Pagina 1 van 4

Dan maar open maken...

Geplaatst: vr 6 apr, 2012 22:54
door Willem2
Vanuit dit topic ga ik hier maar verder, omdat ie wel start, maar er dan weer mee stopt.

Vorig weekend eindelijk tijd (zin :oops: ) gehad. De linker cilinder heb ik er maar afgehaald, om te kijken of ik er iets aan kon ontdekken.

Afbeelding
Lijkt erg last gehad te hebben van blow-by, of is dit normaal?
Afbeelding
Kleppen lijken te duiden op een te arm mengsel, wat natuurlijk kan komen door de lekke inlaatpakking.
Afbeelding
Deze kreeg ik er ERG moeilijk uit, hoort dat zo moeilijk te gaan? De donkere verkleuringen kun je ook voelen, lijkt me ook niet zoals het hoort.
Afbeelding
De cilinder van bovenaf. De hoonsporen zijn nog heel licht zichtbaar. Slotspeling was 0,55 mm, ik kon daar verder op het forum niet zo heel veel over vinden. Weet iemand of dat (te) veel is?

Ik hoop het weekend nog even wat tijd te vinden om de andere kant ook even open te maken.

Geplaatst: za 7 apr, 2012 09:44
door Bertje Beige
Ik heb net je vorige topic eens helemaal doorgelezen, en ik heb nou toch niet het idee dat de oorzaak van jouw storing in het blok zelf zit :cry: .
Ik heb laatst met een Eend een soortgelijke vreemde storing gehad en dat bleek uiteindelijk een draadbreuk te zijn in de draad tussen de puntje's en de bobine.
Ik wens je succes met het zoeken en oplossen van deze storing :!:

Geplaatst: za 7 apr, 2012 10:29
door André Post
Lijkt mij ook sterk dat je op deze manier iets gaat vinden.
Als de compressie goed is en klepspeling is goed
moet zo'n motor kunnen lopen.
Nu je het zaakje los hebt lijkt het me wel verstandig om in ieder geval nieuwe zuigerveren te installeren.
Je krijgt ze er namelijk nooit meer precies zo in als ze er uit komen dus moeten ze weer opnieuw inslijten.

Geplaatst: za 28 apr, 2012 08:19
door Bertje Beige
Hoe is het nu met dit probleem?

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 20:55
door Willem2
Inmiddels de andere cilinder ook nagekeken, ook niet veel bijzonders aan de hand. Nog maar een keer de carburateur schoongemaakt. Schoner als dit wordt ie echt niet.
Bij het monteren zag ik dat de pakking verre van vlak was. Ik kon er zo onderdoor kijken :shock: . Dus die heb ik weer netjes vlak gemaakt. Zou dit het hele euvel zijn geweest?

Binnenkort maar weer alles monteren, helaas werkt m'n rug niet zo mee. Een half uurtje over de motor gebukt staan en ik dat was het dan wel weer :?

Maar goed, wordt vervolgd...

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 21:12
door David
Welke pakking bedoel je?
De pakking tussen spruitstuk en carb, of de pakking tussen bovenste en onderste deel van de carb?

Greetz David

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 21:32
door Willem2
Die tussen het spruitstuk en de carb

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 23:19
door David
mmmm da's niet weinig dan aan speling

Geplaatst: di 15 mei, 2012 16:01
door Franko
Heb ik ook gehad, auto startte slecht. Liep moeilijk en niestte veel.

Nieuwe pakking, alles goed vastgemaakt en probleem was verholpen.

Geplaatst: di 15 mei, 2012 16:05
door Willem2
Haha, zou wel mooi zijn als het dat is.

Zit ik daar een partijtje moeilijk te doen...

Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst: do 17 mei, 2012 18:01
door Willem2
Dus, vanmiddag weer gestart, hij valt iig niet meer uit. Dat is dan mooi.
Er valt alleen niet me te rijden, als ik een beetje gas geef pakt ie helemaal niet op en zijn er continu backfires...

Met veel moeite zo kunnen afstellen dat ie zonder choke stationair draait. Moest hievoor alleen wel de gasklep bijna op z'n uiterste indraaien en de stationairschroef iets van 6 slagen uitdraaien. Kan alleen nog niet echt gas geven, constant backfires...

Even met remmenreiniger in de weer, niks geen reactie, dus geen valse lucht. Maar als ik de remmenreiniger direct in het luchtfilterhuis spuit is er ook geen verandering in toerental. Ik kan dan echter wel flink gasgeven zonder backfires.

Ik denk zelf dus dat er een te arm mengsel is. Klopt dat? En nog belangrijker is; wat te doen, want een motor met remmenreiniger-injectie lijkt me niet echt handig...

Geplaatst: do 17 mei, 2012 18:51
door Jimmy
Is de benzine pomp nog wel goed ?

Geplaatst: do 17 mei, 2012 19:37
door deusjevo
Als de pomp niet goed is start hij niet en loopt hij toch ook niet stationair?

Geplaatst: do 17 mei, 2012 19:55
door Jimmy
Misschien levert de pomp wel te weinig waardoor hij wel start maar geen toeren kan maken .

Geplaatst: do 17 mei, 2012 20:22
door Willem2
De pomp levert genoeg, flinke stralen benzine.