Pagina 1 van 1
ruit inlijmen
Geplaatst: vr 13 apr, 2012 23:12
door pimvanderheijden
Misschien vloeken in de kerk maar ik vroeg me af of een voorruit van eend of dyane niet ingelijmd kan worden (zoals tegenwoordig altijd gebeurt bij auto's) ipv in de rubber wat altijd problemen geeft (altijd inwateren en rottende raamframes)
Heeft iemand hier ervaring mee of weet dat het gedaan wordt.
En als het niet gedaan wordt, waarom dan niet.
Geplaatst: za 14 apr, 2012 08:39
door David
Waarom zou je?
Als je ruit plaatst met een goed rubber en met voldoende ML hoeft hij echt niet te lekken.
En als je dat niet vertrouwd kun je altijd wat ruitenkit erbij gebruiken, toch?
Lijkt mij ook niet echt mooi passen, ruit ligt veels te diep om alleen lijm te gebruiken, althans dat denk ik....
Geplaatst: za 14 apr, 2012 09:01
door Gerard2cv
En de gaten in de zijstijlen?
Geplaatst: za 14 apr, 2012 10:25
door achtpeter
Een ruit die bedoeld is om in een rubber gemonteerd te worden, zal volgens mij te klein zijn om rechtstreeks in het staal geplakt te worden. Kijk maar eens hoeveel materiaal er in zo'n rubber zit, tussen de gleuf voor het glas en de gleuf voor de sponning.
Ruit inlijmen
Geplaatst: za 14 apr, 2012 11:16
door schroef
Inlijmen is geen goed idee. Omdat de koets beweegt onder het rijden en een gelaagde ruit niet tegen erge bewegingen kan, is een rubber tussen koets en ruit noodzakelijk. Zo kan de koets bewegen en breekt de ruit niet. Zo'n ruit hadden we jaren geleden ook al eens gelijmd in een andere citroen die origineel was uitgevoerd met een rubber en was geen succes. Het er weer uithalen was een drama.
Geplaatst: za 14 apr, 2012 23:01
door Flying Duckman
Ik gebruik kit voor mijn ruiten. Werkt perfect. Je kunt beter nieuwe rubbers halen, waar je ramen inzitten, dan ben je ook klaar, maar veel mensen her gebruiken de raam rubbers en dan kun je heel goed kit gebruiken als extra om de ramen goed af te dichten. Werkt echt perfect, er komt geen druppel meer binnen. Ik zal snel wat foto's plaatsen!