OranjeEend is ook aan komen rijden

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
OranjeEend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: za 31 mar, 2012 21:59
Contacteer:

OranjeEend is ook aan komen rijden

Bericht door OranjeEend » za 31 mar, 2012 22:32

Hallo allemaal!

Mijn naam is Paul, net 40, woonachtig in Eindhoven en eindelijk, sinds afgelopen maandag, in bezit van mijn allereerste eend: een mooie oranje 2CV4 uit 1974.
Na een zoektocht waarin ik diverse kandidaat eenden ben tegengekomen was het bij deze liefde op het eerste gezicht...
Ben al een tijdje hier op het forum her en der wat berichten aan het lezen en al heel wat dingen wijzer geworden. Het idee is vooral om er heerlijk aan te knutselen en de wagen weer zo origineel mogelijk te maken, waarbij je moet weten dat autotechniek een vrij nieuw gebied voor mij is. Dus vergeef me als ik eens met domme vragen kom :oops:

Ik zal zorgen zsm een foto te plaatsen van de eend, die door mijn dochter al "The Anoying Orange" is gedoopt...

Paul

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » za 31 mar, 2012 22:34

hi paul welkom!!

als je ooit hulp nodig hebt, ik woon in waalre ong. op 4 km afstand van eindhoven. dus laat het dan maar weten.

misschien heb je al wel is een gele 2cv pickup rond zien rijden in eindhoven haha.

gr

OranjeEend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: za 31 mar, 2012 21:59
Contacteer:

Bericht door OranjeEend » za 31 mar, 2012 22:48

Bedankt! Lijkt me zeker een goed plan om eens richting Waalre te komen! Wat hulp betreft, ik heb een vraag gesteld in Siemen zijn topic omtrent chassisnummers. In mijn eend zitten nl onduidelijke nummers...

Heb je enige ervaring met de RDW in Veldhoven?

Een gele pickup eend? Geweldig! :-)

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » za 31 mar, 2012 22:56

nee ik heb niet echt ervaring met de rdw, probeer hun zoveel mogelijk te ontlopen altijd. maar komt omdat ik nu iets aan bouwen ben wat ze vast weer niet leuk vinden, je kan het hier op forum vinden bij restauraties en verbouwingen, de matzwarte dyane is het.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 31 mar, 2012 23:22

Welkom op het forum. Leuk dat er weer een mede-Brabo bij is. Kom ook nog wel eens in Eindhoven, meestal met mijn blauwe Ami met geblokt dak.

Zijn de nummers wel origineel en is er nog wel pap van te maken? Of is het geheel niet meer leesbaar.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 1 apr, 2012 10:09

Hallo Paul,
Welkom hier .
Wat dat chassisnummer betreft... Misschien heb je het al gedaan... maar probeer zoveel mogelijk verf en dergelijke te verwijderen uit het ingeslagen nummer, zodat je blank staal overhoud. Het nummer moet dan beter leesbaar zijn en je kunt er dan evt . blanke lak over spuiten.
Volgens mij heeft de RDW er begrip voor als het nummer niet duidelijk leesbaar is, het is alleen te hopen dat er niet twee verschillende nummers ingeslagen staan. Als dat wel het geval is zou ik het nummer dat niet op de papieren staat goed met verf o.i.d. bedekken .
Nog een tip: bel de RDW en vraag over niet duidelijk ingeslagen nummers .
Je hoeft je echte naam niet te noemen, dus blijf je anoniem .
Verder succes met het opknappen!
het is heel erg leuk werk !

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 1 apr, 2012 10:20

wat ik gisteren gedaan heb omdat de mijne binnenkort weer apk gekeurd moet worden en het nummer rauwelijks meer te lezen was;

schuurpapiertje over chassisnummer halen, wit spuiten met lak uit een bus en dan in de nog natte lak met een kraspen het chassisnummer naar boven halen, deels in de nog net zichtbare groeven, deels gokken aan de hand van het nummer in je papieren. door dit in de nog natte lak te doen duw je de lak wat opzij met de kraspen, je krijgt dan reliëf en kleurverschil en een goed leesbaar nummer.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

OranjeEend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: za 31 mar, 2012 21:59
Contacteer:

Bericht door OranjeEend » zo 1 apr, 2012 18:19

Bedankt voor deze zeer bruikbare tips en het warme welkom!
Ga zeker proberen het nummer meer leesbaar te maken zoals is beschreven. Het andere nummers is duidelijk onleesbaar gemaakt maar zou hetzelfde nummer moeten betreffen. Dus bij een eventueel CSI achtig onderzoek moet hetzelfde nummer er uit komen. Ik zal ook eens bij de RDW informeren over hoe ze hier tegenover staan. Ik wacht ook nog even of de vorige eigenaar wellicht nog gegevens heeft. En anders twee keuzen: het er op wagen en voor onderzoek naar RDW of het zo laten en hopen dat er bij APK's niet moeilijk over wordt gedaan.

Kom ik gelijk op mijn volgende vraag, speciaal voor de brabo's hier:
- zijn er in de omgeving van Eindhoven APK stations welke 'eendvriendelijk' zijn, denk bv aan de fuseepennen etc. Alle tips/adresjes welkom!

Enne, hier is ie dan! Foto is gemaakt de dag voordat ik hem ging ophalen.

Afbeelding
Of als foto niet werkt, deze link: http://hotimg23.fotki.com/p/a/83_163/12 ... 038-vi.jpg

Paul

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 1 apr, 2012 19:21

ik ga zelf altijd naar frank apk, in aalst. heb er goede ervaring mee, en hij weet genoeg van de wat oudere auto's enzo.

Gebruikersavatar
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
Locatie: Ergens in Brabant

Bericht door Maikel » zo 1 apr, 2012 20:49

Kijk hier even alledag staan alle eendeboeren van nederland op .. zitten een hoop bij je in de buurt.
Ik heb nu een eend in Esbeek staan, is voor mij een eind rijden (vanuit Leiden) maar dat vind ik meer dan de moeite waard. Voor jou vanuit eindhoven iig een stuk dichter in de buurt.

Deze meneer doet alleen eendjes van alle leeftijden en ook APK.
some got it, some eend

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 5 apr, 2012 17:14

kijk nu hebben we het over leuke eenden!!!!!!!

2cv4
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 14 aug, 2006 10:46
Locatie: ijmuiden

Bericht door 2cv4 » do 5 apr, 2012 19:37

Wat geweldig een echte orange 2cv uit 1974 ik zou deze zeker helemaal orgineel laten of maken.Want van dit type zijn er niet zo heel veel meer. ZIN VERWIJDERD IVM ZARTMAKERIJ. Onderdelen zijn op zich goed verkrijgbaar deze uitvoering heeft een bruin interieur.Heel veel succes met de restauratie.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto

Plaats reactie