Visa cilinders op eend blok dan opboren naar 810 cc ???????

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Visa cilinders op eend blok dan opboren naar 810 cc ???????

Bericht door wusten-fuchs » ma 12 dec, 2011 17:59

:idea: op dit moment ben ik bezig met een 8 deurs limo eend

om deze ook nog van de plek te krijgen dacht ik aan een 810 cc twee cilinder

het moet als volgt kunnen ::: normaal eend blok ... visa cilinders deze uitfrezen en voorzien van een gietijzeren bus

dan kan er maximaal een inhoud worden bereikt van 810 cc dwz 405 per cilinder

dit alles is al een keer gedaan met name door wat belgen het probleem waar ik nu tegen aan loop is het volgende ::: er moeten zuigers te koop zijn die in deze boring passen, aleen ik kom er niet echt achter

de zuigers van een MG-B zouden kunnen passen echter voor ik deze bestel zou ik graag willen weten of er iemand is die dit soort ombouw al een keer gedaan heeft en me kan vertellen welke zuigers ik beter kan nemen


het moet per .se een twee cilinder blijven vanwege de aanstaande rdw keuring en bovendien ombouw naar 4 cilinders heb ik al zo vaak gedaan ( gsa//subaru) dat vind ik niet echt intteresant meer




wie heeft er een IDEE??????? :idea: :idea:


FUCHS
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » ma 12 dec, 2011 20:19

Hey Fuchs,

Neem eens contact op met PP

http://www.pp-2cv.be/FRENCH.HTM

Robin

vanVeller
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 302
Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
Locatie: Horssen (bij Druten)
Contacteer:

Bericht door vanVeller » wo 8 feb, 2012 15:54

Er zijn Belgen actief op dit gebied, ik rij binnenkort met hun 710CC blokje rond in mijn Méhari 4x4 Voisin.

Dit is hun site: http://www.vgs2cv.be

Edwin
Gifkikker

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » wo 8 feb, 2012 20:29

jij giftige grenswipper ;-)
see you when you see me

vanVeller
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 302
Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
Locatie: Horssen (bij Druten)
Contacteer:

Bericht door vanVeller » wo 8 feb, 2012 20:46

Verdorie zou bijna denken dat Joe jaloers aan het worden is :)

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 8 feb, 2012 23:10

Toe maar 710cc.
Heb je je bak nu al op orde?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

vanVeller
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 302
Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
Locatie: Horssen (bij Druten)
Contacteer:

Bericht door vanVeller » do 9 feb, 2012 15:09

De bak is na de revisie van Michel helemaal top. Hij heeft zich al bewezen in de Touareg Trail 2009, heerlijk om de sahara zo weg te rijden met 2 mensen extra op de achterklep.

Dit najaar ga ik voor de 3e keer de Touareg Trail rijden. Je kan de voorbereidingen volgen via facebook: www.facebook.com/TouaregTrailGifkikker

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 409
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » do 9 feb, 2012 21:48

vanVeller schreef:heerlijk om de sahara zo weg te rijden met 2 mensen extra op de achterklep.
Heerlijk, om nadat je eerst twee auto's op gang gebracht heb in het mulle zand van de sahara, mee te kunnen rijden op de achterklep. :D

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 9 feb, 2012 22:15

...ideaal wat meer power maar de eerste post maakte mij nieuwschierig.
een 8 deurs limo eend :shock: Dat vraagt om foto's :P
Citroén rolls better than a Rolls!

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » vr 10 feb, 2012 08:25

heerlijk om de sahara zo weg te rijden met 2 mensen extra op de achterklep.
Maar die ene was maar een kleintje.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 409
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » vr 10 feb, 2012 22:55

Nicky schreef: Maar die ene was maar een kleintje.
:D

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 28 jun, 2013 20:37

Ben je in dit verhaal nog verder gekomen????? Zit hier ook over te denken, eventueel met twinspark, turbo en mijn eigen ontsteking.....

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 29 jun, 2013 10:22

Ik zou voor 710cc altijd de Visa motor nemen,want de 3X gelagerde krukas kan echt meer hebben

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » wo 14 aug, 2013 00:40

Ik heb net zo'n (Belgisch) blok aangeschaft, foto's te zien onder restauraties en verbouwingen bij de red 2cv 1987 custom.
Carter is van een 2cv aangepast voor een derde lager en hierin wordt de visa krukas geplaatst. Carter van een 2cv schijnt sterker t e zijn. Kan niet anders zeggen dan dat het blok super loopt en er ook nog eens geweldig uitziet. Als hij tenminste zo schoon en mooi blijft :wink: Maar ja voorlopig rijden we nog niet met de eend
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 14 aug, 2013 12:13

Ducksen schreef:Ik heb net zo'n (Belgisch) blok aangeschaft, foto's te zien onder restauraties en verbouwingen bij de red 2cv 1987 custom.
Carter is van een 2cv aangepast voor een derde lager en hierin wordt de visa krukas geplaatst. Carter van een 2cv schijnt sterker t e zijn. Kan niet anders zeggen dan dat het blok super loopt en er ook nog eens geweldig uitziet. Als hij tenminste zo schoon en mooi blijft :wink: Maar ja voorlopig rijden we nog niet met de eend

Welke?? Ik neem aan 710cc, heb Filip nog gesproken in Alcaniz, hij is de 760cc nog aan het ontwikkelen en voor de 810cc heb je een nieuwe krukas nodig met een grotere slag, omdat je met 760cc zo ongeveer op de maximale boring van de Visa cilinder zit......


p.s. vind geen foto's of ligt dat aan mij...

Plaats reactie