Pagina 1 van 6

Chassis aan de binnenkant schoonmaken.

Geplaatst: do 20 okt, 2011 19:48
door CitroënAZAM
hoe kun je het chassis van binnen het beste schoonmaken?

Geplaatst: do 20 okt, 2011 21:21
door JieKie
bovenplaat eraf?

Geplaatst: do 20 okt, 2011 21:40
door André Post
En als je dat niet wil kan je het ook doorspoelen met een hogedruk reiniger.

Geplaatst: do 20 okt, 2011 22:32
door CitroënAZAM
JieKie schreef:bovenplaat eraf?
zonde het chassis is perfect. ik zal inderdaad maar de hogedruk erbij moeten pakken.

chassis schoonmaken

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 07:00
door schroef
of gewoon niet schoonmaken, waarom zou je?

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 08:32
door RobM
met een hogedrukreiniger spuit je water op plaatsen waar je dat niet wilt hebben en waar het nooit meer verdampt. Waarom zou je er niet gewoon een hele bus anit-roest doorheen spuiten?

Gr Rob

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 10:35
door CitroënAZAM
tja ik denk dat er nog wat water in blijft zitten. ik zet vandaag het chassis wel scheef neer om het eruit te laten lopen.

hoeveel zijn de verzendkosten als rustbusters mij een fles RX stuurt?

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 11:33
door deusjevo
Lars Faber schreef:tja ik denk dat er nog wat water in blijft zitten. ik zet vandaag het chassis wel scheef neer om het eruit te laten lopen.
Je hebt 't dus al schoongespoten met water?
Persoonlijk had ik 't gewoon zo gelaten.
Vrees dat je nu nog meer kans hebt op roest.
Lars Faber schreef:hoeveel zijn de verzendkosten als rustbusters mij een fles RX stuurt?
Vraag 't ze zelf, da's 't handigst....
info@rustbuster.nl

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 12:11
door André Post
Ik heb het chassis van mijn 18PK 10 jaar geleden ook schoongespoten.
Daar kwam een boel rotzooi mee!
Dat wil je echt niet in het chassis hebben als je roestwering gaat aanbrengen.
Gewoon het chassis op verschillende manieren schuin houden om alles er uit te laten lopen en goed laten drogen.

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 12:36
door deusjevo
En d'r bleven zeer waarschijnlijk ook veel hopen drijfnat roest liggen op plekken waar je het niet wilt hebben.
De Dinitrol specialist doet een inspectie met endoscoop voor en na evt reiniging met water.
Vervolgens wordt een auto dan 48 uur in een verwarmde cabine gezet om te drogen alvorens te behandelen met ML.

Lukraak een hogedrukspuit in een chassis zetten en dan op goed geluk inspuiten met ML of RX zou niet mijn werkwijze zijn. :wink:

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 13:07
door Punky
Na inspuiten met water zou je hem wel kunnen vol nevelen met Fertan. Die gaat een antiroestproces aan met aanwezige roest in combinatie met water. Daarna wel ff MLen ofzo.

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 13:38
door CitroënAZAM
André Post schreef:Ik heb het chassis van mijn 18PK 10 jaar geleden ook schoongespoten.
Daar kwam een boel rotzooi mee!
Dat wil je echt niet in het chassis hebben als je roestwering gaat aanbrengen.
Gewoon het chassis op verschillende manieren schuin houden om alles er uit te laten lopen en goed laten drogen.
ja precies als ik het chassis beweeg hoor ik gerammel van allerlei rotzooi.

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 14:05
door deusjevo
deusjevo schreef:En d'r bleven zeer waarschijnlijk ook veel hopen drijfnat roest liggen op plekken waar je het niet wilt hebben.
Gamma... :wink:

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 16:36
door André Post
deusjevo schreef:En d'r bleven zeer waarschijnlijk ook veel hopen drijfnat roest liggen op plekken waar je het niet wilt hebben.
De Dinitrol specialist doet een inspectie met endoscoop voor en na evt reiniging met water.
Vervolgens wordt een auto dan 48 uur in een verwarmde cabine gezet om te drogen alvorens te behandelen met ML.

Lukraak een hogedrukspuit in een chassis zetten en dan op goed geluk inspuiten met ML of RX zou niet mijn werkwijze zijn. :wink:
Dacht je dat er bij gewoon gebruik geen water in het chassis komt?
Er zit gewoon modder in.
Het chassis is echt wel schoon te krijgen.
Het heeft bij mij wel meer tijd gekregen om te drogen voor de RX behandeling.
Ik ben nu 10 jaar verder met een origineel 1970 chassis,
wat altijd buiten is en in de winter blijft rijden.
Ondertussen zo'n 90.000km verder en nog nergens door geroest.
Geeft voor mij aan dat het in ieder geval geen kwaad heeft gedaan.

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 17:02
door CitroënAZAM
ik heb trouwens als ik door de gaten kijk, een dun laagje klei op de binnenkant. en als ik daar iets van wegkras, is de plaat nog steeds zwart in plaats van roestig.
Kan ik over dat laagje gewoon RX spuiten?