Pagina 1 van 1

Veerpot

Geplaatst: vr 16 sep, 2011 19:17
door theoenmarion
Welke moeren van de veerpot moet ik nu los draaien om de veerpot te verwijderen.
ik ben bezig met de linker veerpot. Als ik met het gezicht naar de pot sta, draai ik de rechterbuiten moer (46) los. Klopt het dat de pot dan naar rechts schuift? Dat is de bout welke rechts van de steun zit. De linker zit volgens mij vastgelast aan de steun, klopt dat?

Geplaatst: vr 16 sep, 2011 19:23
door AK freak
De moeren aan de binnen kant. Dan kun je de bus naar voren/achteren schuiven en de trekstangen door de open gleuf inclusief veerbot verwijderen.
Als het al een tijdje vast zat kan het wel eens moeilijk gaan ivm roest. Dus voordat je begint de handel vol kruipolie zetten.
Gaat het niet, gewoon de moer doorslijpen en vervangen door een nieuwe kost niet het einde maar voorkomt veel ergernis.

Geplaatst: vr 16 sep, 2011 19:25
door AK freak
De 46 moeren zitten op een bussen die een beetje in de veerpot geschoven zitten en de veerpot op zijn plek houden

Geplaatst: vr 16 sep, 2011 19:31
door theoenmarion
AK freak schreef:De 46 moeren zitten op een bussen die een beetje in de veerpot geschoven zitten en de veerpot op zijn plek houden

Moet ik dus niet los draaien. Ik heb al een paar dagen met WD40 gespoten, en dat werkt!

Geplaatst: vr 16 sep, 2011 20:08
door AK freak
De 46 moer die aan de veerpot kant zit losdraaien richting veerpot. Dan komt de bus waarover ze draaien los en die kun je dan weg van de veerpotschuiven richting trekoog. Dan komt de veerpot los.

Geplaatst: vr 16 sep, 2011 22:46
door theoenmarion
AK freak schreef:De 46 moer die aan de veerpot kant zit losdraaien richting veerpot. Dan komt de bus waarover ze draaien los en die kun je dan weg van de veerpotschuiven richting trekoog. Dan komt de veerpot los.
THKS.

Geplaatst: za 17 sep, 2011 06:57
door Gerard2cv
De afstellingen van deze moeren heb ik al vele malen beschreven :D

Geplaatst: za 17 sep, 2011 08:15
door the Nosepicker
Yep En duidelijk Gerard. Tip: http://forum.2cv.nl/search.php .
Sowieso een tip, om niet voor elke vraag een nieuw topic te starten, maar kijken of je al iets kunt vinden (er staat hier al veel hoor! ;) ). Vaak kun je dan al vooruit, anders kun je ook en in een bestaand topic verder gaan met je vraag.

Over die moeren, ik lees dat je de WD40 z'n werk doet. Anders slijptol of sokkentang.. :)

Geplaatst: za 17 sep, 2011 09:20
door theoenmarion
AK freak schreef:De 46 moer die aan de veerpot kant zit losdraaien richting veerpot. Dan komt de bus waarover ze draaien los en die kun je dan weg van de veerpotschuiven richting trekoog. Dan komt de veerpot los.
De moer welke over deze bus zit is deze draaibaar op de schroefdraad of zit deze vast op de bus?

Geplaatst: za 17 sep, 2011 09:28
door AK freak
Is gewoon een grote platte moer, dus draaibaar. Maar vaak lastig ivm roest schade. Plus als je deze los wilt draaien gaat de andere zijde (moer) juist los. En dat helpt niet om de bus uit de veerpot te schuiven. Dan gewoon doorslijpen. Alles is nieuw te krijgen en kost niet veel.

Geplaatst: za 17 sep, 2011 13:55
door theoenmarion
Ik heb 1 veerpot eraf en ben bezig met het schoon en roestvrij maken van de stelstukken. Ik dacht deze nogal prijzig waren, maar aangezien het schroefdraad niet best is (veel roest) zit ik er aan te denken om er toch een nieuwe aan te zetten. € 22.50?

Geplaatst: do 27 okt, 2011 22:19
door hvdh
Gerard2cv schreef:De afstellingen van deze moeren heb ik al vele malen beschreven :D
En waar kan ik je beschrijving vinden? Moet ze namelijk gaan monteren.

Geplaatst: do 27 okt, 2011 22:34
door RobM
theoenmarion schreef:..... zit ik er aan te denken om er toch een nieuwe aan te zetten. € 22.50?
je kan ook gebruikte nemen. Ik denk dat het verschil na montage niet echt zichtbaar is.

Gr Rob