Pagina 1 van 4

LPG voor 2cv

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 10:34
door Flip
Ik weet niet van waar jullie allemaal komen uit nederland, maar mijn vader is erin geslaagd een LEGALE lpg-installatie te monteren in een geit. :shock:

Na 6 maanden testen hebben we gemerkt dat het verbruik een heel klein beetje stijgt (0.7l/100km), maar je hebt geen verlies. Er zit een tank in van 70 liter in de koffer, daarmee doen we ongeveer 600 à 700 km, met een visa motor.

De prijs ervan weet ik nog niet zeker, als iemand geïnteresseerd is, wil ik er wel wat achter horen, en een fototje ofzo nemen, laat maar weten :)

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 10:47
door Bullit
70 liter, 6-700 km. en je verbruik is slechts o,7 l/100 km gestegen???

B.

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 10:52
door Flip
Dat is idd wat raar :shock: , ik zal het verkeerd hebben verstaan. Ik zal het straks nog eens vragen. Ik dacht te hebben verstaan dat hij 600km deed met 70l. Ik zal het straks nog eens vragen :D

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 13:11
door Teun
klinkt leuk , maare de Visa en de RDW klinkt raar...

hoe hebben jullie de verwarmer gemaakt../?

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 15:17
door flip
idd, ik kom uit noord belgië (Kapellen).

Wat ik zei was dus waar, we doen 600km met 70l lpg, met visa motor, maar aangezien deze "eend/geit/2pk/2cv" :D eigenlijk meer het speelgoed is van mij vader, wordt er niet overdreven mee plankgas gereden.

Maar de vraag is dus of jullie geïnteresseerd zijn om 0.3€/l betalen, of 1€ met liter wanneer jullie tanken :)

PS: ik kan me nimmer herinneren dat er verwarming is in onze "eend" :? Das allemaal overbodige luxe :wink:

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 15:49
door Bjorn
wel geinterreseerd in goedkoop tanken ja. Maar in Nederland betaal je veel belasting als je op LPG rijdt (tenzij je belastingvrij rijdt natuurlijk.)
Uitlaatstiften zijn hier echter verboden en die "hulp" water- en oliesystemen systemen voor eenden op LPG schijnen niet erg goed te werken.

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 15:53
door Lelijke Eend
Zou je de LPG dan niet door je verwarmingspotten kunnen laten lopen ? Of is dat hetzelfde als die uitlaatstiften ?

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 16:26
door TB
Zo veel verbruikt een eend ook weer niet dus ik vraag me af hoe snel je het eruit haalt. Wat kost zo een installatie is dan de vraag en wat betaal je aan belasting. En wat doet het met je motortje?

Groeten Tom.

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 16:52
door Lelijke Eend
Waar laat je de gastank als je ook nog wat baggageruimte over wilt houden ?

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 17:27
door Tom Duckpower
palmabak.....

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 17:27
door TB
Reservewiel onder de motorkap. Er zijn toch ook gastanken die je in het gat van het reservewiel kun leggen?

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 17:28
door Tom Duckpower
maar dat zijn meestal tanks voor auto;s met een diepere reservewielbak, niet voor een 125-er....

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 17:37
door TB
Dat is waar, maar er moet toch wel iets voor te maken zijn? Immers zit er geen opstaande rand in het midden. En een LPG onderbouw kan dat niet?

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 19:15
door flip
Dat kan allemaal. Meestal is een tank hetzelfde als uw reserve band. Dat maakt dat je bij een eend (aangezien dat je band vrij dun is) je koffer-plank 10cm hoger komt te liggen.

Maar ik wist niet dat je in nederland belastingen moest betalen voor lpg. Sorry, dan is dit niet echt een interessant voorstel. Uiteindelijk zal dit gen groot prijsverschil zijn...

Geplaatst: vr 11 jun, 2004 19:27
door TB
Ik denk dat het alleen interessant is bij een benzineslurpende amerikaan. Of gewoon een belastingvrije auto, grijs kenteken scheelt ook.