Pagina 1 van 1
Sproeiers
Geplaatst: zo 9 mar, 2003 23:56
door peter
Klopt het dat je met grotere sproeiers in mijn carburateur en een sportluchtfilter veel harder ga. Of is de snelheidswinst te verwaarlozen?
Ik heb een visa-blok met Weber carburateur. Welk sport luchtfilter en welke sproeiers kunnen hier in, en waar koop ik die?
peter
Geplaatst: zo 9 mar, 2003 23:56
door Floris
Je Visa zal misschien ietsje sneller gaan, maar vooral het benzineverbruik zal er flink op toenemen!
Wil je sneller rijden, neem dan een 1.1
Geplaatst: zo 9 mar, 2003 23:57
door Peter
Passen 1.1 sproeiers in een Weber Carburateur? Heb ik nu 0,75? Waar kan ik deze krijgen?
Geplaatst: zo 9 mar, 2003 23:58
door Gast
Denk dat er bedoelt wordt dat je een Citroen Visa met 1.1 liter motor moet kopen ipv een visa 2cilinder...Maar je, das weer lastig inbouwen he.
sproeiers
Geplaatst: di 22 apr, 2003 21:18
door catscit
Citroen heeft z'n werk goed gedaan.
De sproeier bezetting is vrij optimaal, als het ene heel modern blok is loopt ie bovenin een beetje arm, als je de sproeierbezetting hierop aanpast zul je iets onderin verliezen.
There is no such thing as a free lunch...
Wel een behoorlijk luchtfilter, K&N works for me...
een 2cv6 filter wurgt de motor, het visa filter geeft ook veel problemen.
Geplaatst: vr 25 apr, 2003 12:04
door peter
welk type k&N filter gebruik je, waar heb je dit gekocht en wat kostte deze? (ik heb nu een mooie verchroomde van een MG) Ik heb namelijkeen beetje mijn twijfels over de filterkwaliteit van mijn huidige filter.
K&N
Geplaatst: vr 25 apr, 2003 20:58
door catscit
ik heb 2 k&N filters,
eentje is van een AX GT, die is eigenlijk te groot maar als je de originele elleboog gebruikt als pasring past ie perfect. Probleem is dat de carterventilatie moeilijk aan te sluiten is. kostte destijds iets van 125 gulden.
De andere is van een Fiat X1/9.
Die heeft onderin een vierkant gat.
Ik heb hier een plaat in geschroeft met daarin een ovaal gat met daarin een ovale pijp gelast buiten diameter gelijk aan de carbu.
Stuk afgezaagde elleboog on beide op elkaar te schroeven.
Carter ventilatie is een extra buisje in de plaat gelast.
Kostte iets meer als het ax filter maar is ook een stuk beter.
Achterin de k&n catalogus staan universele filters, we hebben het meeste deze toegepast, een cylindervormige met goeie diameter kan zo op de carbu geschrhoeft worden en zijn goedkoper als de type specifieke filters.
hier mijn k&N op de eend van joke senna, m'n vriendin.
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _n_001.jpg
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _n_002.jpg
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... _n_003.jpg
en de andere:
http://www.cats-citroen.net/citroen_mus ... v4_042.jpg
een green luchtfilter, voor de wat hogere vermogens applicaties.
Zo geplaats dat ie voldoende koude lucht krijgt (geen uitlaat aan de bovenkant!)