Koeltunnel overleden..
Koeltunnel overleden..
Ik heb een vraag.
Ik ben op zoek naar een nieuwe koeltunnel van het soort die ik erop had zitten.
Ik had een soort rubberachtige koeltunnel waarop de cilinderinhoud 602 staat. Hij is dus niet van metaal, zoals de meeste wel zijn.
De auto is van 1985 en heeft een dergelijke koeltunnel, maar deze is gebarsten en eigenlijk compleet uitgedroogd.
Nou zie ik wel heel veel koelbeplating aangeboden maar die zijn allemaal van metaal.
Weet iemand waar ik deze eventueel zou kunnen kopen (heb al bij de meeste leveranciers gekeken, maar zie ze niet).
Zou het geluid van deze koelbeplating niet veel stiller zijn als de metalen versie?
Wie kan mij hier iets meer over vertellen.
Bij voorbaat dank!
Greetz David
Ik ben op zoek naar een nieuwe koeltunnel van het soort die ik erop had zitten.
Ik had een soort rubberachtige koeltunnel waarop de cilinderinhoud 602 staat. Hij is dus niet van metaal, zoals de meeste wel zijn.
De auto is van 1985 en heeft een dergelijke koeltunnel, maar deze is gebarsten en eigenlijk compleet uitgedroogd.
Nou zie ik wel heel veel koelbeplating aangeboden maar die zijn allemaal van metaal.
Weet iemand waar ik deze eventueel zou kunnen kopen (heb al bij de meeste leveranciers gekeken, maar zie ze niet).
Zou het geluid van deze koelbeplating niet veel stiller zijn als de metalen versie?
Wie kan mij hier iets meer over vertellen.
Bij voorbaat dank!
Greetz David
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Uhhh...... ze liggen er al naast
Maar nadeel is inderdaad dat ze enorm barsten en doordat er aan de binnenkant een soort textielachtig iets zit hecht alles er enorm aan vast.
Die dikke aangekoekte laag zit ook echt muurvast.
Maar als ik de metalen delen erop wil zetten, passen die dan wel probleemloos aan de koeltunnel waar de ventilator aanzit???
Maar weet jij of ik die andere versie nog ergens kan kopen.
Greetz David
Maar nadeel is inderdaad dat ze enorm barsten en doordat er aan de binnenkant een soort textielachtig iets zit hecht alles er enorm aan vast.
Die dikke aangekoekte laag zit ook echt muurvast.
Maar als ik de metalen delen erop wil zetten, passen die dan wel probleemloos aan de koeltunnel waar de ventilator aanzit???
Maar weet jij of ik die andere versie nog ergens kan kopen.
Greetz David
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Die blokken met rubber zijn S6 blokken . Die kunnen gewoon ongelood op 95 rijden. Volgens mij kan je zonder problemen hier ijzeren op zetten. Ik denk dat het wel iets in geluid zal doen en dat ze er om die rede ook opzitten, maar ik heb ze eigenlijk ook nooit te kop zien staan. Ik zou voor ijzeren gaan.
HuhhDyane schreef:Die blokken met rubber zijn S6 blokken . Die kunnen gewoon ongelood op 95 rijden. Volgens mij kan je zonder problemen hier ijzeren op zetten. Ik denk dat het wel iets in geluid zal doen en dat ze er om die rede ook opzitten, maar ik heb ze eigenlijk ook nooit te kop zien staan. Ik zou voor ijzeren gaan.
Ik heb deze 2cv al 25 jaar en 25 jaar lang gedacht dat ik op super moest rijden
Hoe zeker weet jij dat dit een S6 is??
Daar zou ik heel blij mee zijn.
Maar vanaf welk jaar hebben ze deze koeltunnels dan gebruikt?
En hebben alle 2cv na 1985 dan deze koeltunnels gehad??
Wie weet dit??
Hoor graag van jullie.
Greetz David
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Als het een S6 motor is, staat dat dan op je autopapieren??backfire schreef:s6 staat bij mij op mijn kenteken papieren.
De mijne heeft ook rubber, de visa heeft metalen met daarop bitumen geplakt, dat dempt geluid ook perfect.
Het is inderdaad om het geluid te dempen, net zoals de isolatie onder je motorkap.
Greetz David
volgens mij wel, en je motornummer zou volgens mij A06/664 moeten zijn. Die van mij is A06/635
Zie http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... arbox.html
Zie http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... arbox.html