaatst: do 11 aug, 2011 13:02
door Patrick Hoskam
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar wel bezig met een visa blok met ami super bak, waar ik dus ook adapters voor nodig heb, dus als je iets weet, of ze kunt maken hoor ik het graag.
adapterringen
Geplaatst: do 11 aug, 2011 20:01
door schroef
Vele jaren geleden heb ik ook al eens adapterringen voor een Acadiane-Super laten maken. Met de bestaande M9 bouten en tapeinden kon ik de adapters aan de versnellingsbakzijde monteren. In de adapters heb ik schroefdraad laten tappen aan de kant van de aandrijfas. Met 12 bouten van de plaatselijke eendengarage kon ik zo alles prima monteren. Ik heb de ringen laten maken bij een kennis die bij een scheepswerf werkte......
De scheepswerf is er helaas niet meer.
Geplaatst: do 11 aug, 2011 21:09
door brammie
hoe sterk is zo'n gs bak eigenlijk??
zou het mogenlijk zijn om er een HY 1900cc blok op te zetten?
en een gewicht van rond de 2 ton te trekken?
Geplaatst: do 11 aug, 2011 22:10
door Joey_Brinkmann
hmm hoe sterk die is weet ik zo niet, de adapters kan ik eventueel wel sterk genoeg maken, maar zo'n bak in een hy zou ookwel leuk zijn denk ik,
adapterringen
Geplaatst: vr 12 aug, 2011 07:22
door schroef
Draait een HY motor niet toevallig de andere kant op?
Als het zo eenvoudig zou zijn hadden toch al heel veel mensen een DS of CX spulletje in de ribbelbus gebouwd?
Geplaatst: vr 12 aug, 2011 14:38
door backfire
Als de bak de andere kant omdraait dan wissel je toch gewoon je dif tandwiel om of denk ik nu te simpel?
Geplaatst: vr 12 aug, 2011 14:59
door Bull Frog Bleu
Adapters zijn wel ideaal voor het plaatsen van een LN of visa bak in een eend.
Net een versnelling meer en wat meer pit
Vanwege het ontbreken van dergelijke adapters het project al tijden in de ijskast gezet want heb nog wel een ln/visa motor en bak liggen.
Re: adapterringen
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 09:19
door Race
schroef schreef:Vele jaren geleden heb ik ook al eens adapterringen voor een Acadiane-Super laten maken. Met de bestaande M9 bouten en tapeinden kon ik de adapters aan de versnellingsbakzijde monteren. In de adapters heb ik schroefdraad laten tappen aan de kant van de aandrijfas. Met 12 bouten van de plaatselijke eendengarage kon ik zo alles prima monteren. Ik heb de ringen laten maken bij een kennis die bij een scheepswerf werkte......
De scheepswerf is er helaas niet meer.
Heb je misschien wel tekeningen van de ringen?
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 11:50
door Joey_Brinkmann
Ik ben ze nu aan het maken, de bouten is nog vrij moeilijk aan te komen dus het wordt zelf maken.
Heb de tekening niet maar wel passende ringen.
adapterringen
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 12:01
door schroef
Ik heb geen tekening meer, maar heel moeilijk is het nou ook niet.
De M9 bouten en tapeinden heb ik van een sloopeend gehaald. Precies het goede aantal en lengte !
Geplaatst: ma 5 sep, 2011 15:47
door Leen
Ik heb er een aantal laten maken IVM mijn BMW projekt. Echter viel de prijs mij flink tegen. Zo waren de bouten alleen al 5 euro ex btw per stuk. (ze zijn zelf gemaakt, kan ze verder nergens vinden, M9 inbus....).
Geplaatst: ma 5 sep, 2011 15:59
door Joey_Brinkmann
ja ik heb het nu ook in de planning staan om te maken, de bouten zijn inderdaad het duurste, ik kan gelukkig veel zelf doen en erdoor kosten drukken.
ik kon nergens iets van m9 inbus vinden, heb m10 bouten gepakt en die afgedraaid naar m9 en ook de kop afgedraaid.
Geplaatst: ma 5 sep, 2011 17:06
door Bull Frog Bleu
Een BMW blok is helemaal gaaf. Alleen dient niet enkel het probleem met de aandrijfassen opgelost te worden maar ook de koppeling tussen motor en bak. Lijkt me wel eens leuk om een dergelijke combinatie in de aca te lepelen maar dan is het hebben van een setje passende ringen voor de assen en koppelingshuis wel zo prettig.
Geplaatst: ma 5 sep, 2011 17:09
door Joey_Brinkmann
ik ga binnekort zodra mijn dyane klaar is beginnen om een bmw 1500 volgensmij aan een 2cv/gs bak te koppelen, maar eerst mijn dyane maar is af bouwen. erna een ami 6 verbouwen, waarvoor die bmw motor dan is