Pagina 1 van 23
Restauratie rode 2cv6, kontaktslot
Geplaatst: vr 13 jan, 2012 18:40
door RobM
Het nieuwe project is er:
Koets, chassis en motor met bijbehorende papieren.
Hij was al behoorlijk gedemonteerd, maar gelukkig zijn de belangrijkste delen nog bij elkaar.
Er moet nog wel wat gelast:
Het chassis ziet er aan de onderkant nog heel goed uit. Ik hoopte dat het nog te gebruiken was. Tot ik dit plaatje losmaakte:
toen zag ik dit:
close-up
toch maar nieuw chassis bestellen.
Plan: eerst weer rijdend maken. Dan naar de RDW voor VIN en loodjes. En dan restaureren.
Deze keer geen denkwerk over de kleur: rouge de castille.
De quizvraag: wie weet van welke forummer deze eend komt? Tip: de linker-achter draagarm was helemaal krom.
Gr Rob
Geplaatst: vr 13 jan, 2012 23:11
door Art
ZODAN
Heb ik daarmee rondgereden???
Had er geen idee van dat ie onder die plaat zo erg verrot was zeg.
Dan heb ik er 1,5 jaar geleden toch echt teveel voor betaald,ik wist dat ik hem binnen een paar jaar moest gaan opknappen en dat stond ook in de planning tot het noodlottige ongeval zich voltrok..... hoe dan ook, veel plezier en succes met het opknappen. Hoop dat je er weer een mooie eend van maakt. Maar gezien je laatst afgeronde project zal dat wel goed komen
Ik blijf dit topic volgen
Geplaatst: za 14 jan, 2012 09:19
door Bertje Beige
Zo, rouge de castille, mooi dat die kleur zo blijft
Succes met het project, maar waarom moet je de auto rijdend maken?
Kun je met dit pakket onderdelen niet zo naar de RDW?
Geplaatst: za 14 jan, 2012 12:14
door siemen
chassis niet weg gooien! heb ik meschien wel belang bij!
Geplaatst: za 14 jan, 2012 23:15
door Art
Ik heb nog 3 foto,s van toen je hem op kwam halen.
en hier nog een album link naar de foto,s van nat na de aanrijding
http://www.mijnalbum.nl/Album=F3QUQFLF
Geplaatst: zo 15 jan, 2012 00:30
door David
Stond de eend gewoon geparkeerd toen er iemand tegenaan reed?
Geplaatst: zo 15 jan, 2012 18:43
door Art
Ja idd. kwestie van de verkeerde(parkeer) plek op de verkeerde tijd
Geplaatst: zo 15 jan, 2012 19:10
door David
Was de verzekering een beetje netjes?
Ben altijd benieuwd hoe verzekeraars met een 2cv omgaan....
Geplaatst: zo 15 jan, 2012 19:21
door Art
Ja, ik had geen klagen, heb met behoud van het wrak de aanschafprijs precies eruit (175oE) mag je weten. Als ik de eend aan hun had verkocht had ik nog 250 extra kunnen krijgen, maar gezien de onderdelen die ik nog ervan kon gebruiken heb ik dat niet gedaan.
Maar als mijn huidige eend klaar is laat ik hem wel ff taxeren, want die is veeel meer waard dus als ik dan in een total loss situatie weer 1750 krijg ga ik wel de boot in.
Geplaatst: zo 15 jan, 2012 20:33
door Franko
Ahhh Rob dit is dus je nieuwe project!
Succes ermee!
Bedankt voor de mail he!
Grt,
Frank
Geplaatst: ma 16 jan, 2012 09:42
door David
Ik zie soms prijzen die gevraagd worden voor eenden die ik van God los vind.
Opgeknapte barrels die er aan de buitenkant goed uitzien gaan voor 4000 euro weg.
Maar je moet vooral niet verder kijken, want dan schrik je je rot, alle ellende weggeplamuurd en gespoten.
Ik ben dan benieuwd als mijn eigen 2cv getaxeerd wordt, een 100% eerlijke auto, al 25 jaar in mijn bezit nog nooit gelast of gespoten en in perfecte staat.
Ik moet er niet aan denken dat daar iemand op klapt.
greetz David
Geplaatst: wo 18 jan, 2012 22:21
door RobM
Nu blijkt er een 123 ontsteking in het blok te zitten. Da's mooi. Bij het schoonmaken de draden even losgehaald in de veronderstelling dat ik wel weet hoe de boel aan elkaar meot. niet dus.
Er zit een rode, zwarte en gele draad aan. Wie weet het aansluitschema?
Gr Rob
Geplaatst: wo 18 jan, 2012 22:44
door Punky
Kijk even op de site onder het kopje Publicaties. Daar staat een compleet inbouwschema.
Geplaatst: vr 20 jan, 2012 08:47
door Tom Duckpower
rood = plus vanaf contactslot
geel = plus bobine
zwart = min bobine
volgens mij
Geplaatst: vr 20 jan, 2012 19:49
door RobM
Tom Duckpower schreef:rood = plus vanaf contactslot
geel = plus bobine
zwart = min bobine
klopt.
Motor loopt, morgen spatborden en motorkap er op en dan kan er weer gereden worden.
Gr Rob