Mat Zwarte Dyane Super

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Mat Zwarte Dyane Super

Bericht door Joey_Brinkmann » za 20 aug, 2011 15:18

hi,

toch maar hier ook een bouw verslag bij houden, op snail heb ik ook klein verslag maar hier is het wat makkelijker om te discusieren over problemen die ik tegen kom en andere dingen.

ik heb als eerste al het plaatwerk gelast en redelijk geschuurd / plamuurd en daarna met speciale rust proof verf mat zwart gespoten.

Afbeelding

zo ziet hij er op het moment uit, zo ben ik ook naar de wereld meeting gegaan, alleen op de terug weg gaf de versnellings bak de geest. ik was al van plan een andere motor en bak in te bouwen maar nu zit er wat meer druk achter.

dus maar opzoek gegaan naar een andere motor en bak, ik was al langer van plan iets anders als orgineel erin te bouwen, uit eindelijk de motor opgehaald en al begonnen met het reviseren ervan.

Afbeelding

Afbeelding

het betreft een gsa 1300 eco motorblok en een 5 bak.

over een paar jaar ga ik de motor ombouwen naar 1600cc misschien, nu voldoet dit meer dan genoeg.

er zit ook al een custom dashboard in. die is nu tevens te koop aangeizen ik nu een andere teller set heb gekocht.

Afbeelding

dat is het nu straks komen al deze tellers en ventilatie gevallen erin.

Afbeelding

ik ben nog opzoek naar die zwarte ronde ventilatie gevallen dus als je er weet laat het aub weten.

er zijn nog genoeg plannen, ik heb een dyane koets gekocht uit 72 zonder 3e achteruit die ga ik helemaal inorde maken en een cm of 6 channelen.

ook zijn 170% uprated / lowerd springs besteld en ga ik de voorste draagarmen aanpassen.

achter komen 185 brede banden en voor 145

ook wil ik wel een redelijk geluid erin hebben, alleen wil daar geen duizende euro's aan uit gaan geven.

ik heb een redelijke werkplaats terbeschikking en ook een aantal cnc machines voor het maken van alle custom parts.

Afbeelding

al met al nogal wat werk te doen dus, 1 december is het doel om klaar te zijn, ook omdat dan de hy van mijn vader uit elkaar moet om al het plaatwerk te vervangen.

dus als je ooit zin hebt om te helpen, er staat altijd wel wat bier in de koelkast in de kantine:
Afbeelding

ik zal regelmatig het bij proberen te houden, en hulp/tips/ideeen zijn altijd welkom!!

gr joey
Laatst gewijzigd door Joey_Brinkmann op vr 18 jan, 2013 17:29, 6 keer totaal gewijzigd.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » za 20 aug, 2011 16:01

Gaaf project zeg! MAT Zwart is altijd goed!!!
Ik hou van de rat rod stijl! :twisted:
Suc6 met je werkzaamheden!
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » za 20 aug, 2011 16:28

haha dankje,
ja ik ben ook erg te spreken over rat rods enzo, toch vind ik het ookwel mooi als er redelijk strak lak opzit enzo,

ik heb ook nog zitten denken over whitewalls, maar hoor alleen maar slechte dingen erover, geen goede alternatieve beschikbaar ?

en ideeen blijven welkom, het moet appart zijn, en mag zo extreem als maar zijn kan zijn.

gr joey

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 20 aug, 2011 20:34

redelijke werkplaats zegt'ie :shock: :shock:

even een gs blokje inbouwen :shock: :shock:

(hoe doe je dat met de rdw?)

leuk aanbod van die kantine, in welke plaats is dat?

welkom trouwens hier.

ben erg benieuwd naar de vorderingen, ik ben een grote fan van verbouwingen, kom zelf nog niet verder dan wat schilderen of plakken...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » za 20 aug, 2011 20:43

haha ja dat wordt even werken, maar kan veel zelf frezen, ben alleen nog opzoek naar een axel bak, voor het koppelings huis en de prisas, dus als iemand die heeft of weet voor zacht prijsje ?

het is in waalre, net iets onder eindhoven.

ik ben ook erg fan van verbouwingen, ben nu bijna 19 maar werk al jaren hieraan, en ben redelijk goed met metaal. [het zit ook door heel mijn hoofd]

met de rdw moet best mee vallen, ik heb redelijk veel contact ermee gehad.
het kwam eropneer dat ik aan iets strengere apk eisen moest voldoen, heb een lijst gekregen en als ik daaraan voldoe wordt hij goed gekeurd.

