Pagina 1 van 1

Visa cilinders op eend blok dan opboren naar 810 cc ???????

Geplaatst: ma 12 dec, 2011 17:59
door wusten-fuchs
:idea: op dit moment ben ik bezig met een 8 deurs limo eend

om deze ook nog van de plek te krijgen dacht ik aan een 810 cc twee cilinder

het moet als volgt kunnen ::: normaal eend blok ... visa cilinders deze uitfrezen en voorzien van een gietijzeren bus

dan kan er maximaal een inhoud worden bereikt van 810 cc dwz 405 per cilinder

dit alles is al een keer gedaan met name door wat belgen het probleem waar ik nu tegen aan loop is het volgende ::: er moeten zuigers te koop zijn die in deze boring passen, aleen ik kom er niet echt achter

de zuigers van een MG-B zouden kunnen passen echter voor ik deze bestel zou ik graag willen weten of er iemand is die dit soort ombouw al een keer gedaan heeft en me kan vertellen welke zuigers ik beter kan nemen


het moet per .se een twee cilinder blijven vanwege de aanstaande rdw keuring en bovendien ombouw naar 4 cilinders heb ik al zo vaak gedaan ( gsa//subaru) dat vind ik niet echt intteresant meer




wie heeft er een IDEE??????? :idea: :idea:


FUCHS

Geplaatst: ma 12 dec, 2011 20:19
door robin2cv
Hey Fuchs,

Neem eens contact op met PP

http://www.pp-2cv.be/FRENCH.HTM

Robin

Geplaatst: wo 8 feb, 2012 15:54
door vanVeller
Er zijn Belgen actief op dit gebied, ik rij binnenkort met hun 710CC blokje rond in mijn Méhari 4x4 Voisin.

Dit is hun site: http://www.vgs2cv.be

Edwin
Gifkikker

Geplaatst: wo 8 feb, 2012 20:29
door joe_catchou
jij giftige grenswipper ;-)

Geplaatst: wo 8 feb, 2012 20:46
door vanVeller
Verdorie zou bijna denken dat Joe jaloers aan het worden is :)

Geplaatst: wo 8 feb, 2012 23:10
door André Post
Toe maar 710cc.
Heb je je bak nu al op orde?

Geplaatst: do 9 feb, 2012 15:09
door vanVeller
De bak is na de revisie van Michel helemaal top. Hij heeft zich al bewezen in de Touareg Trail 2009, heerlijk om de sahara zo weg te rijden met 2 mensen extra op de achterklep.

Dit najaar ga ik voor de 3e keer de Touareg Trail rijden. Je kan de voorbereidingen volgen via facebook: www.facebook.com/TouaregTrailGifkikker

Geplaatst: do 9 feb, 2012 21:48
door Peter v G
vanVeller schreef:heerlijk om de sahara zo weg te rijden met 2 mensen extra op de achterklep.
Heerlijk, om nadat je eerst twee auto's op gang gebracht heb in het mulle zand van de sahara, mee te kunnen rijden op de achterklep. :D

Geplaatst: do 9 feb, 2012 22:15
door Bull Frog Bleu
...ideaal wat meer power maar de eerste post maakte mij nieuwschierig.
een 8 deurs limo eend :shock: Dat vraagt om foto's :P

Geplaatst: vr 10 feb, 2012 08:25
door Nicky
heerlijk om de sahara zo weg te rijden met 2 mensen extra op de achterklep.
Maar die ene was maar een kleintje.

Geplaatst: vr 10 feb, 2012 22:55
door Peter v G
Nicky schreef: Maar die ene was maar een kleintje.
:D

Geplaatst: vr 28 jun, 2013 20:37
door LPGo
Ben je in dit verhaal nog verder gekomen????? Zit hier ook over te denken, eventueel met twinspark, turbo en mijn eigen ontsteking.....

Geplaatst: za 29 jun, 2013 10:22
door Gerard2cv
Ik zou voor 710cc altijd de Visa motor nemen,want de 3X gelagerde krukas kan echt meer hebben

Geplaatst: wo 14 aug, 2013 00:40
door Ducksen
Ik heb net zo'n (Belgisch) blok aangeschaft, foto's te zien onder restauraties en verbouwingen bij de red 2cv 1987 custom.
Carter is van een 2cv aangepast voor een derde lager en hierin wordt de visa krukas geplaatst. Carter van een 2cv schijnt sterker t e zijn. Kan niet anders zeggen dan dat het blok super loopt en er ook nog eens geweldig uitziet. Als hij tenminste zo schoon en mooi blijft :wink: Maar ja voorlopig rijden we nog niet met de eend

Geplaatst: wo 14 aug, 2013 12:13
door LPGo
Ducksen schreef:Ik heb net zo'n (Belgisch) blok aangeschaft, foto's te zien onder restauraties en verbouwingen bij de red 2cv 1987 custom.
Carter is van een 2cv aangepast voor een derde lager en hierin wordt de visa krukas geplaatst. Carter van een 2cv schijnt sterker t e zijn. Kan niet anders zeggen dan dat het blok super loopt en er ook nog eens geweldig uitziet. Als hij tenminste zo schoon en mooi blijft :wink: Maar ja voorlopig rijden we nog niet met de eend

Welke?? Ik neem aan 710cc, heb Filip nog gesproken in Alcaniz, hij is de 760cc nog aan het ontwikkelen en voor de 810cc heb je een nieuwe krukas nodig met een grotere slag, omdat je met 760cc zo ongeveer op de maximale boring van de Visa cilinder zit......


p.s. vind geen foto's of ligt dat aan mij...