Pagina 1 van 1
verhogen van je 2cv
Geplaatst: vr 23 mar, 2012 15:11
door henkiepank
zijn er websites die haarfijn uitleggen hoe je je 2cv kan verhogen?
Hank
Geplaatst: vr 23 mar, 2012 15:36
door dyane_maniac
verhogen (in beperkte mate) gaat door de trekstangen meer in de trekogen te draaien. (je krikt de auto aan een zijde helemaal op en dan met speciale sleutel of voorzichtig met griptang draai je de trekstang iets in. maar ik zou je adviseren de eend niet te ver omhoog te schroeven ivm wegligging
Geplaatst: vr 23 mar, 2012 16:10
door Captain Krimson
ik heb mijn eend tamelijk hoog geschroefd. Wat ik qua wegligging merk is dat de eend overstuurd raakt. Dat betekend, een bocht insturen en tijdens de bocht ietwat tegensturen. Daar is aan te wennen, maar houd er rekening mee dat bij uitwijkmanouvres de eend anders reageert. Probeer dat uit zodat je bij noodsituaties weet wat er gebeurt.
Geplaatst: vr 23 mar, 2012 16:18
door AZL57
en als je hem te hoog zet kan dat je aandrijfassen kosten vanwege de te scherpe hoek die dezen moeten maken.
We hebben wel al eens de truc toegepast een eend via u-profielen hoger op het chassis te zetten. Alleen de stuurophanging moet je dan aanpassen of een mehari stuurstang met kruiskoppeling gebruiken.
Geplaatst: vr 23 mar, 2012 16:22
door Captain Krimson
de eend hoger op het chassis zetten levert natuurlijk geen extra bodemvrijheid op
Geplaatst: vr 23 mar, 2012 16:46
door supercees
monteer je achteras onder je chassis...
Geplaatst: vr 23 mar, 2012 21:18
door Rossero
Dat zou wel werken, maar achter verhogen kan niet veel kwaad. Niet voor je wegligging, niet voor je aandrijfassen, niet voor je stuurstangen en niet voor de veerrichting.
Voor heb je die problemen echter wel. Als hij erg hoog staat is het slecht voor je homokineten, je stuuring wordt anders, je zwaartepunt komt hoger en als je een hoge drempel tegen komt staat je draagarm haaks op de drempel en krijg je een giga klap tegen je auto aan en kan je draagarm dubbel slaan.
verhogen van je 2cv
Geplaatst: zo 25 mar, 2012 13:41
door henkiepank
Ik bedoelde eigenlijk nog hoger.
Rallyhoogte zeg maar ...
Ik zie websites en bedrijven die het kunnen.
Maar er zijn vast mensen die dit gedaan geprobeerd hebben.
Ik zoek websites met uitleg, what to do?
Hoe hoog was de sahara 2cv?
Effecten op de wegligging begrijp ik.
Ik heb trouwens een AMI 8 Break.
Hank
Geplaatst: zo 25 mar, 2012 17:19
door Bull Frog Bleu
mogelijk kan je eens naar de ervaringen vragen van de mosterdgele ami 8 break hier op het forum. Weet zo even niet waar het topic zich bevind maar die zijn er mee door de woestijn gereden. Volgens mij niet eens extreem verhoogd. Kwestie van beschermen en verstevigen. Wat zijn je plannen precies??
Geplaatst: zo 25 mar, 2012 17:45
door Rossero
Rallye eenden zijn ook niet erg verhoogd hoor! Grotere banden helpt ook maar dan verlies je weer trekkracht
Geplaatst: zo 25 mar, 2012 18:35
door engbokho
Bull Frog Bleu schreef:mogelijk kan je eens naar de ervaringen vragen van de mosterdgele ami 8 break hier op het forum. Weet zo even niet waar het topic zich bevind maar die zijn er mee door de woestijn gereden. Volgens mij niet eens extreem verhoogd.
De auto rijdt -as we speak- nog steeds door Afrika. Hij is maar iets opgeschroefd, en gaat vrolijk op Mabor bandjes overal over en doorheen.