wel jammer is dat ik nu alles volgens de regels moet bouwen om een kenteken te krijgen voor een 4 cilinder, erna gaat hij meteen weer uit elkaar voor het channelen en de verandere draagarmen.

beetje jammer maarja.

zo'n werkplaats is opzich best fijn ja, de witte eend op foto is weg, is een perrier trouwens, maar hij was helemaal rot dus alle perrier onderdelen ervanaf voor een later project.

maar wil hierna graag een custom ami 6 gaan maken.


gr joey

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » za 20 aug, 2011 21:40

volgens mij heb ik even met je zitten babbelen op de WM, bij de ouders van Dave??

Leuk om te gaan volgen zeg! Je hebt inderdaad een mooie werkplaats voor je hobby.

Die tellerbak komt toch uit een wat specialere GS of CX? Is dat die Jeager bak?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » za 20 aug, 2011 22:05

hi, ja we hadden inderdaad zitten praten daar, zal ooknog wel wat hulp nodig hebben misschien kwa speaker inbouw. heb daar al wel wat ideeen over.

de tellerbak komt uit een gs, maar het zijn allemaal jeager klokken, en heb waarschijnlijk binnekort nog zo'n dashboard, erbij. voor een volgende auto of voor verkooop ofzo. hoef alleen maar ventilatie geval te hebben namelijk.

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » za 20 aug, 2011 22:21

die tellerbak is een jaeger tableau uit een gs,(1972-1978) en was ook voor de gs niet standaard(behalve de gs birotor dan) die ronde luchtroosters kan je ook in een gs terug vinden. Gsa is anders. (v/a 1979)
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » za 20 aug, 2011 22:47

naja ik heb misschien nog zo'n dashboard, anders moet ik opzoek naar ergens zo'n rond luchtrooster, het komt allemaal in een custom dashboard, het wordt ietsjes aparter als die er al in zit. ook ga ik proberen het stuk waar nu al die schakelaars zitten helemaal straks te laten met alleen het jaeger tijd klokje. nog genoeg werk laten we maar zeggen.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » za 20 aug, 2011 23:39

Maak je geen zorgen, 1000 en euro's hoeft goed geluid echt niet te kosten. Wil je echter heel hard en zuiver, zul je wat dieper in de buidel moeten. Maar, eerlijk is eerlijk, voor een redelijk bedrag onder de 1000 kom je echt wel een heel eind hoor, zeker als je 2e hands niet erg vindt (ik kan goed zoeken)

Had ik het toch nog een beetje goed met dat Jeager, dat het wat speciaals was!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » za 20 aug, 2011 23:43

hi,

ik heb al wel een aantal speakers liggen hier, en een amp, allemaal van mtx,

4 stuks 13cm 2 weg, t6c502
2 stuks 16.5 cm en losse tweeter,
en als amp thunder 8302

ik wou dat grotendeels voor de deuren gaan gebruiken, een vriend van me is ronde mdf kokers aan maken zodat ik ze daarin monteer en zo in het deurpaneel maak.

al heb ik niet echt ervaring met die speakers

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 21 aug, 2011 15:28

Afbeelding

het idee voor de velgen, alleen nog whitewalls erbij eigenlijk.

iemand ook een idee waar ik velgen kan laten verbreden ? wil voor graag 145 of 155 erop kunnen. achter heb ik al velgen voor met 185 band.

de velgen worden nog gestraald en erna netjes en wat strakker rood gespoten.

ps. sorry voor alle slechtere kwaliteit foto's maar het is allemaal met mijn telefoon gedaan.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2664
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 21 aug, 2011 17:10

een 145 band kan zonder problemen op de standaard velg, bij volledig insturen loopt 'ie dan wel een beetje aan.
Verbruik: Afbeelding

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 21 aug, 2011 17:47

dat kan je aan de binnenkant van de draagarm afstellen

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 21 aug, 2011 18:17

@ Michiel van G.

ik dacht dat er maar 1 overmaat op mocht veilig, aangezien ik straks ook nogal wat meer kracht erop zet, dacht ik dat het veiliger zou zijn ze wat te verbreden?

@ rossero

hoe bedoel je ? wat kna ik aan de binnekant van de draagarm afstellen?

gr joey

Plaats reactie