Pagina 1 van 1

Trillen vanaf 90km/uur

Geplaatst: ma 9 apr, 2012 15:40
door Punky
Mijn Ami begint na de laatste operatie te trillen bij snelheden boven de 90 km/uur. Kan me dat van vorig jaar net meer herrineren toen de zomerbanden (niet gebalanceerd) erop zaten.

Ik heb dus de banden vervangen en daarnaast in de linker wielflens vervangen en zijn aan beide zijde de stuurkogelhoesjes vervangen. Kan het zijn dat deze te los zitten?

Alvast bedankt

Geplaatst: ma 9 apr, 2012 17:57
door André Post
Met te veel speling in de stuurkogels ontstaat meestal stuurtrilling in lange bochten.
Als je aandrijfas van de verwisselde flens goed vastzit gok ik het toch op wiel onbalans.

Geplaatst: ma 9 apr, 2012 19:14
door Boudewijn
Ik zou de achterbanden eens op de vooras zetten en kijken wat er dan gebeurd. Je kunt natuurlijk ook het reserve wiel van de Ami aan de ene kant leggen en het reserve wiel van de eend aan de andere kant. Scheelt weer wat sleutelwerk.

Geplaatst: ma 9 apr, 2012 19:55
door deusjevo
Zijn je wielen eigenlijk gebalanceerd?

Geplaatst: ma 9 apr, 2012 20:42
door Punky
Naar mijn weten zit de aandrijfas goed vast. De flens zit echt strak geklemd in zijn lagers. Die hebben we namelijk erin moeten tikken. Dus ik verwacht niet dat de flens schuin kan zitten of iets dergelijks.
Zo te horen kan ik de stuurkogels in iedergeval uitsluiten. Ben ik toch bang voor onbalans in de wielen. Eens kijken wie hier in de buurt wielen kan balanceren.

Wielen zitten trouwens in dezelfde volgorde op de Ami als vorig jaar. En als ze er toch afmoeten, laat ik ze net zo goed meteen balanceren. ;-) Kunnen we dat ook weer uitsluiten.

Geplaatst: ma 9 apr, 2012 21:08
door Joey_Brinkmann
in bergyk rededlijk dicht bij eindhoven zit iemand waar je ze kan laten balanceren, hij doet alleen maar dsen en eenden enzo. heb voor zijn balanceer apparaat een schijf moetne aan passen om 2cv wielen erop te kunnen balanceren

Geplaatst: vr 20 apr, 2012 20:11
door Punky
Vandaag bij een van de sponsors geweest.

Alle vier de bandjes laten balanceren en het bleek dat de stuurkogels verkeerd waren afgesteld. Ik had deze afgesteld met het wiel eraf en de draagarm naar beneden hangend, maar dan lukt dit dus niet. Nu het wiel wat opgekrikt en ik kon hem aan een zijde een paar volle slagen vaster zetten.

De weg terug was ook meteen een stuk meer comfortabel. :wink: