motor testen
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
motor testen
Ik wil de motor( op het kale chassis) laten proefdraaien. Hoe en welke draden sluit ik dan aan? Ik neem aan dat er vanaf de accu 1 kabel naar de startmotor gaat, en 1 naar de massa. Gaat er dan 1 naar de bobine en de andere van de bobine naar de ontsteking? Dus graag welke draad(kleur) waar naar toe!
-
- Veelvuldig poster
Plus:
- dikke kabel van de accu op de startmotor (grote aansluiting)
- draad van + accu naar + bobine
- (start) draad van + accu naar kleine aansluiting startmotor
beter is om in/tussen de laatste draad een startknop te zetten om vonken te voorkomen
Bobine:
- min bobine naar onsteking
Min:
- dikke kabel van accu naar één van de boutjes op versnellingsbak/motor
Bij startpoging pas de draden op de plus op de accu aansluiten als je daadwerkelijk gaat starten anders brand bobine door gezien deze nu direct spanning krijgt.
Succes
- dikke kabel van de accu op de startmotor (grote aansluiting)
- draad van + accu naar + bobine
- (start) draad van + accu naar kleine aansluiting startmotor
beter is om in/tussen de laatste draad een startknop te zetten om vonken te voorkomen

Bobine:
- min bobine naar onsteking
Min:
- dikke kabel van accu naar één van de boutjes op versnellingsbak/motor
Bij startpoging pas de draden op de plus op de accu aansluiten als je daadwerkelijk gaat starten anders brand bobine door gezien deze nu direct spanning krijgt.
Succes
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Gerard2cv
- Super eendkenner
De ontsteking op tijd zetten gaat puur om het moment van het openen van de puntjes.Dat kan dus heel goed met een Ohmmeter.
Maar een plus rechtstreeks op de plus van de bobine is precies eender als de bundel is aangesloten en je het contact aanzet.Je moet ook alleen naar even de ontsteking op tijd zetten
Maar een plus rechtstreeks op de plus van de bobine is precies eender als de bundel is aangesloten en je het contact aanzet.Je moet ook alleen naar even de ontsteking op tijd zetten
tis toch logisch wat Bull Frog Bleu zegt. Je contactpuntjes zijn immers niet meer dan een aan-uitschakelaar. Je kunt met een accu (of een batterijtje), een proeflampje en een draadje, makkelijk controleren wanneer die schakelaar opent en sluit. En als je echt wilt starten, vervang je het lampje door een bobine
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
onsteking
Ik zal wel dom zijn:)
Ik heb een draad naar de plus accu en een draad naar de min accu. Als ik nu met het lampje meet, met de contactpunten open, brand het lampje. Ik meet op de hamer, dus het onderste gedeelte. Maar als de punten gesloten zijn, brand het lampje ook. Ik heb het vliegwiel in de stand staan dat de pen er in past, dus zuigers in het bvd punt.
Wat doe ik fout? Ook als ik het ontstekingshuis verdraai blijft het lampje branden.
GRRRRRRRRRRRR.
Ik heb een draad naar de plus accu en een draad naar de min accu. Als ik nu met het lampje meet, met de contactpunten open, brand het lampje. Ik meet op de hamer, dus het onderste gedeelte. Maar als de punten gesloten zijn, brand het lampje ook. Ik heb het vliegwiel in de stand staan dat de pen er in past, dus zuigers in het bvd punt.
Wat doe ik fout? Ook als ik het ontstekingshuis verdraai blijft het lampje branden.
GRRRRRRRRRRRR.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Starten
Wie kan mij helpen? Ik heb, om de motor proef te laten draaien, de aanwijzing van Bull Frog Bleu opgevolgd. Zie foto. De rode startkabel gaat dus naar de + op de accu. Dat betekend dus dat de grijze kabel, welke normaal op de + van de bobine komt even geen aansluiting heeft Als ik de motor start geeft de bougie geen vonk! Contactpunten staan, volgens mij, goed.

Op de plus van je bobine komt een provisorisch draadje naar de plus van de accu, of naar de dikke aansluiting op je startmotor. Maar wat zit daar nou op de min van je bobine? Dat lijkt wel het draadje van de oliedruksensor. Vermeld effe de kleur van de manchetten, niet van de draadjes. Misschien kunnen we je dan beter helpen...
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb de punten weer opnieuw afgesteld, maar het lampje gaat steeds uit als de punten open staan en branden als de punten gesloten zijn. Vreemd vindt ik ook als ik het vliegwiel draai zodat de 6 mm pen er invalt, het lampje uit is. Draai ik het vliegwiel, begint ergens later het lampje te branden, maar daar zit geen gaatje. Dan zijn de punten dus gesloten.