Pagina 1 van 2
AK350 1956 wie heeft er informatie over:
Geplaatst: zo 4 dec, 2011 15:09
door Mad Red Duck
Ik ben bezig een AK350 uit 1965 op te bouwen en ben op zoek naar onderdelen en informatie.
Wie kan mij helpen aan:
- de deur scharnier strippen van de achter deuren. 6 gaten.
- zijruiten laadruimte,binnen maat 44cm hoog en 62cm breed.
- kabelgootjes links en rechts net achter de kabine in de laadruimte.
Wie heeft informatie foto's of schema's van:
-luchtfilterhuis, zit een rechthoekig model bij zonder filter element.
-hoe en waar zitten de zekeringen, ik mis denk ik iets in de bedrading.
-hoort er op dit model een ruitensproeier installatie, geen gaatje in motorkap.
-op welke wijze zit de uitlaat gemonteerd.
Heeft iemand dit type eend en kan ik contact opnemen om eventueel foto's te komen maken.
Ik hoor het graag,
Dick.
Geplaatst: zo 4 dec, 2011 15:24
door marcopr
Is het een Franse 350?
Geplaatst: zo 4 dec, 2011 15:48
door André Post
Zal wel geen zekeringen hebben?
Heeft mijn 1970 18PK ook niet.
Geplaatst: zo 4 dec, 2011 16:51
door Bertje Beige
Volgens mij loopt de uitlaat net als bij een Azam 6 onder de rechter bodemplaat door.
En ik denk ook dat er geen zekeringen in horen te zitten.
Een maat van me heeft een 350 uit 69, en ook die heeft geen ruitensproeier!
En voor datgene wat je zoekt zou ik een advertentie plaatsen, en de zijruiten van een AK400 laag passen ook.
Maar deze ramen zijn wel moeilijk te vinden, en de deurscharnierstrippen zijn toch hetzelfde als een AZU?
Meer kan ik je voorlopig niet helpen
Geplaatst: zo 4 dec, 2011 20:12
door marcopr
Als je op je spiegels rijdt heb je geen zijruiten nodig. Is geen gezicht (vind ik dan, rij zelf ook met een dichte laadruimte en dat gaat prima. Jaren met bestelwagens gereden, ook alles dicht)
Geplaatst: zo 4 dec, 2011 20:27
door supercees
de uitlaat:
mijn 66'er azu 250 heeft twee dempertjes, waarvan de 2e op de plek zit van de eerste demper van de latere eenden. hij eindigt ook na de tweede demper (dus onder de versnellingsbak!), er zit een rechthoekig stukje pijp op als uiteinde wat misschien een centimeter uitsteekt.
ruitensproeier:
mijn motorkap heeft ook geen gaatje.
zekeringen: niet aanwezig
luchtfilterhuis;
ik heb een klein metalen rond luchtfilterhuisje
Geplaatst: zo 4 dec, 2011 20:41
door Mad Red Duck
marcopr schreef:Is het een Franse 350?
Het is inderdaad een Frans exemplaar
Geplaatst: zo 4 dec, 2011 20:46
door marcopr
Dan heeft hij geen zekeringen en geen ruitensproeier. Wel een ampere meter of een rode lamp centraal op het dashbord.
Geplaatst: zo 4 dec, 2011 20:52
door Mad Red Duck
[quote="supercees"]de uitlaat:
De uitlaat loopt van rechterkant motor onder rechter voorstoel waar de tweede demper zit en dan van rechts naar links tussen het chassis en laadruimte in,
Op de demper zit niet zoals bij een 2cv6 de bevestigingsbeugeltjes voor de rubbers. Hier zitten een soort vierkant gelaste plaatjes en tegen over elkaar gaatjes. Ik weet niet hoe ik de rubbers aan de demper moet bevestigen. Er zitten wel bij deze AK de zelfde rubbers als bij een demper ophanging van een 2cv6.
Alles is vast te maken maar ik wil hem zo origineel mogelijk hebben.
Ik had al een vermoeden dat er geen zekeringkast bij zat. In de kabelboom kon ik er niks van ontdekken. In de Olyslager vraagbaak van de ami6 1964-1967 waar de besteleend ook in staat geven ze wel 3 zekeringen aan.
Jammer dat ik geen fotos' kan uploaden om het duidelijker te maken.
Geplaatst: ma 5 dec, 2011 00:32
door AK350
Een zekeringenkast heb je niet. Het enige lampje op het dash is voor de oliedruk.
Rechthoekig luchtfilter is volgens mij van de ami afkomstig, mijn AK heeft een ander type luchtfilter
De uitlaat loopt linksvoor uit het spruitstuk, dan naar een pot onder de versnellingsbak, via de rechterzijde, naar de sigaar en vervolgens dwars onder de bak door.
Totaal 5 uitlaat delen; 3 buizen en 2 potten
Geplaatst: ma 5 dec, 2011 01:04
door Egbert2CV
Was er al een 350 in 1956 ? Topictitel...
ach nee kijk, het moet 9 jaar later zijn...
Geplaatst: ma 5 dec, 2011 10:30
door supercees
mijn (complete) uitlaat:
mijn luchtfilterhuis:
Geplaatst: ma 5 dec, 2011 13:11
door 2cvpieter
is een ak350 niet technish identiek aan een ami uit de zelfde periode ?
ga anders even naar citroenazu.nl daar zitten een paar alles weters
Geplaatst: ma 5 dec, 2011 14:26
door marcopr
Supercees, je hebt een azu, dat is echt anders. Andere motor, andere versnellingsbak, ander chassis. Koets wat langer. Er kunnen twee zakken cement extra mee. enz.
Geplaatst: ma 5 dec, 2011 15:10
door supercees
nee hoor, koetsje is de kortste die er is, laadvermogen het laagste van de besteleendjes (250 kilo), of bedoel je dat de ak350 wat groter is?