galvachassiswissel.. en hoe verder...

Reparaties, modificaties en onderhoud
Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 21 aug, 2011 09:05

als je de bouten los draait kun je beter het chassis op z'n rug leggen normaal moet dit redelijk goed los gaan. Er zit allen soms roest in de buisjes waar de bouten doorheen gaan. Dan moet je door heen en weer draaien en trekken de bouten eruit halen. Succes
En de kleur van je achterspatbord lijkt erg op Bleu Lagune.
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » zo 21 aug, 2011 09:26

Maar is de Eend met het oude chassis nou geschouwd door de RDW of niet? :?

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » wo 31 aug, 2011 14:07

Terug en.... Ik heb m'n onderdelen binnen!! :D

Het valt wel meteen op dat de handrem"balk" iets te breed is en dat er dus wat afgeslepen moet worden??

Ook moet de bestaande chassisbalk waar de handrem op zit worden aangepast....

Ik heb een foto voor de duidelijkheid gemaakt.

Afbeelding

Heeft iemand ervaring met deze klus??

Dus het ombouwen van een remschijf naar trommelrem chassis.

Ik hoop dat jullie wat tips hebben... want ik weet het ff niet :cry:

BVD

gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » wo 31 aug, 2011 14:09

@ thijs: het oude chassis is niet geschouwd... dat gaat in de prullebak :wink:
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 31 aug, 2011 21:55

@ thijs: het oude chassis is niet geschouwd... dat gaat in de prullebak
Jammer, weer een illegale Eend er bij. :?

Ik snap dat dus echt niet.

Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » wo 31 aug, 2011 22:18

Ach illegaal, als alles bijelkaar hoort is het geen probleem lijkt mij.
Dat de staat er ook nog grof geld aan wil verdienen aan jouw chassiswissel is eigenlijk best ernstig. :( Misschien is het chassis al eens "illegaal" gewisseld en krijg je bij de RDW ook nog een politieonderzoek etc. In het ergste geval misschien je auto een tijd kwijt en een hoop ellende rijker en een hoop euro's lichter...
En voor de APK hoort het chassisnummer alleen maar leesbaar te zijn.
No problemo dus.

De originele kleur van jouw eend is bleu azurite. Mooie zeldzame kleur. 8)

Succes met de chassiswissel. Uiteindelijk is het allemaal zonder veel aanpassingen goed te doen.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 1 sep, 2011 00:04

De RDW leest mee he. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 1 sep, 2011 16:33

Nog sterker...ken iemand die na het eigenhandig plaatsen van een galva chassis onder een 2cv met eigehandig ingeslagen nummer bij de rdw langs is gegaan. Daar kreeg hij de mededeling dat dit toch wel de ultieme oplossing was en beter is dan een tig keer opgelapt brak chassis. Na het inlaseren van het chassisnummer en aftikken van een x-bedrag mocht hij de rdw-kazerne weer verlaten :)
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » do 1 sep, 2011 18:58

Haha, zie je maar weer. Ik kijk er eigenlijk niet écht van op. En gelijk hebben ze.
Laten ze zich maar druk gaan maken met omgekatte duitsers enzo.
Zag onlangs nog een omgekatte ster van begin jaren 90 met een december 1986 kenteken... :(

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » do 1 sep, 2011 20:27

Bedankt voor jullie positieve gedachtes ivm de rdw enzo! :DD
Ik kwam er onlangs achter dat in de bodemplaat van m''n oude chassis idd een mooi plaatje uit het originele chassis zat gelast en mooi wegge plamuurd en overgeschilderd :? dussss......
Mijn bedoelingen zijn ook integer lijkt me; het eendepeil hoog houden :wink:
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 2 sep, 2011 09:22

Dan heb je geluk gehad met de keurmeester. Kan ook een verhaal aanhalen, waar iemand problemen had met de keuring omdat op internet een mooi restauratieverslag stond. Waarin dus ook het gerommel met het nummer vermeld werd.

Het is en blijft illegaal, ondanks dat deze ene RDW-man het gedoogd heeft.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 2 sep, 2011 09:28

Dit voorbeeld is natuurlijk geen vrijbrief voor elke chassiswissel. Zou het een ieder ook niet aanraden om achteraf nog na de rdw te gaan maar de praktijk bewijst dat er ook nog coulante mannen bij de rdw rondlopen.
Citroén rolls better than a Rolls!

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » do 8 sep, 2011 13:46

Nog geen reacties :( :?:
PJ'74 schreef: Afbeelding

Heeft iemand ervaring met deze klus??

Dus het ombouwen van een remschijf naar trommelrem chassis.

Ik hoop dat jullie wat tips hebben... want ik weet het ff niet :cry:

BVD

gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 8 sep, 2011 14:25

Waarom bouw je je 2cv niet om naar groen systeem of ben ik nu te kort door de bocht?
Kwestie van andere leidingen, draagarmen achter en bakwissel van trommel naar schijven.

Andersom kan natuurlijk ook. Dan slijp je de balk die er nu in zit eruit en bak je het zwarte inzetstuk er weer in.
Citroén rolls better than a Rolls!

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » do 15 sep, 2011 22:02

Ja, dat is ook een optie...
Ik heb er over nagedacht maar dat doe ik ooit nog wel es misschien....
Ik heb nu alles voor de originele trommels voorbereid enzo..
Het handrembalkje moet nog wel int chassis, maar m'n lasser is geblesseerd :cry: dat word dus nog ff wachten benk bang......
Ik heb zelf nl nog geen lasapparaatje.
Ik ben er toch ook nog niet aan toe.......

update:
Ik heb de assen nu los en ben ze nu aan het kaal maken zodat ze in de rx5 en rx10 kunnen.
Heb de rx10 in dezelfde legergroene kleur besteld als de koets :lol:
Moet alle tectylshit eraf? of kan daar rx5 overheen?

Ik moet de handrembeugel ook nog losmaken/nieten uitboren.
De vorkjes op het nieuwe balkje staan verder uitelkaar dan op originele balk :shock: is dit aan te passen?
bvd!
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Plaats reactie