Wielremcilinders vervangen
Geplaatst: za 12 jun, 2004 12:54
Iemand die gedurende 3 jaar een Dyane gerastaureerd heeft,
en daarbij de Dyane4 ombouwde naar een Dyane6+ (zo noem ik het, want het is een 652cc visamotor die erin zit),
wist me te vertellen dat het lek in mn remsysteem waarschijnlijk bij de wielremcilinders te zoeken is.
Volgens hem is het het beste als ik heel het remsysteem eruitflikker en een nieuw zet/laat zetten,
en omdat zo'n nieuw systeem niet goed tegen stilstaan kan,
zou dat het best binnen 3 jaar gebeuren, als ik de veel eend ga gebruiken.
Nu is het zo dat ik uiteraard ook nog wel wat veilig in de plantage wil kunnen cruisen,
dus dacht ik eraan van die cilindertjes deze zomer te vervangen.
Ik zou dan meteen ook de remschoenen (die wrijvingveroorzakende dingen?) vervangen als ik toch bezig was.
Als het probleem inderdaad daar ligt, kan ik voor zo'n €50 à €100 minstens 3 jaar veilig rijden, dat is het me wel waard.
Indien nodig kan de boel dan nog helemaal evrvangen worden voor de ingebruiksstelling.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik ga dit niet helemaal zelf doen,
maar ik sleur wel iemand mee die er wat van kent.
Ik wil het niet helemaal onvoorbereid doen, en zou dus graag weten wat ik allemaal van mn eend moet slopen om die dingen te vervangen.
Heb ik ook speciaal gereedschap nodig?
Is het nodig dat ik nog andere dingen vervang? (rubbers, aansluitstukken ofzo)
dank!!
Joos -aka rocco-
en daarbij de Dyane4 ombouwde naar een Dyane6+ (zo noem ik het, want het is een 652cc visamotor die erin zit),
wist me te vertellen dat het lek in mn remsysteem waarschijnlijk bij de wielremcilinders te zoeken is.
Volgens hem is het het beste als ik heel het remsysteem eruitflikker en een nieuw zet/laat zetten,
en omdat zo'n nieuw systeem niet goed tegen stilstaan kan,
zou dat het best binnen 3 jaar gebeuren, als ik de veel eend ga gebruiken.
Nu is het zo dat ik uiteraard ook nog wel wat veilig in de plantage wil kunnen cruisen,
dus dacht ik eraan van die cilindertjes deze zomer te vervangen.
Ik zou dan meteen ook de remschoenen (die wrijvingveroorzakende dingen?) vervangen als ik toch bezig was.
Als het probleem inderdaad daar ligt, kan ik voor zo'n €50 à €100 minstens 3 jaar veilig rijden, dat is het me wel waard.
Indien nodig kan de boel dan nog helemaal evrvangen worden voor de ingebruiksstelling.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik ga dit niet helemaal zelf doen,
maar ik sleur wel iemand mee die er wat van kent.
Ik wil het niet helemaal onvoorbereid doen, en zou dus graag weten wat ik allemaal van mn eend moet slopen om die dingen te vervangen.
Heb ik ook speciaal gereedschap nodig?
Is het nodig dat ik nog andere dingen vervang? (rubbers, aansluitstukken ofzo)
dank!!
Joos -aka rocco-