Pagina 1 van 2

rem cilinders

Geplaatst: zo 29 apr, 2012 15:16
door jandejong
hoe kan ik zien wat voor verschillende remcilinders er zijn?

Geplaatst: zo 29 apr, 2012 16:14
door André Post
Je bedoelt hoe je weet welke remcilinders je nodig hebt voor je eigen auto?
Het grootste verschil is er tussen de trommelrem en schijfrem uitvoering, DOT4 of LHM.

Geplaatst: zo 29 apr, 2012 17:33
door Gerard2cv
En het type leiding aansluitingen:met leidingrubbers (2 type) en de leidingen met ogen waardoor een bout met 2 koperen ringen gaat.
Leg mij bij dat die tot 1977 heeft gezeten

Geplaatst: zo 29 apr, 2012 19:23
door AZL57
Die met koperen ringenen banjobouten t/m 67 dacht ik

Geplaatst: zo 29 apr, 2012 21:29
door jandejong
ik zal nog eens goed kijken, voor en achter staat al aangeven op de site waar ik spullen bestel, maar er blijven nog 4/5 verschillende cilinders voor de achterkant.
die van de aansluiting van de leidingen vind ik overgens wel een goeie.

Ben nog niet zo lang bezig met mijn eend, dus zal hier nog wel eens een paar vragen neer gooien denk ik, wel leuk dat dat kan :-)

Geplaatst: zo 29 apr, 2012 21:30
door David
Daar is het forum voor :lol: :lol:

Geplaatst: zo 29 apr, 2012 21:36
door André Post
AZL57 schreef:Die met koperen ringenen banjobouten t/m 67 dacht ik
In ieder geval nog op de voorrem cilinders van de 18PK begin 1970.

Geplaatst: ma 30 apr, 2012 17:18
door jandejong
nu kan ik kiezen voor

wrc a. -> 67 10x100
wrc achter 9x 1.25
wrc achter 73->78 dot 4

de eend is van `81 en heeft rondom trommels

hoe weet ik welke ik moet hebben?

wrc

Geplaatst: ma 30 apr, 2012 17:45
door wusten-fuchs
volgens mij de laatste in je lijstje dit zijn de laatste type,s met trommels rondom

Geplaatst: ma 30 apr, 2012 20:11
door AZL57
ja inderdaad, die pijltjes en cijfers betekenen trouwens bouwjaren, tot en vanaf ;-)
Succes met je revisie

Geplaatst: za 5 mei, 2012 08:43
door jandejong
ik heb ze besteld, en verwacht ze vandaag binnen.
dan kan ik weer verder, dus ik hoop van het weekend de achterkant af te hebben

Geplaatst: za 5 mei, 2012 09:56
door David
Vandaag naar CitroMobile Jan! :lol:

Sleuetelen kun je altijd nog!

Geplaatst: za 13 apr, 2013 18:50
door Art
Ik heb ook een wielremcilinder nodig voor achterzijde van mijn eend, alleen op de bestelsite,s kom ik er nie uit. Mijn chassis is van ,70 dus de remmen ook. Zitten trommels voor en achter. De wielremcilinders achter zit de leiding in gedraait. Dus niet met banjobout! Kan iemand mij vertellen welke cilinder ik nodig heb? Aan de hand van de bouwjaren kom ik er niet. Die cilinders zijn allemaal voor bouwjaren vanaf 72 of 73 tot begin jaren 80.
Of tot 63. Die lijkt me niet maar er blijven er dus nog 2 over.

Geplaatst: za 13 apr, 2013 23:55
door Joos
Vermits je vier trommelremmen hebt moet je in elk geval DOT-compatibele cilinders hebben.

Voor de maat moet je gewoon even passen of de wartel een sleuteltje 8 of 9 is.

Geplaatst: zo 14 apr, 2013 11:07
door 2cv4
Het hangt er van af of je 3,5mm of 4,5 mm leidingen hebt.Tot juni 1970 weden de 4,5 mm leidingen toegepast dit is o.a te herkennen aan de remslangen die bij de achter wieldraagarmen werden toegepast i.pv. de spiraalleidingen in de achter asbuis die tot het einde van de productie toegepast werden. Trommelremmen is zowiezo DOT 4