Pagina 1 van 3
aankoopadvies AK350
Geplaatst: za 20 aug, 2011 23:48
door VintageSpeed
Hoi,
Ik ben nieuw hier en ben wel geïnteresseerd in een 2cv, liefst een besteleend.
In mijn buurt staat er een AK350 die eventueel weg mag, maar ééntje met véél werk.
Hier de foto's :
Het chassis is verassend helemaal hard en recht, maar zoals je kan zien is de kas stevig geroest en in povere staat, en er is stevig wat laswerk rondom
enkele vraagjes :
-De eend is zonder papieren, welk bouwjaar schatten jullie deze?
-Is het de moeite om deze op te maken, maw de kosten die je moet maken om hem terug in rijdende staat te krijgen? Zijn de stukken beschikbaar?
-Wat is de waarde in deze staat?
Alle tips welkom

Geplaatst: zo 21 aug, 2011 02:17
door siemen
allereerst welkom!
Op de foto's lijkt de besteleend heel erg slecht.
Wat wel vaak standaard is bij een besteleend is de achterkant (achterlicht panelen) en de balk daar onder.
Ook wil de tussenbalk ook goed gaar zijn.
net als de felsranden van de binnenbak plus de panelen.
chassis kan mij niks schelen, dit is makkelijk te vervangen.
papieren vind ik vaak heel belangrijk als deze er niet bij zijn dan hoef ik hem ook niet. Zeker van een besteleend niet. Maar meschien kan je die er bij krijgen maar daar heb ik niet te veel kennis over.
Ik heb zelf al aardig wat 2cv's en besteleenden van de dood gered maar deze gaat mij (als ik van de foto's uit ga) net wat te ver.
Ik zou mooi rustig door zoeken en ja een ak350 is wel heel geweldig!
Geplaatst: zo 21 aug, 2011 02:23
door AK350
Ik schat de AK ergens tussen 66 - 69 Normaal sluitende deuren, en nog rubberslangen bij de achterremmen.
bouwjaar kan nog beter vastgesteld worden als je weet of de auto staande of hangende pedalen heeft dit is op de foto niet te zien.
Een waarde zou ik niet echt kunnen zeggen, je zou bijna geld toe moeten krijgen als je jezelf aan dit project waagt.
Ieder plaatdeel aan de buidenzijde heeft wel rotte plekken.
De voorkant vloerplaten, dorpels voetenbak, motorkap scharnier raamkader zullen vermoedelijk allemaal vervangen moeten worden.
Draagbalken van de koets, balken aan zijkant koets, vermoedelijk zijn de raamkaders ook doorgerot als je de ruiten verwijderd.
veel bouten zullen spontaan breken als je ze wilt verwijderen.
Persoonlijk zou ik een betere basis zoeken.
Zoek je in eerste instantie een eend om mee te rijden of een eend om te restaureren ?
Geplaatst: zo 21 aug, 2011 08:34
door Geert
Ik kan kort zijn: Niet aan beginnen !
Geplaatst: zo 21 aug, 2011 09:39
door Eminence Grise
als je tijd, geld en ruimte hebt......DOEN...!
als je zo'n brik weer de weg op krijgt heb je wel een wereldprestatie geleverd.
Geplaatst: zo 21 aug, 2011 10:44
door Bull Frog Bleu
Wieuw wat een project!! Aan kenteken te zien een spaans exemplaar geweest en beland in nederland.
Op de vragen wat is zoiets waard kan ik kort zijn..niet veel of zelfs gratis af te halen. Als de eigenaar 100 euro of meer vraagt is het al te veel!
Zeker zonder papieren is het lastig dit weer op de weg te krijgen.
De echte doorzetter kan er weer wat moois van maken maar bedenk wel dat het veel geld en tijd kost. Misschien een andere Ak350 zoeken en deze gebruiken voor onderdelen voor zover het kan.
Als je aan dit project wil beginnen en nog inzit over de papieren heb ik nog een keihard chassis van een acadiane (1980) staan met nederlands kenteken. Doe maar PBtje dan.
Geplaatst: zo 21 aug, 2011 10:50
door VintageSpeed
hey bedankt voor de info!
het probleem is dat je weinig goede basissen vind voor niet al teveel geld, maar ik ga deze laten staan denk ik

Geplaatst: zo 21 aug, 2011 11:06
door AK freak
Een AK350 is een pracht auto. Maar met deze auto ben je erg veel tijd en geld kwijt.
Maar er zitten wel pracht onderdelen op die zeldzaam zijn. Volgens mij ligt er een eerste type 600 blok in met rechts langslopende uitlaat.
Die brengt echt wel geld op, en mag zeker niet verschrot worden! (zoek zelf nog onderdelen van dit blok

en daar is niet aan te komen.
Mocht er iets van de auto worden verkocht, heb ik zeker interesse
Geplaatst: zo 21 aug, 2011 11:44
door Ramon
niet doen!!
Geplaatst: zo 21 aug, 2011 21:15
door Bull Frog Bleu
AK freak grijp je kans nu hij blijft staan

Geplaatst: zo 21 aug, 2011 22:54
door Erasmo
Wat ik me afvraag gezien de half zichtbare kentekenplaat, is het een originele Belgische auto of is het import?
Geplaatst: zo 21 aug, 2011 23:32
door VintageSpeed
hoi auto staat inderdaad op Spaans kenteken, maar geen papieren helaas.
is ergens uit een schuur in de Costa Brava weggesleept
Kan ik een gewone eend gebruiken als donor voor opbouw??
Geplaatst: ma 22 aug, 2011 06:24
door Punky
Hangt van de delen af. Koetswerk en ophanging verschilt wel. maar deuren en dash zijn bijvoorbeeld weer hetzelfde.
Ik vermoed als je het aantal delen wat je moet vervangen optel ik Nee moet zeggen.
Geplaatst: ma 22 aug, 2011 07:52
door Bull Frog Bleu
Een gewone eend is goed bruikbaar als donor voor met name het voorste deel van de ak350. Voor het chassis en papieren moet je toch echt uitwijken naar een chassis van een AK400/AK350 of acadiane.
Afhankelijk van de handigheid en beschikbare tijd kan je een dergelijk project aanvangen. Maar zou als ik een ander en beter exemplaar voorhanden is daarvoor kiezen.
Geplaatst: ma 22 aug, 2011 09:19
door supercees
ik heb voor onderstaande 350 euro betaald, daar zitten wel franse papieren bij:
degene die jij gevonden hebt zou ik zelf 100 euro voor geven, omdat er altijd nog delen van te gebruiken zijn.