Pagina 1 van 1

kokende accu (spanningsregelaar)

Geplaatst: di 8 jun, 2004 17:34
door Ramon
net deed ik mijn moterkap open na een heel heftige rit hoor ik gesis ik luister naar mijn accu en jahoor koken echt en hard ook hoe los ik dit op

Geplaatst: di 8 jun, 2004 17:37
door Duintje
Snel je spanningsregelaar vervangen en hopen dat je accu nog wat doet.
Anders ook je accu vervangen.

Ik zou zo niet doorrijden, want dat gas is best explosief...

Marcel

Geplaatst: di 8 jun, 2004 17:40
door Ramon
oh wat kosten die krengen

en hij geeft geen verkeerde voltage aan 17 volt laden

Geplaatst: di 8 jun, 2004 18:12
door Handjes
Ramon2cv schreef:oh wat kosten die krengen

en hij geeft geen verkeerde voltage aan 17 volt laden
Da's te veel. Maximaal 14,4-14,7 Volt ongeveer. Ze kosten 10 gulden bij een beetje 2cv specialist?

Geplaatst: di 8 jun, 2004 19:21
door Christian
Ik zou in elk geval je accu loskoppelen en niet meer rijden totdat je spanningsregelaar vervangen is.
Ik heb zelf ook een keer meegemaakt dat de accu is gaan koken ten gevolge van een defecte spanningsregelaar. Toen is alles wat electrisch was in die auto doorgebrand, behalve de zekeringen. Die beschermen namelijk alleen maar tegen te hoge stroom.
En eh nee, het was gelukkig geen 2cv.

Geplaatst: di 8 jun, 2004 20:57
door Ramon
nou net nog gemeten en de spaning komt niet boven de 14,17 volt dus gewoon goed wat dat gesis is in de accu weet niet zal wel aan het warme weer liggen.

Geplaatst: wo 9 jun, 2004 00:00
door Daffy
Neem van mij maar aan, dat een accu NIET hoort te sissen.
Als je een mechanische spanningsregelaar hebt, kunnen de contacten even zijn blijven hangen.
Dit is niet alleen het begin van het einde van de regelaar, het kost je binnen afzienbare tijd ook je accu.
Siste je accu werkelijk na een langere rit, en heb je een electronische regelaar, controleer dan even de weerstand op je massakabel. Zowel op de bak , als op je schutbord en uiteraard je min pool van de accu.
Daffy

Geplaatst: wo 9 jun, 2004 07:58
door Ramon
weer gemeten en geen over laad vermogen, de kabels zitten goed en ik heb een electronische regelaar met een zo'n stekker onderaan.

Geplaatst: wo 9 jun, 2004 12:32
door Daffy
Electronische regelaars geven over het algemeen geen problemen.
Je schrijft ,, mijn kabels zitten goed''. Dit is niet belangrijk. Het is belangrijk dat de massakabels geen overgangsweerstand hebben of krijgen.
Maw. als er oxyde (roest) bij de bevestigingen zit, kan dit voot problemen zorgen.
Immers, bij electriciteit betekend warmte meer weerstand.
Word bijvoorbeeld de massabevestiging op de versnellingsbak warm ( en dat wordt hij in de motorruimte), en is er al een overgangsweerstand, dan kan deze wel eens te groot worden.
Gewoon even loshalen en schuren of reinigen met een staalborstel, geeft de meeste zekerheid.
O ja oxyde of roest hoeft in dit geval niet bruin te zijn. Het kan ook groen, wit, geel of zwart zijn.
Daffy

Geplaatst: wo 9 jun, 2004 14:26
door Ramon
ik heb er nu vier van martien gehad, oude krengen twee kwamen niet boven de 14 volt uit toen ik het meette, dus die heb ik maar gemonteerd. Maar nu nog sist mijn accu ik moet wel mijn oor er op leggen wil ik het horen. ik zal nog eens kijken naar oxidatie op de massa kabels.

Geplaatst: do 10 jun, 2004 11:31
door Punky
Staan de vloeistof niveau's van de accu wel op de goede hoogte?